לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונת עבודה מה עושים

במקרים שמתרחשת תאונת עבודה מה עושים זו השאלה הראשונה שעולה. מטבע הדברים, האדם מן היישוב אינו מורגל בהתמודדות עם מצבים מסוג זה, ולכן מן הראוי להיוועץ בעורך דין מיומן עם ידע וניסיון במימוש זכויות לנפגעי תאונות עבודה, שיוכל לסייע לכם בהתנהלות מול הביטוח הלאומי, המעביד וחברות הביטוח.

 

תאונת עבודה מה עושים שלב אחר שלב

עברתם תאונת עבודה? ישנם 4 צעדים שכדאי לבצע ללא דיחוי על מנת שתוכלו לתבוע פיצויים בשל פגיעתכם:

  1. יש לגשת לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי – חשוב ביותר לבצע את זה בסמיכות לתאונת העבודה ככל שמתאפשר לכם. הדבר חיוני מאוד גם בפן הבריאותי וגם מבחינת היכולת שלכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם במלואם בהמשך הדרך. כאשר אתם פונים לרופא בקופת החולים שלכם או לבית חולים לשם קבלת טיפול בפגיעתכם, מומלץ להדגיש בפני מי שמטפל בכם את חשיבות הפירוט בתיעוד הרפואי וההתייחסות לאבחנה ספציפית וברורה של אופי הפגיעה שנרמה לכם בתאונת העבודה שלכם. הדבר נכון גם לכל אינטראקציה אחרת עם גורמים רפואיים שלה תידרשו בהקשר לתאונת העבודה שעברתם. אל תהססו לדרוש שסיכום הטיפול הרפואי שנמסר לכם יכלול פירוט מלא של הנסיבות שפגיעת העבודה אירעה בהן. יתרה מכך, עליכם לוודא כי התיעוד הרפואי הנוגע לתאונה הוא עקבי, אם ברצונכם לצמצם את כמות השיבושים הפוטנציאליים בהתנהלות מול גורמי הביטוח השונים.
  2. יש לתעד בכתב ובאופן מפורט את פרטי התאונה במלואם – בהזדמנות הראשונה, עליכם להעלות על הכתב את פרטי האירוע שבו נפגעתם, תוך ציון הזמן הספציפי שבו האירוע התרחש, המקום שהתאונה קרתה בו והנסיבות שהובילו להתרחשותה. כדאי מאוד גם לצלם ולהסריט את מקום התאונה ואת המפגע שגרם לה – אם היה כזה. ככל שנכחו במועד התאונה אנשים בזירת האירוע, דאגו לרשום גם את פרטיהם. כל אלו ישמשו אתכם בהמשך להגשת תביעות הפיצויים בעקבות תאונת העבודה.
  3. יש להעביר למעסיק הודעה פורמלית על תאונת העבודה – עליכם לעשות זאת בסמוך לקרות תאונת העבודה ככל שמתאפשר לכם על ידי מילוי טופס ב"ל 250 והחתמת מעבידכם. את הטופס הזה יש למסור לביטוח לאומי לטובת מימוש הזכויות לנפגעי עבודה בהמשך.
  4. דברו עם עורך דין תאונות עבודה בהקדם האפשרי – ייעוץ משפטי הוא חיוני במיוחד למקסום זכויותיכם לאחר תאונת העבודה מול המעביד שלכם, מול חברות הביטוח ובמוסד לביטוח לאומי.

 

מה נחשב כתאונת עבודה מבחינת המוסד לביטוח לאומי?

מבחינת ביטוח לאומי, כל פציעה או פגיעה אחרת שסופג עובד במהלך עבודתו או בעקבותיה, חזקה עליה שתיחשב כתאונת עבודה. כך במקרה של מעידה במדרגות המשרד, וכך גם במידה והעובד נחתך מחפץ קהה שבו הוא משתמש לעבודתו. גם חשיפה לחומרים מזיקים בעבודה הגורמת לעובד נזק בריאותי, היא בבחינת פגיעת עבודה.

מעבר לאלו, חשוב לדעת שגם פגיעה המתרחשת בצאתו של העובד להפסקה במהלך יום העבודה, עשויה להיחשב כתאונת עבודה ככל שהתרחשה בסמיכות סבירה למקום העבודה וכך גם תאונת דרכים שבה העובד היה מעורב בעת שעשה את דרכו בין מעסיקים שונים שאצלם הוא עובד, ביצע נסיעה למטרות עבודה או נסע למקום העבודה על המסלול הקבוע לשם (או שב ממנו).

יהיה סוג הפגיעה אשר יהיה, חשוב מאוד לתעד את הנסיבות שבהן התרחשה בפירוט ובדיוק רב, ולהציגן לעורך דין מנוסה וטוב, כדי לאמוד את היתכנות הגשת תביעת פיצויים לביטוח הלאומי, למעביד או לחברת ביטוח.

 

מה צריך לעשות כדי לקבל פיצוי כספי מהביטוח הלאומי בעקבות תאונת עבודה?

