לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב

הרבה מתאונות הדרכים מתרחשות בדרך לעבודה או חזרה ממנה. בהתאם לחוק, במקרה כזה תאונת הדרכים תחשב כתאונת עבודה. המשמעות של מקרה זה היא שככל הנראה תהיו זכאים לפיצוי גם מחברת הביטוח וגם מביטוח לאומי. במאמר זה נסקור את המקרים בהם תהיו זכאים לתבוע תאונת עבודה עקב פגיעת רכב. חשוב לציין כי המאמר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי.

 

תאונת עבודה בחוק הישראלי

תאונת עבודה מוגדרת בסעיף 80 לחוק הביטוח הלאומי ככל פגיעה גופנית שמתרחשת בעת העבודה. חשוב לציין שגם תאונה שהתרחשה בדרך אל מקום העבודה או בחזרה ממנו תחשב כתאונת עבודה. כיוון שרוב פגיעות הרכב מתרחשות לפני או אחרי העבודה, פעמים רבות עובדים לא מודעים לכך שהם זכאים גם להגיש תביעת תאונת עבודה לביטוח לאומי.

נוסף על כך ,כדאי לדעת שכל פגיעת רכב תחשב כתאונת עבודה ולא רק מכונית, אף פגיעה מרכבים שאינם כלולים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כמו: אופניים חשמליים, תחשב כתאונת עבודה.

 

תאונת דרכים בחוק הישראלי

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת״ד), מגדיר בחוק הישראלי. מהי תאונת דרכים. ההגדרה יחסית רחבה וישנן חזקות נוספות בדין כך שהגדרה זו אינה מכסה את כל המקרים שיחשבו כתאונת דרכים אלא את רובם של המקרים.

ישנם 5 סעיפים להגדרה:

  1. מאורע
  2. נזק גוף: ניתן לבקש פיצוי דרך הפלת״ד אך ורק לנזקי גוף ולא נזקי רכוש.
  3. עקב: דרישת קשר סיבתי עובדתי ומשפטי.
  4. שימוש ברכב מנועי: מכונית ואופנוע אך גם כלי רכב נוספים, למשל: טרקטור.
  5. למטרות תחבורה: דרישה שבית המשפט יקבע אם נענתה.

כפי שניתן לראות, ישנו ״תחום אפור״ נרחב בהגדרה זו ושיקול דעת רחב בידי בית המשפט .

 

שלילת הזכאות לתביעת תאונת עבודה.

כדי שיהיה ניתן לתבוע תאונת עבודה עקב פגיעת רכב צריך שהפגיעה תוגדר כתאונת עבודה. כפי שצוין. בתחילת המאמר, כל פגיעה מרכב במהלך העבודה וגם פגיעה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה תחשב כתאונת עבודה. אולם, ישנו חריג אחד והוא שבמידה והייתה סטייה מהמסלול הרגיל התאונה לא תחשב כתאונת עבודה.

סטייה מהמסלול הרגיל הינה למשל: עצירה בבנק. במידה ואתם חושבים שהתאונה אותה עברתם התרחשה מחוץ למסלול הרגיל עליכם לפנות במיידי לעורך דין משום שייתכן שאתם עדיין זכאים לפיצוי! בדין ישנם גם ״חריגים לחריגים״ למשל: אם בדרך חזרה הביתה אספתם את הילדים מהגן ונפגעתם מרכב, התאונה תוכר כתאונת עבודה.

 

פעולה נכונה לאחר תאונת עבודה עקב פגיעת רכב

במידה ונפגעתם מרכב תוכלו לחסוך עוגמת נפש רבה ולוודא שתקבלו את המגיע לכם אם תבצעו את 4 השלבים הבאים:

  1. בטיחות: הכי חשוב לנקוט את הצעדים הרפואיים הנדרשים ולוודא שאתם והסובבים נמצאים בסביבה בטוחה.
  2. דיווח: דווחו באופן מיידי לכלל הגורמים הרלוונטים: המשטרה, מד״א ולמעסיק.
  3. תיעוד: צלמו את הרכב הפוגע, תצלמו את האזור ותקחו את פרטי הנהג. חשוב שיהיו לכם כמה שיותר פרטים שכן ככל שיהיה לבית המשפט יותר מידע גדל הסיכוי שתביעתכם תתקבל.
  4. פנייה לעורך דין: תחייגו לעורך דין מקצועי לתאונות דרכים ותאונות עבודה שיוכל להכווין אתכם בהמשך ההליך.

