לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פיצויים תאונת דרכים – אוטובוס: תביעות וביטוחים

גם ההתניידות בתחבורה ציבורית לא מגנה על איש מפני תאונות הדרכים, מה שמקנה לנוסעי האוטובוס בהתרחשות תאונה זכאות לקבלת פיצויים תאונת דרכים אוטובוס. מה צריך לדעת על מקרה של תאונה הכוללת אוטובוס? למי מגישים את התביעה וכיצד מקבלים את הפיצויים? במאמר הבא תמצאו את כל המידע החשוב בנושא.

 

קבלת פיצויים על תאונות אוטובוס

תאונת דרכים "קלאסית" בעת נסיעה באוטובוס מתרחשת על ידי התנגשות בין אוטובוס לכלי רכב אחר (חונה או בתנועה). קבלת הפיצויים תתרחש בהתאם לנזקי גוף שהתרחשו. אפשרות נוספת היא כאשר האוטובוס מעורב בתאונה עם כלי רכב אחר אך הנוסעים שבו נפגעים כתוצאה מהתאונה:

האוטובוס בלם בחוזקה וגרם לנוסעים שבו להיפגע, חווה התנגשות חזיתית או סטייה שזעזעו את יציבות הנוסעים ובמקרים אחרים, גרם לפגיעה בנוסע שירד או עלה לאוטובוס. אלו רק חלק מהסיטואציות האפשריות בתאונות אלו והן כולן מזכות בפיצויים כאשר נגרם נזק גופני.

דוגמאות נוספות שנחשבות לתאונת דרכים יכולות להיות נפילה בתוך האוטובוס בזמן נסיעה כתוצאה מאיבוד שיווי המשקל, מעידה במדרגות האוטובוס, סגירת דלתות האוטובוס על יד, רגל ואפילו ראשו של אחד הנוסעים ועוד.

 

קבלת פיצויים לפי חוק הפלת"ד

על פי החוק לנפגעי תאונות דרכים, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבלת פיצויים שהולם את הנזק הרפואי שנגרם לו. הזכאות לפיצויים מתרחשת ללא קשר לאשמה של הנפגע בגרימת התאונה:
גם אם למשל דעתו של הנהג הוסחה בעת שנקלע לויכוח עם נוסע והדבר גרם לו להתנגש ברכב אחר.

 

את מי תובעים?

בעת תאונת דרכים שהתרחשה עם אוטובוס, יש לתבוע את ביטוח החובה של הנהג האשם בתאונה. ביטוח החובה הוא ביטוח שמעניק פיצוי בעת פציעה כתוצאה מתאונת דרכים ועל כן במידה ומדובר בנהג האוטובוס שבלם בפתאומיות, התנגש ברכב אחר או חלילה המשיך בנסיעתו שעה שיורדים נוסעים מדלתו האחורית, יש לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את אותו הנהג.

 

כך תפעלו בעת תאונת אוטובוס

להבטחת סכום הפיצויים שיפצה על הנזק הרפואי שנגרם, חשוב להקפיד על מספר פעולות חשובות כבר מרגע התרחשות התאונה.

 

תיעוד פרטי האוטובוס

תחילה יש לתעד את כל פרטי האוטובוס – מספר הקו, שם חברת האוטובוס, מספר הרישוי של האוטובוס ואם ניתן, גם לצלם אותו ואת זירת התאונה עצמה.

 

תיעוד פרטי הנהג

לאחר מכן יש לתעד את פרטי הנהג – נהג האוטובוס מחויב למסור לכם את שמו המלא ומספר הנהג שלו וכן את רישיונו ופרטי חברת הביטוח המבטחת. כעת חשוב להחליף פרטים גם עם עדים לתאונה שראו כיצד היא התרחשה, או נוסעים נוספים שיוכלו להעיד על השתלשלות התאונה בעת הצורך.

