לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מהו תפקידו של עו"ד לתאונות עבודה

עורך דין לתאונות עבודה אחראי לטפל בכל דבר ועניין הקשור לפציעתו של עובד במהלך העבודה מול הגופים המטפלים בפיצויים לעובד עקב התאונה. זוהי הגדרה מאד מופשטת, ובתוכה מסתתרים אלפי מקרים שונים ונבדלים של תאונות עבודה אשר כל אחד מהם מצריך ידע, הבנה, בקיאות בחוק, ניהול מאבקים ומשאים ומתנים אל מול חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומול המעסיק עצמו במידה ונמצא שרשלנותו גרמה לתאונה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו במאות מקרים שונים של תאונות עבודה לרבות מיקרוטראומה, מחלות עבודה ותאונות עבודה קלאסיות, ונלחמו על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור לקוחותיהם ולמצות את זכויותיכם. במאמר זה נבחן מהו תפקידו של עו"ד לתאונות עבודה וכיצד הוא יכול לסייע לכם, במידה ונפגעתם גם אתם במקום עבודתכם. 

 

תאונת עבודה

חרף מאמצי המדינה, ארגוני עובדים שונים, עמותות וגופים שונים, עדיין מתרחשות בישראל מאות תאונות עבודה בשנה אשר תוצאותיהן קשות מאד, וחלקן גם קטלניות. תאונה תהיה מוגדרת כתאונת עבודה כאשר היא מתרחשת במהלך יום העבודה, בדרך או אל העבודה ( במסלול הרגיל והקבוע של העובד ) בשליחות מטעם העבודה, ימי עיון, כנסים או ימי כיף וגיבוש מטעם העבודה, או כל פעילות אחרת אשר העובד הונחה לבצע על ידי המעסיק ביום העבודה. על מנת להתמודד עם התופעה המוסד לביטוח לאומי הגדיר באופן מפורט וברור מהי תאונת עבודה ומי זכאי לפיצוי בעקבותיה. להלן סוגי תאונות העבודה אשר הינן מוכרות למוסד לביטוח לאומי לצורכי פיצוי:

  • תאונת עבודה קלאסית – נפילה מגובה, החלקה, חבטה, התחשמלות, טביעה, נפילת חפץ כבד על עובד, תאונת דרכים, פגיעה ממכונה, חשיפה לחומרים מסוכנים, כוויות כימיות ועוד, הרשימה ארוכה מאד. אלו רק מספר קטן של דוגמאות למקרים שבהם העובד עלול להפצע ביום עבודתו כתוצאה מתאונה.
  • מיקרוטראומה – פגיעה אשר נגרמת בעקבות פעולות חוזרות ונשנות לאורך תקופה ממושכת אשר נובעת מאופי העבודה, לדוגמא: קופאית אשר מעבירה מוצרים בקופה שוב ושוב עם אותה תנועת היד, הכתף והצוואר, ונגרמים לה נזקים שונים לעצמות, לגידים, לשרירים או למפרק באיזורים אלו עקב כך.
  • מחלת מקצוע – מחלת מקצוע הינה רשימה סגורה של מחלות ונזקים גופניים משמעותיים אשר נגרמים כתוצאה לחשיפה לחומרים מזיקים לרבות הרעלות, סרטן, נזקים לכבד ולכליות, לריאות וללב, לעור, לשמיעה ולראיה. לדוגמא: הרעלת מתכות הנגרמת משאיפה של אדי מתכת במהלך העבודה. במחלות אלו כבר הוכח הקשר הישיר בין המקצוע ובין המחלה, והנפגע לא יצטרך להאבק על הוכחת הקשר, רק להוכיח חשיפה לחומר המזיק במקום עבודתו.
  • פגיעה מינית – גברים ונשים אשר חוו תקיפה מינית, הטרדה מינית או סחיטה מינית במקום העבודה ונפגעו עקב כך פיזית ונפשית, עשויים להיות מוכרים כנפגעי תאונת עבודה. חשוב לציין כי עובד המתלונן על פגיעה מינית לא רק עושה את צעדיו הראשונים להחלמה אלא גם עוזר למנוע את המקרה הבא.
  • פגיעה נפשית – סטרס, לחץ, מתח, חרדה, דיכאון, התפרצות מחלות נפש, שינויים במצב הרוח ועוד יכולים לנבוע מתפקידים מלחיצים ומלאי עומס, סביבת עבודה שיש לה מאפיינים של לחץ ומתח רב או כאשר נתקל העובד בסיטואציות שמטרידות את נפשו.

 

מהו תפקידו של עו"ד לתאונות עבודה?

