לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תאונות דרכים – פגיעה כתוצאה מטריקת דלת של רכב

פציעה בעקבות טריקת דלת של רכב יכולה להיות קשה ומורכבת ולכלול קטיעה של אצבעות, שברים מורכבים ונזקים בלתי הפיכים, אך למרות הפגיעה הקשה, חברות הביטוח מתעקשות להערים קשיים בשל אי בהירות האם פגיעה כתוצאה מטריקת דלת של רכב הינה אכן תאונת דרכים. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפלו בהצלחה במאות מקרים של תביעות נגד חברות ביטוח, גם במקרי קצה כגון מקרה זה, ויאבקו על מנת למצות את זכויותיכם. במאמר זה נתאר את הבעייתיות סביב פגיעה כתוצאה מטריקת דלת של רכב, מדוע קשה להגדירה כתאונת דרכים ומה ניתן לעשות בנידון. 

 

פגיעה כתוצאה מטריקת דלת של רכב – תאונת דרכים?

דלתות של רכבים, מכל דגם ומכל סוג, בנויות כדי להגן על יושבי הרכב במצבים של תאונות דרכים. לכן יש להן מנגנוני נעילה שהולכים ונהיים מורכבים ומסובכים עם השנים, ולחלק מדגמי המכוניות ישנם גם לוחות פלדה בתוך גוף הדלת כדי להוות הגנה מושלמת. אך למרבה הצער, הדלתות הכבדות והחזקות עלולות לתפוס לנו או לילדינו את האצבעות, ולגרום להם נזקים חמורים. מקרים של קטיעת אצבעות, שברי מחיצה, ריסוק ומעיכה, במיוחד בקרב ילדים קטנים, יכולים להתרחש לכל אחד ברגע אחד של חוסר תשומת לב. דרך אגב, לא רק אצבעות כף היד עלולות להיתפס בדלת המכונית, אלא גם אצבעות כף הרגל, במיוחד לאלו שאוהבים לנהוג יחפים או עם כפכפים.

 

כיצד רואות זאת חברות הביטוח?

חברות הביטוח לא אוהבות לשלם גם במקרים מובהקים, ועוד פחות מכך במקרים שבהן יש אי בהירות גדולה מבחינת החוק. ההגדה של תאונת דרכים היא פגיעה מרכב הנמצא בשימוש למטרות תחבורה וכולל את המקרים הבאים: כניסה לתוכו או ירידה ממנו, החנייתו, דחיפתו או גרירתו, טיפול דרך או תיקון רכב בדרך שנעשה בידי המשתמש בו או בידי אדם אחר שלא במסגרת עבודתו, לרבות הידרדרות או התהפכות של הרכב או התנתקות או נפילה של חלק מהרכב או מטענו תוך כדי נסיעה וכן הינתקות או נפילה כאמור מרכב עומד או חונה, שלא תוך כדי טיפולו של אדם ברכב במסגרת עבודתו ולמעט טעינתו של מטען או פריקתו, כשהרכב עומד. כפי שעינינו רואות, החוק מנסה להיות מפורט ככל הניתן ולכלול אירועים ומקרים רבים, אך אינו כולל תפיסת אצבעות בדלתות באופן מפורש. מסיבה זו, רואות בכך חברת הביטוח סיבה טובה לטרוק ( שוב ) את הדלת בפני המבוטחים חסרי האונים.

 

מה ניתן לעשות במקרה שחברת הביטוח אינה מסכימה לפצות את הנפגע?

מבוטחים רבים שולחים בתמימותם תביעה לפיצויים בגין טריקת דלת ומצפים שחברת הביטוח תיענה לבקשתם ללא בעיות, ומופתעים כשהיא דוחה את הפנייה שלהם. חשוב לזכור כי דחייה של חברת הביטוח איננה סוף פסוק. רצוי ועדיף להתייעץ עם עורך דין טרם הגשת התביעה, אך גם אם הגשתם ונדחיתם, עדיין יש הרבה מה לעשות. במקרה זה דרושה תושייתו של עורך דין. עורך דין מנוסה ומיומן יכול להסביר את הקשר הבלתי ניתן לערעור שבין הפגיעה לבין השימוש ברכב, יהיה זה שימוש אישי, כאשר הרכב הינו ברשותכם, או יהיה זה הרכב ציבורי כמו לדוגמא אוטובוס, מונית, או כל רכב ציבורי אחר, ולהדגיש כי הפציעה התרחשה בעת שימוש ברכב, בזמן העלייה או הירידה ממנו כמתחייב על פי חוק. מאבק בלתי מתפשר בחברת הביטוח יכול להניב תוצאות טובות, ולכן מומלץ מאד שלא לוותר.