 

שמירה על מידע

רצוי לשמור את קבלת הנסיעה במידה ויש לכם, או את הרב קו שעמו הנסיעה בוצעה. בהנחה ופרטים אלו אינם מצויים בידכם בקבלה או בדרך אחרת, יש לרשום את שעת ומקום התאונה, כאשר מומלץ להיות ספציפיים לגבי המיקום ולציין את שם הצומת, שם התחנה או כתובת התאונה המדויקת (ברחוב ומספר בית מסוימים).

 

טיפול רפואי

יש להתפנות לקבלת טיפול רפואי – גם אם מדובר בפגיעה קלה, אין זה אומר שכאבים או נזקים עתידיים לא יכולים להתרחש. הרבה פעמים קיימת תחושה מיד אחרי התאונה שלא נגרמה שום פגיעה ושאפשר להמשיך כרגיל ליתר ענייני היום, אלא שלפגיעות מהסוג הזה עלולה להיות השפעה מאוחרת ואפילו חמורה ומזיקה מאוד.

במקרה כזה, יהיה בלתי אפשרי לקשור בדיעבד בין הנזק הגופני לתאונה ותביעת הפיצויים תידחה על הסף. לכן חשוב לגשת בכל מקרה לטיפול רפואי וסמוך ככל האפשר לאירוע. עליכם לשתף את הרופאים במהלך הבדיקות בכל כאב או מיחושים שמופיעים, לגולל את התרחשות הפגיעה ולוודא שהדבר נרשם בדו"חות הרפואיים לגביכם.

 

דיווח לגורמים רלוונטיים

אחרי שתקבלו טיפול רפואי מתאים, עליכם לדווח על התאונה למשטרה – לדייק בתיאור התאונה והפגיעה שחוויתם ולקבל בסיום דו"ח משטרה שיש לצרף לתביעת הפיצויים יחד עם תיעוד האירוע וכל המסמכים הרפואיים. בסיום יש לפנות לייצוג משפטי כדי שעורך דין מיומן יוכל לייצג אתכם מול חברת הביטוח של נהג האוטובוס ולהשיג עבורכם את הפיצוי המקסימלי האפשרי.

 

קביעת הזכאות וגובה הפיצויים

מרגע שהוגשה תביעה לחברת הביטוח של נהג האוטובוס או חברת האוטובוסים, היא תועבר לבדיקה ובהנחה וכל הפרטים והמסמכים נמצאים, יוצע לכם סכום כספי מסוים כפיצוי. גובה הפיצויים מחושב לפי ראשי נזק – אותם הפרמטרים שקובעים את מידת הנזק בהווה ובעתיד ומבטאים הפסד כלכלי מסוים שנובע כתוצאה מהתאונה.

לדוגמה – אדם שנפגע בעוצמה רבה בגבו בעקבות אותה התאונה ולימים הוכר הנכה לצמיתות. הוא איננו מסוגל לעבוד בעבודתו הקודמת ולכן אחד מראשי הנזק שיחושבו במקרה זה יהיה הפגיעה בכושר השתכרותו. ראשי נזק נוספים יהיו הכאב והסבל שחווה הנפגע, ההוצאות הרפואיות שלו בעקבות הטיפול הרפואי, הסעות ממקום למקום ורכישת עזרים רפואיים, הוצאות על סיעוד ועוד.

גורמים אלו נלקחים בחשבון יחד ומשוקללים לכדי סכום מסוים. כמובן שחברת הביטוח שלא ששה מטבעה לשלם פיצויים תנסה להקטין ככל האפשר את הסכום ואף תנסה לדחות את התביעה בחלק מהמקרים מסיבות שונות ומשונות. לשם כך חשוב שיעמוד לצידכם עורך דין מנוסה שיעמוד על מלוא זכויותיכם וידאג שתקבלו את הסכום הגבוה ביותר שניתן.

 

תאונת דרכים אוטובוס – כתאונת עבודה

חלק גדול מהנוסעים באוטובוס הם עובדים שנמצאו בו במהלך הגעה למקום עבודתם או בחזרה ממנו. תאונה שנגרמה בעת הגעה או חזרה מהעבודה תיחשב כתאונת עבודה, מה שמאפשר לנפגע לקבל פיצויים גם מהמוסד לביטוח לאומי על סמך ראשי הנזק שמאפיינים את מצבו.