כדי לקבל פיצוי כספי מהביטוח הלאומי בעקבות תאונת עבודה, על הנפגע להיות מסוגל להוכיח כי ישנו קשר סיבתי עובדתי בין הנזק לבריאותו ובין האירוע התאונתי שבמסגרתו הוא נפגע בעבודתו, בדרך לעבודה / ממנה, או בזמן צאתו להפסקה בשעות העבודה.

עו"ד אייל פייפר מדבר על החשיבות של מילוי הטפסים בתאונת עבודה בעזרת עו"ד:

 

עד מתי ניתן להגיש תביעת פיצויים בעקבות תאונת עבודה?

הגשת תביעת פיצויים על רקע תאונת עבודה היא מוגבלת בזמן על פי החוק בישראל. לכן חשוב במיוחד שלא להתעכב אלא לפעול מיד למימוש זכויותיכם לאחר תאונת העבודה:

  • חלון הזמן להגשת תביעות תאונת עבודה נגד מעסיקים בישראל
    ככלל, למעט במקרים יוצאי דופן, חלון הזמן שבו יכול עובד שעבר תאונת עבודה להגיש תביעת נזיקין כנגד מעסיקו עומד על עד שבע שנים מהמועד שבו התאונה התרחשה.
    בכל מקרה, גם אם נדמה כי חלה כבר התיישנות על תביעתכם, יש להיוועץ בעורך דין תאונות עבודה כדי לבדוק את הנושא לעומקו.
  • חלון הזמן להגשת תביעות תאונת עבודה לקבלת פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי
    כדי לקבל דמי פגיעה בעקבות תאונת עבודה שבעקבותיה העובד מנוע מלעבוד, יש להגיש בתוך לא יותר משנה מקרות התאונה, טופס דיווח על תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי. אולם דמי הפגיעה הם בסך הכל פיצוי זמני וראשוני המשולם למשך לא יותר משלושת חודשי ההחלמה הראשונים מהפגיעה. באם העובד מימש זה מכבר את זכאותו זו במלואה, אך הוא סובל עדיין מנכות, הוא יהיה רשאי להגיש תביעת נכות לביטוח לאומי.
  • חלון הזמן להגשת תביעות נכות על רקע תאונות עבודה
    חלון הזמן להגשתה של תביעה לקבלת קצבת נכות למוסד לביטוח לאומי הוא עד 12 חודשים מהמועד שבו עילת התביעה נוצרה. בהתאם לכך, נפגע עבודה שיגיש לביטוח הלאומי תביעה לקצבת נכות בתוך פחות משנים עשר חודשים מהמועד שבו הוכרה פגיעת העבודה שלו לראשונה (במסגרת תביעת דמי הפגיעה), יהיה זכאי לתשלום קצבת נכות רטרואקטיבית גם עבור החודשים שבין מועד היווצרות הנכות לבין הגשת תביעת הנכות בפועל.

 

לסיכום

אם נפגעתם בתאונת עבודה, זה הזמן ליצור קשר עם משרד עורכי דין שיבדוק את האפשרות להשגת פיצויים והטבות מסוגים נוספים להן אתם עשויים להיות זכאים בשל פגיעתכם. צרו כעת קשר עם משרדנו ועשו צעד משמעותי בדרך למיצוי מיטבי של זכויותיכם הרפואיות. לקביעת שיחת ייעוץ ללא התחייבות – לחצו כאן!

 

תאונת עבודה מה עושים – תשובות לשאלות הנפוצות

להלן כמה שאלות שעורך דין תאונות עבודה נשאל לעיתים קרובות בהקשר לתאונת עבודה והפעולות שיש לבצע במצב כזה:

תאונת עבודה מה עושים
תאונת עבודה מה עושים

בחוק הביטוח הלאומי נקבע כי נפגעי תאונות עבודה או מחלות מקצוע שעבורם נקבעו 10 עד 19 אחוזי נכות – יהיו רשאים לקבל מענק נכות חד פעמי מביטוח לאומי. קביעת היקף הפיצוי שישולם למבוטח תלויה בהיקף אחוזי הנכות שנקבעו לו בוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי.

לקבלת קצבת הנכות החודשית מהביטוח הלאומי לאחר תאונת עבודה, זכאים נפגעי עבודה שנקבעו להם בוועדה הרפואית של ביטוח לאומי לקביעת דרגת נכות, 20% נכות ומעלה.

סכום גמלת הנכות למבוטח מוגדר גם הוא בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעים לו בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, יחד עם שקלול של סך ההכנסות הממוצעות של העובד לפני התרחשותה של תאונת העבודה.

תאונת עבודה היא מצב המצדיק פנייה מיידית לייעוץ משפטי מקצועי ואישי, מעורך דין תאונות עבודה מנוסה. זהו הבסיס להתנהלות נכונה ומועילה מול הגופים המבטחים השונים ובכלל זה – הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!