 

כיצד נקבע הפיצוי בגין פגיעה כתוצאה מטריקת דלת של רכב?

מאחר וטריקת דלת עלולה לגרום נזקים קשים למפרקים ולאצבעות ( כאשר ניתן להתייחס הן לאצבעות כף היד והן לכף הרגל )  לרבות שברים ונזקים לרקמות, לגידים, למערכת העצבים ולשרירים הזעירים, ייתכן ותיגרם לכם נכות זמנית או קבועה באחוזים משתנים, תקופת שיקום והתאוששות, ייתכן והפגיעה תגרום לאובדן כושר עבודה זמני או לצמיתות וייתכן שייגרמו לכם נזקים נוספים, גופניים כמו נפשיים, בעקבות התאונה. במקרה זה חברת הביטוח תבקש לשלוח אתכם לועדה רפואית המזכירה במקצת את הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי על מנת לבחון את היקף הנזק. ככל שתשקפו בוועדה את הנזק שנגרם לכם וההשפעה על חייכם, כך הפיצוי שתקבלו יהיה גבוה יותר. תוכלו גם לגשת לועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי לקביעת אחוזי נכות, אך זכרו כי חברת הביטוח אינה מחויבת להתבסס על החלטות הביטוח הלאומי, וכי לא יוכל להיווצר מצב של כפל פיצויים, רק מיצוי זכויות.

 

חשיבותו של עורך דין במקרה של פגיעה כתוצאה מטריקת דלת של רכב

בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים מן הפציעה, תידרשו להציג מסמכים רפואיים, לעלות לוועדות ולהתייצב מול הבירוקרטיה הלא פשוטה של המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח השונות על מנת לקבל פיצוי. בלי איש מקצוע לצידכם, זה יהיה מאבק קשה מאד. משרד עורכי הדין פייפר כהן ניהל בהצלחה מאות תיקים של פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים מסוגים שונים, לרבות פגיעה מטריקת דלת, ויאבק עבור הזכויות שלכם עד להשגת התוצאות הטובות ביותר עבורכם. אם גם אתם נפגעתם כתוצאה מטריקת דלת בין אם מדובר בתאונת דרכים, תאונת עבודה או תאונה אישית, אנו נעמוד לצידכם עם כל הניסיון והידע המקצועי שלנו כדי שגם אתם תוכלו למצות את הזכויות שלכם.

תאונות דרכים – פגיעה כתוצאה מטריקת דלת של רכב

זוהי שאלה טובה מאד. כעקרון החוק אינו אומר מפורשות כי טריקת דלת של רכב הינה תאונת דרכים, אך ניתן לפרש את כוונתו של החוק לכאן ולכאן, מאחר שהוא אומר שכל פגיעה במהלך שימוש ברכב לצורך תחבורה הינה תאונת דרכים. חברות הביטוח לא אוהבות אי בהירויות ולכן הן נוטות לדחות בקשות מעין אלו, אך באמצעות מאבק עיקש ניתן להגיע לתוצאות טובות ורצויות. 

על מנת שלא תצטרכו לחוות עוגמת נפש מחברת הביטוח שלכם שעשויה לדחות את התביעה שלכם בגין פגיעה מטריקת דלת של רכב, עורך דין יכול לבנות את התיק הרפואי שלכם, להוכיח כי השתמשתם ברכב לצורך תחבורה ברגע הפגיעה, וכי אתם עומדים בקריטריונים הנכונים. בדרך זו הסיכוי שלכם להתקבל על ידי חברת הביטוח גבוה יותר, וכך גם מימוש הזכויות שלכם.

ישנה אי בהירות בחוק בנוגע לפגיעות שנגרמות כתוצאה מטריקת דלת של רכב. אף על פי שהתוצאות של פגיעה זו עלולות להיות חמורות ביותר, ולגרום נזק משמעותי לכף היד, כף הרגל ולאצבעות השונות, חברות הביטוח נוטות לדחות תביעות מסוג זה בטענה שהן לא תאונת דרכים. באמצעות עורך דין המומחה לעניין תוכלו להגביר את הסיכויים להתקבל ולממש את מלא הזכויות שלכם. 

עורך דין תאונות דרכים מטפל גם בנושאים של פגיעה מטריקת דלת של רכב, ויסייע לכם בכל דבר ועניין בנושא. עורך הדין יבנה את התיק הרפואי, ישיב לטענות מטענות שונות של חברת הביטוח וינהל מאבק עיקש עד לקבלת מלוא הזכויות שלכם ופיצויים על הנזק שנגרם לכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!