כפי שראינו לעיל, יש סיבות רבות ומגוונות מאד להגדרת אירוע של פגיעה כתאונת עבודה. עורך דין לתאונות עבודה חייב להיות בקיא בכל תחום ותחום, להכיר את החוק והתקנות השונות בעניינו ולאפשר לאדם שנפגע לעלות על המסלול הנכון להחלמה ולשיקום באמצעות התנהלות מול הרשויות המתאימות. הדרכים שבהם עורך דין לתאונות עבודה פועל הן:

  1. מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי – נפגעי עבודה מטופלים על ידי המוסד לביטוח לאומי הן בדמי פגיעה, קביעת אחוזי נכות ומתן מענקים שונים המגיעים לסוגים שונים של פציעות ופגיעות. עורך הדין יכין את התיק הרפואי, ייצג את הנפגע בועדות הרפואיות, יוודא שזכויותיו נשמרות וכי התוצאה של התהליך הינה מיצוי זכויות מלא של הנפגע.
  2. מיצוי זכויות מול המעסיק – מעסיק רשלן צריך לעמוד לדין, ולשם כך יש צורך באיסוף ראיות, מסמכים רפואיים ועוד ולהכין את התיק לבית המשפט. עורך הדין ייצג את הנפגע מול בית הדין וידרוש מן המעסיק פיצויים כספיים בשל הפגיעה.
  3. מיצוי זכויות מול חברות הביטוח – לעיתים קורה שיש צורך בניהול מאבק מול חברות הביטוח הן בשל אובדן כושר עבודה או בשל מימוש זכויות של מבוטח שנפגע. עורך הדין יגיש תביעות ובקשות מול חברת הביטוח ולא ישקוט עד שמלוא הזכויות של המבוטח ימוצו מולה.

 

מדוע חשוב כל כך להתייעץ עם עורך דין לתאונות עבודה במקרה של תאונת עבודה?

עובד שנפגע ונפצע צריך קודם כל לנהל את המאבק להחלמה ולשיקום מן הפגיעה. קשה מאד לעשות זאת תוך כדי מאבק בגופים בירוקרטים שלא ממהרים להושיט יד לעזרה. עורך דין לתאונות עבודה ינהל את המאבקים והמשאים ומתנים מול הגופים השונים, ייצג את הנפגע בבתי המשפט ובוועדות הרפואיות השונות וידאג כי כל זכויותיו מתממשות. בדרך זו יוכל הנפגע להקדיש את זמנו ואת כוחו להבריא ולחזור לתפקוד מלא ללא כל חשש ודאגות מיותרות. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו במאות מקרים של תאונות עבודה מסוגים שונים ויעשו כל מאמץ כדי להביא לתוצאות הטובות ביותר גם עבורכם.

מהו תפקידו של עו"ד לתאונות עבודה

תפקידו של עו"ד לתאונות עבודה הינו לוודא שכל הזכויות של נפגע העבודה מתממשות מול המוסד לביטוח לאומי ומול המעסיק. עורך הדין אחראי להגיש למוסד לביטוח לאומי בקשה לפיצויים, לייצג את הנפגע בועדות רפואיות שונות, להגיש ערעורים, ולהשגיח שכל זכויותיו של הנפגע נשמרות. בנוסף, יכול עורך הדין לייצג את הנפגע בערכאות השונות כנגד המעסיק שהתרשל ולדאוג לקבלת פיצוי כספי עקב הפגיעה.

עורך הדין יכול לנהל את כל הטיפול מול המוסד לביטוח לאומי וכנגד המעסיק במידה והוא התרשל בתפקידו. בזמן שהנפגע מתאושש מפגיעתו ומחלים, עורך הדין ינהל את כל ההיבטים המשפטיים והבירוקטיים מול הרשויות השונות וישיג עבור הנפגע את התוצאות הטובות ביותר בצורה מקצועית ונכונה. 

עורך דין לתאונות עבודה יכול לטפל בכל סוג של תאונת עבודה, לרבות מקרים ספציפיים ביותר. לרוב יוכרו כתאונות עבודה מקרים של תאונה קלאסית, מיקרוטראומה, מחלות מקצוע, וגם הטרדות ופגיעות מיניות, פגיעה נפשית כתוצאה מתנאי לחץ וסטרס בעבודה ועוד. בנוסף, ישנם גם מקצועות שבהם ייתכנו פגיעות עבודה האופייניות למקצוע לרבות פגיעה בשמיעה, בראייה או בחוש הטעם והריח, וגם בהן יהיה מגיע לנפגע פיצוי. 

במקרה של תאונת עבודה יש לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל עד כה בהצלחה במאות מקרים של תאונות עבודה מסוגים שונים, ויאבק גם עבור הזכויות שלכם במידה ונפגעתם במקום העבודה. המשרד יעניק לכם ייעוץ והדרכה, ליווי ותמיכה לאורך כל התהליך, בניית תיק רפואי מקיף ומקצועי, ייצוג בועדות הרפואיות  השונות או בערכאות משפטיות, וכל מה שתזדקקו לו על מנת למצות את הזכויות שלכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!