 

בחירת מסלול התביעה המתאים וכפל פיצוי

מרבית תאונות העבודה עקב פגיעת רכב יחשבו גם כתאונות דרכים וגם כתאונות עבודה. מסיבה זו ברובם המוחלט של המקרים יש להגיש תביעה גם כנגד ביטוח לאומי וגם כנגד חברת ביטוח הרכב. אולם תביעה כפולה אין משמעה כפל פיצוי. סך הפיצוי הכולל לא יעלה על הנזק.

למה בכל זאת עליכם להגיש 2 תביעות למרות שלא תקבלו פיצוי כפול ?

  1. בתביעה לביטוח לאומי הפיצוי יהיה קטן יותר מתביעה כנגד חברת ביטוח הרכב. דמי פגיעה בביטוח לאומי יהיו בגובה של על עד 70% מהמשכורת. לכן במידה ותגישו תביעה רק כנגד ביטוח לאומי סביר שתקבלו פיצוי נמוך מהמגיע לכם.
  2. במידה ותגישו תביעה רק כנגד חברת הביטוח החברה תוכל לטעון ל ״אי הקטנת נזק״ ובית המשפט יפסוק לכם פיצוי קטן יותר משום שהוא ינכה את הסכומים אותם עליכם לבקש מביטוח לאומי.
  3. במידה ואחת התביעות תדחה עדיין תקבלו פיצוי. הגשת 2 תביעות מהווה מעין ״ביטוח״ לכן שגם אם התביעה תדחה או שיפסקו לכם פיצויים קטנים מהראוי עדיין תקבלו את המגיע לכם.

 

עורך דין לתאונת עבודה עקב פגיעת רכב

הליך תביעת תאונת עבודה הינו הליך מורכב, על אחת כמה וכמה שיש לפתוח במקביל הליך תביעה בשל תאונת דרכים. הדרך היחידה שתוכלו לקבל פיצוי גבוה ככל האפשר היא אם תפנו לעורך דין מקצועי הבקיא בדיני תאונות הדרכים ודיני תאונות עבודה.

פנייה לעורך דין היא פעמים רבות ההבדל בין קבלת או דחיית התביעה, רק עורך דין מקצועי ומנוסה מכיר את העילות השונות בדין ויודע מה חשוב לבית המשפט וביטוח לאומי כשהוא בוחן את תיקכם. משרדנו ״פייפר-כהן״ עבד עם מאות לקוחות מרוצים ובעל ניסיון רב בתאונות דרכים ובתאונות עבודה.

ניסיון זה מאפשר לנו לוודא שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם במידה ועברתם תאונת עבודה עקב פגיעה מרכב ושלא תאלצו להתפשר על פיצוי נמוך מהראוי. נוסף על כך, משרדנו יוכל לדאוג לכך שתקבלו חלק מכספי הפיצוי כבר במהלך בירור התביעה, כך שאף אם נעדרתם למספר ימים מהעבודה לא תכנסו ללחץ כלכלי.

נוסף על כך אסור לשכוח שגם לעורכי הדין של חברות הביטוח ישנו ניסיון רב, במידה ותפנו לעורך דין חובבן אתם תהיו בעמדת נחיתות מול חברות הביטוח ולא תקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

חשוב לזכור: לעיתים עורך דין מקצועי הוא כל ההבדל בין תיק שנגנז לפיצוי נדיב.

כשאתם פונים למשרדנו אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את השירות הטוב ביותר, נלווה אתכם באופן אישי לאורך כל שלבי התביעה ונוודא שתקבלו את המגיע לכם . אנו ממליצים לפנות אלינו אף אם אתם חושבים שאינכם זכאים לפיצוי. משרדנו לא פעם השיג פיצוי נדיב ללקוחות שטענו בפנינו שהמקרה שלהם ״אבוד״.

תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב
תביעת תאונת עבודה עקב פגיעת רכב

ככלל מומלץ להגיש תביעה מהר ככל האפשר. תביעה שהוגשה לאחר יותר מ12 חודשים כנגד ביטוח לאומי תחשב לתביעה שהוגשה בשיהוי. תביעה בהתאם לפלת״ד ניתן להגיש עד כ7 שנים מהאירוע.

כן, אמנם יתכן שתקבלו פיצוי נמוך יותר אבל זכאותכם לפיצוי לא תישלל בשל אי תשלום דמי ביטוח לאומי.

אין מה לדאוג. כפי שצויין במאמר, המסלול של הגשת תביעה באמצעות הפלת״ד פתוחה בפניכם. בנוסף, ניתן לערער על החלטת ביטוח לאומי.

לא, גם עצמאיים ואף חלק מהמתנדבים זכאים להגיש תביעת תאונת עבודה. פנו אלינו לפרטים נוספים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!