לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת עבודה ביטוח לאומי

תאונת עבודה – ביטוח לאומי – אם נפצעת או חלית במהלך עבודתך או שבעיות רפואיות מהן אתה סובל הוחמרו עקב התאונה, תוכל להגיש תביעת תאונות עבודה למוסד לביטוח לאומי.

את התביעה תוכל להגיש במידה וביטוח לאומי הכיר בפגיעה ממנה אתה סובל כתאונת עבודה.

איך מגישים תביעת תאונת עבודה?

ראשית, לאחר הפגיעה עליך להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה לדמי פגיעה ולציין את כל האברים שנפגעו בתאונה, מחלות עקב התאונה או אף מחלות שהוחמרו בעקבותיה.

 

לאחר שחלפו 91 יום ממועד הפגיעה (תום ימי הפגיעה המקסימליים שמשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי), במידה ונותרו לך בעיות רפואיות, תוכל לפנות למוסד לביטוח לאומי ב"בקשה לקביעת דרגת נכות מעבודה" על גבי טופס בל 200.

 

בטופס זה אתה מבקש שביטוח לאומי יקבע לך אחוזי נכות על הבעיות מהן אתה סובל בעקבות התאונה.

 

כאשר מדובר על תאונת עבודה ביטוח לאומי, למעשה על מנת שהמוסד לביטוח לאומי יקבע לך אחוזי נכות, עליך להוכיח כי כל בעיה רפואית ממנה אתה סובל קשורה לתאונת העבודה.

 

הוכחת הקשר הסיבתי בין המחלה / בעיה רפואית לבין תאונת העבודה נעשית כבר בתחילת התהליך – באמצעות פירוט מדויק של מהלך התאונה על גבי טופס בל 211  "תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה"  שעליך לשלוח לביטוח לאומי לאחר קרות התאונה.

 

כאב ראש בעבודה

 

זקוקים למידע נוסף בנושא תביעת תאונות עבודה? צרו איתנו קשר בטלפון

 077-5180500

לכן, חשוב מאוד לציין את כל הבעיות הרפואיות שנוצרו או החמירו כבר בהתחלה.

 

טופס תביעת תאונות עבודה להכרה בנכות עליך למלא בצורה מדויקת ולחתום במקומות הנדרשים. בנוסף עליך לצרף את כל המסמכים שמוכיחים את הבעיות הרפואיות שנוצרו או החמירו.

 

עליך לצרף מסמכים שמעידים על מצבך הרפואי לאחר הפגיעה כגון: דוחות אשפוזים, טיפולים רפואיים אותם אתה עובר, הדמיות, תוצאות בדיקות, וכל מסמך שיוכל להעיד על חומרת הנזק.

 

כאשר ביטוח לאומי יקבל את התביעה הוא ינתב את התיק לוועדות רופאים מתאימות לבעיות שציינת בכתב התביעה.

 

בתום הוועדות ייקבעו לך אחוזי נכות.

אחוזי נכות – תאונת עבודה ביטוח לאומי

עד 8% נכות לא תקבל פיצוי מביטוח לאומי. מ-9% נכות ועד 19% נכות תקבל פיצוי חד פעמי ומ-20% נכות תקבל קצבת נכות.

 

באפשרותך לבצע הערכת נכות על ידי בחינת הבעיות מהם אתה סובל והתאמתם למחלות שמופיעות בספר הנכויות של ביטוח לאומי – תקנות ביטוח לאומי (קביעת דרגת נכות לנפגע עבודה".

 

חשוב לדעת, כי אחוזי הנכות שייקבעו לך הם למעשה שקלול סך כל אחוזי נכות שייקבעו על הבעיות הרפואיות מתוך 100.

 

מאחר ורוב התביעות לנכות מתאונה נדחות מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין תאונות עבודה בסמוך לאחר התאונה, ולהגיש את התביעה לביטוח לאומי באמצעות עו"ד מומחה בתחום.

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

מאמרים נוספים

המדריך לנפגעי תאונות דרכים

מדי שנה מתרחשות בישראל מאות תאונות דרכים, חלקן קשות וקטלניות, ולמרות כל המאמצים לסלול כבישים איכותיים, להתקין תאורה מיטבית, להציב תמרורים ושילוט ולאכוף את חוקי

קרא עוד »

המדריך לנפגעי תאונות עבודה

בישראל נפגעים מדי שנה אלפי אנשים בתאונות עבודה ונזקקים לטיפול רפואי, מאבדים ימי עבודה ועוברים לא פעם שיקום ממושך עד שהם מסוגלים לחזור ולעבוד שנית.

קרא עוד »

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

תאונות הדרכים בישראל הפכו למכת מדינה ונזקיהן מוערכים במיליארדים רבים מדי שנה. חיים שלמים מתהפכים ומשתנים מן הקצה אל הקצה בעקבות תאונות מצערות ומיותרות אלו.

קרא עוד »

תאונת עבודה בשל רשלנות המעסיק

מדינת ישראל נאבקת שנים ארוכות בתופעה הקשה של תאונות עבודה שנגרמו מרשלנות לרבות חקיקת חוקים, תיקון תקנות והשתת עונשים כבדים על המעסיקים המתרשלים, אך למרבה

קרא עוד »

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!