לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

תאונות הדרכים בישראל הפכו למכת מדינה ונזקיהן מוערכים במיליארדים רבים מדי שנה. חיים שלמים מתהפכים ומשתנים מן הקצה אל הקצה בעקבות תאונות מצערות ומיותרות אלו. במידה וגם אתם נפגעתם בתאונת דרכים, ישנם מספר צעדים שעליכם לנקוט, חלקם מיד לאחר התאונה, כדי להקל עליכם את המשך התהליך המשפטי כמו גם השיקומי בהמשך. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל בהצלחה במאות מקרים של פגיעה בתאונת דרכים ונלחם כדי למצות את זכויות הנפגעים מול הגופים השונים וישיג גם עבורכם את התוצאות הטובות ביותר האפשריות. להלן כל המידע שאתם זקוקים שיענה על השאלה מה עושים אחרי תאונות דרכים?

 

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

בין אם הינכם הולכי רגל, רוכבי אופניים או קורקינטים ממונעים ובין אם אתם נהגים ברכב, במידה ונפגעתם בתאונה עליכם לנקוט מיד לאחריה בצעדים הבאים. במידה ומצבכם הגופני או הנפשי אינו מאפשר זאת, בקשו ממישהו קרוב לעשות זאת עבורכם:

  1. איסוף פרטים אישיים מכל המעורבים בתאונה – למרות ההלם והבהלה, הדבר הראשון שעושים זה לבקש פרטים מכל מי שהיה מעורב בתאונה. הפרטים הללו יהוו את הכתובת לתביעת פיצויים כספיים בשלב מאוחר יותר. הפרטים החשובים ביותר הינם: מספר הרכב הפוגע, מספר פוליסת הביטוח, פרטים ליצירת קשר, צילומים של הרכב הפוגע, של הנזק שנגרם לרכב שלכם או לכל כלי רכב שברשותכם, ואם ניתן – מספרי הטלפון והפרטים האישיים של עדים לתאונה. במידה ויש לכם מצלמת גו פרו על הקסדה או מצלמת רכב, מה טוב, שימרו את התיעוד שעליה.
  2. דיווח למשטרה – במקרה של תאונה שבה היו מעורבים נפגעים אשר פונו לבתי החולים, כדאי וחשוב להזמין ניידת משטרה לצורכי רישום ואישור. הליך זה יקל מאד את התהליך לאחר מכן מול חברות הביטוח השונות. במידה ולא עשיתם זאת, עדיין אפשר לפנות לתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריכם עם כל פרטי התאונה, האשפוז וסיכומי הטיפול ולהנפיק במקום אישור על תאונה.
  3. קבלת טיפול רפואי – חשוב לקבל מיד טיפול רפואי ולא לנסות לדחותו בטענות של 'אלך אחר כך', 'אני בסדר',  'לא כואב לי שום דבר', מאחר ופעמים רבות האדרנלין וההלם משככים את הכאב מן הפציעה, ורק בדיקת רופא יכולה להצביע על מצבכם האמיתי. בנוסף, עיכוב של יום או יומיים בהגעה אל חדר המיון או המרפאה בתלונות על כאבים עלולים לגרום לחברות הביטוח לטעון כי אין קשר בין התאונה ובין התלונות, או שמצבכם לא באמת גרוע כפי שאתם מתארים זאת.
  4. פנייה לעורך דין – לאחר שקיבלתם טיפול רפואי ראשוני ומצבכם התייצב, זה הזמן לפנות לעורך דין. עורך הדין יכול לעשות עבורכם דברים רבים כבר בשלב המוקדם הזה, כמו למשל להתחיל לבנות את התיק הרפואי, לייעץ לכם כיצד להתנהל מול חברות הביטוח השונות, מול המוסד לביטוח לאומי ( במקרה שהתאונה מוגדרת תאונת עבודה, או שחלילה נותרתם עם נכות בעקבותיה ) ועוד. בנוסף, עורך הדין יהיה שם ללוות ולתמוך ולעשות עבורכם ככל שיעלה בידו בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים מן הפציעה.

 

מה אם אני אשם בתאונה?

גם אם גרמתם בשוגג לתאונה ברגע אחד של חוסר תשומת לב, חשוב שתדעו כי אתם זכאים לפיצוי מחברת הביטוח באופן מלא. האשמה בתאונה אינה רלוונטית לנושא הגשת תביעת פיצויים בגין נזקים גופניים ורכושיים לחברת הביטוח, והיא תידון בהמשך בערכאות המקובלות.

 

מה אם נפגעתי בתאונת פגע וברח?