הפיצויים בתאונות עבודה מבוססים על עולם רחב למדי של אפשרויות, בהן קיימות מספר דרכים לקבל פיצויים ובהתאם להתנהלות שבה בוחר המעסיק מול המוסד לביטוח הלאומי. אם נפגעתם בתאונת אוטובוס המוגדרת כתאונת עבודה, מומלץ לפנות לעו"ד שמתמחה בתביעות נזקי גוף ותאונות דרכים שינחה אתכם כיצד לדרוש את הפיצויים ומהו גובה הסכום המשוער.

 

פגיעה בשטחי תחנת האוטובוס

האם אדם שנפגע בזמן שהמתין לאוטובוס בתוך תחנת האוטובוס ייחשב כנפגע תאונת דרכים אוטובוס המקנה זכאות לפיצויים? אם אדם נפגע מדבר מה בתוך שטחי התחנה וללא קשר לנסיעה עצמה, יהיה אפשר לתבוע את הגורם האחראי לכך.

במקרה לדוגמה, אדם שהמתין בתוך התחנה נפגע מזכוכיות השמשה של התחנה לאחר שמעד לאחור ונחבט בה. על מנת לקבל את הפיצויים המגיעים לו, הוא הגיש תביעת רשלנות כנגד חברת הביטוח של העירייה בה נמצאה התחנה.

 

פיצויים גם במקרי PTSD

לפיצוי מחברת הביטוח. תביעות אלו מורכבות הרבה יותר בשל הקושי לקשור בין הפגיעה לתאונה שנגרמה בעבר, אך עורך דין מיומן יוכל לסיים את התביעה על הצד הטוב ביותר.

 

נפגעתם בתאונה עם אוטובוס? פנו לייעוץ משפטי

סוגיית תאונות הדרכים המערבת אוטובוסים נחשבת למורכבת ואף מאתגרת. לכן רצוי שלא לגשת לבד לתביעות מהסוג הזה ולפנות לייעוץ משפטי סמוך ככל האפשר לאחר האירוע. הזכאות לפיצויים עומדת בחלק גדול מהמקרים על עשרות ואף מאות אלפי שקלים ולכן מומלץ שלא להתעכב ולפעור פערים בטיפול בנושא, שכן ההוצאות הכלכליות נמשכות ולעתים מעמיקות בתקופה שאחרי הפגיעה.

עורך הדין יוכל להנחות אתכם לגבי שלבי איסוף המסמכים לחברת הביטוח ולתזמן את הגשת התביעה כך שתתיישב עמם בצורה המשקפת במדויק את מצבכם הרפואי, לנהל את הפשרה או התביעה מול חברת הביטוח והמוסד לביטוח הלאומי ולהבטיח שתקבלו את כל מה שמגיע לכם עד השקל האחרון.

פיצויים תאונת דרכים - אוטובוס תביעות וביטוחים
פיצויים תאונת דרכים – אוטובוס תביעות וביטוחים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

מדי שנה מתרחשות בישראל מאות תאונות דרכים, חלקן קשות וקטלניות, ולמרות כל המאמצים לסלול כבישים איכותיים, להתקין תאורה מיטבית, להציב תמרורים ושילוט ולאכוף את חוקי

קרא עוד »

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

בישראל נפגעים מדי שנה אלפי אנשים בתאונות עבודה ונזקקים לטיפול רפואי, מאבדים ימי עבודה ועוברים לא פעם שיקום ממושך עד שהם מסוגלים לחזור ולעבוד שנית.

קרא עוד »

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

תאונות הדרכים בישראל הפכו למכת מדינה ונזקיהן מוערכים במיליארדים רבים מדי שנה. חיים שלמים מתהפכים ומשתנים מן הקצה אל הקצה בעקבות תאונות מצערות ומיותרות אלו.

קרא עוד »

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

מדינת ישראל נאבקת שנים ארוכות בתופעה הקשה של תאונות עבודה שנגרמו מרשלנות לרבות חקיקת חוקים, תיקון תקנות והשתת עונשים כבדים על המעסיקים המתרשלים, אך למרבה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!