למרבה הצער, תאונות רבות מוגדרות תאונת פגע וברח מאחר והנהג הפוגע מסתלק מן המקום ללא השארת פרטים, מה שמקשה מאד על הנפגע לאתר אותו כדי לתבוע את חברת הביטוח שלו ( יש דרכים לעשות זאת, במיוחד בעולם שבו יש מצלמות בכל מקום, אך זה עדיין מקשה ומסבך ) או לחלופין שהנהג הפוגע לא הסדיר כראוי את ביטוח החובה שלו, הפר את תנאי פוליסת הביטוח שלו או כל סיבה אחרת שבגללה חברת הביטוח שלו מסרבת לפצות  את הנפגע. במקרים מעין אלו ניגשים לחברת קרנית אשר הוקמה בדיוק לצורך זה.

 

מה אם זו תאונת עבודה?

במקרה של תאונת דרכים המוגדרת כתאונת עבודה עליכם לפנות אל המוסד לביטוח לאומי לקבלת דמי פגיעה למשך הזמן הקרוב, ולאחר מכן, במידה ועדיין נשאר לכם נזק קבוע מן התאונה, ניתן להגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות.

 

חשיבותו של עורך דין לאחר פגיעה בתאונת דרכים

מיד לאחר תאונת דרכים אנו בדרך כלל מרגישים מבולבלים, נפחדים, פצועים וחרדים, אך למרות זאת יש מספר צעדים חשובים שאסור לנו לשכוח לעשות. אחד מהם הוא פנייה מיידית לעורך דין תאונות דרכים. כבר משלב מוקדם מאד, סמוך ביותר להתרחשות התאונה, יכול עורך הדין להעניק לכם את כל המידע הדרוש לכם כדי להתנהל טוב יותר בהמשך מול חברות הביטוח השונות, ומול כל גוף אחר. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל במאות לקוחות מרוצים אשר חוו תאונת דרכים ונפצעו, והיה צורך להלחם עבור מיצוי זכויותיהם מול חברות הביטוח השונות אשר לא ממהרות לפתוח את ארנקיהן גם במקרים מובהקים. במידה ואתם או יקירכם נותרתם פגועים לאחר תאונת דרכים, פנו עוד היום כדי לקבל ייעוץ והדרכה, ליווי וייצוג משפטי בועדות הרפואיות השונות ואל מול חברות הביטוח כדי לקבל את המגיע לכם בזכות ולא בחסד.

מה עושים אחרי תאונת דרכים?

מיד לאחר תאונת הדרכים יש לקחת פרטים מכל הנהגים המעורבים בתאונה לרבות שם ומספר טלפון, מספר הרכב, מספר הפוליסה ופרטים רלוונטים נוספים. יש לצלם את הרכבים הנפגעים, את סביבת התאונה, ואם יש גורם לתאונה כגון רמזור תקול, שילוט לא תקין או כל דבר אחר, יש לתעדו. במידה ויש לכם מצלמת רכב או מצלמת גו פרו על הקסדה, שימרו את הסרטונים. לאחר מכן יש לפנות לקבלת טיפול רפואי, להוציא אישור על תאונה מן המשטרה ועם כל המסמכים להגיש תביעה לחברת הביטוח. 

גם במקרה של תאונת דרכים קלה, ובוודאי במקרה של תאונת דרכים קשה, הבילבול, ההלם והבהלה עשויים לערער כל אדם ולהקשות עליו לטפל בעיניינים בירוקרטים במצבו. עורך הדין יעניק לכם ייעוץ מיידי כיצד לפעול שלב אחר שלב, ידריך וילווה אתכם לאורך כל הדרך, יבנה עבורכם תיק רפואי לצרכים שונים ויהיה שם בשבילכם בזמן שאתם מטפלים בעצמכם. במידה ויהיה צורך, עורך הדין ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות או בערכאות משפטיות וידאג לשמור על הזכויות שלכם כנפגעי תאונת דרכים, ויעשה כל מאמץ להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר. 

קודם כל חשוב לזכור כי עצם העובדה שאתה גרמת לתאונה לא שוללת ממך את הזכויות הבסיסיות שלך מול חברת הביטוח, המוסד לביטוח לאומי או גופים נוספים שאמונים על תשלומי הפיצויים. לאחר מכן, אם וכאשר ייפתחו נגדך הליכים משפטיים בשל גרימת התאונה, עורך הדין יאסוף את כל המידע הרלוונטי ויילחם עבור התוצאות הטובות ביותר עבורך בהתאם לתנאים השונים שגרמו לתאונה. 

במידה והנהג הפוגע עזב את מקום התאונה לפני שהספקתם להשיג את פרטיו, או שיש איזושהיא בעיה מול חברת הביטוח שלו ( כלומר, שאולי אין לו כלל ביטוח חובה או שהוא הפר את תנאי הביטוח שלו ) תמיד ניתן לפנות אל קרן קרנית שנועדה למקרים מעין אלו, ואשר היא הגוף המטפל במקרים שבהם אין חברת ביטוח לתבוע אותה. 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!