לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

התמודדות עם אלימות במקום העבודה: זכויות משפטיות ופיצויים לנפגעים

מקום העבודה שלנו צריך להיות מקום בטוח ונעים בגלל התדירות הגבוהה שבה אנחנו נמצאים בו. לעיתים לא כך הדבר ועובדים עשוים להיות חשופים לאלימות במקום עבודתם. במקרים אלו קשה להחליט מה באמת הדבר הנכון לעשות וכיצד נכון להתמודד עם המקרה ולכן כדאי לחקור עוד ולהבין אודות התמודדות עם אלימות במקום העבודה: זכויות משפטיות ופיצויים לנפגעים. המשיכו לקרוא.

 

אלימות במקום העבודה כדיני עבודה

כאשר רוצים לבחון התמודדות עם אלימות במקום העבודה: זכויות משפטיות ופיצויים לנפגעים, צריך תחילה לבחון את העניין מבחינת דיני עבודה. בהנחה שהמעסיק אינו מי שנהג באלימות, איזו אחריות ואיזה חלק יש לו במקרה האלים שקרה. אם אכן יש לו חלק, יכול להיות שההליך המשפטי שיש לנהל צריך להיות גם מולו, ולא רק מול מי שנהג באלימות. כמו כן, יכול להיות שלמקרה יש השפעה על הזכויות של הנפגע בהקשר עבודתו כדוגמת הליך הפיטורים שלו.

 

אלימות במקום העבודה כדין פלילי

נוסף על ההיבט התעסוקתי של אלימות במקום העבודה: זכויות משפטיות ופיצויים לנפגעים, יש לקחת בחשבון גם את ההיבט הפלילי. אלימות עשויה להיות עבירה פלילית ובהתאמה יוכל הנפגע לבחור לפתוח בהליך פלילי בעזרת המשטרה והדין הפלילי כדי שהפוגע ימצה את עונשו על המעשה. מדובר בהליך שונה לגמרי מההליך שיתבצע מול המעסיק, ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע אשר יעשה סדר בהליכים ויפנה אתכם לגורמים הרלוונטיים – אנחנו בפייפר כהן נשמח לשמוע מכם ולסייע לכם בכך.

 

התמודדות עם אלימות במקום העבודה: זכויות משפטיות ופיצויים לנפגעים

כאשר בוחנים את הזכויות המשפטיות והפיצויים לנפגעים חשוב תחילה להבין מה הנזק שנגרם בעקבות המקרה. באם נגרם נזק פיזי או נפשי שניתן להוכיח על ידי סיוע של איש מקצוע רפואי, יכול להיות שהנפגע יוכל גם לממש את זכויותיו מול הביטוח הלאומי בשל כך שהוא נפגע באופן פיזי ואינו יכול להמשיך להשתכר כבעבר. כמו כן, חשוב לסווג האם מקרה האלימות היה מקרה של הטרדה מינית שכן במקרים אלו יש חוק נפרד אשר בגינו יש לפעול.

נזק פיזי – הליך מול ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מבטח את אזרחי ישראל מפני פגיעה פיזית ונפשית תחת חוק הנכים. לכן, במידה וכתוצאה ממקרה האלימות נותר הנפגע עם נזק שיחשב כנכות, יהיה זכאי הנפגע לקבלת הכרה בנכות וכן לשיעור אחוזי נכות מתאים אשר יזכו אותו בהמשך בהטבות, תגמולים וקצבאות שיסייעו לו להתמודד עם השלכות המקרה. במקרה זה זכאי הנפגע לבחור בייצוג משפטי שכולל גם ליווי פיזי בוועדה הרפואית שקובעת בדבר הנכות. שירותים אלו אנו מציעים במשרדנו פייפר כהן ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת ייצוג משפטי בהליך זה.

הטרדה מינית – הליך תחת החוק למניעת הטרדות מיניות

החוק למניעת הטרדות מיניות מסווג כל מיני מקרים תחת הכותרת של הטרדה מינית, אך בהתאם לסוג המקרה יותאם גם פיצוי לנפגע ועונש לפוגע. במקרים אלו יהיה שוני גדול בהתמודדות עם אלימות במקום העבודה: זכויות משפטיות ופיצויים לנפגעים בין כמה מקרים.

  1. הטרדה מינית מצד המעסיק – מקרה שנחשב כיחסי מרות ולכן נתפס בצורה חמורה יותר מאשר הטרדה מינית עד כדי התחלת הליך פלילי מול המעסיק במקביל להליך האזרחי שניתן לבצע
  2. הטרדה מינית מצד עובד אחר – במקרה זה המעסיק צריך לנקוט בהליך מסודר ואם הוא לא עושה זאת ניתן לפנות גם נגד המעסיק בהליכים משפטיים לקבלת פיצויים

התמודדות עם אלימות במקום העבודה

התמודדות עם אלימות במקום העבודה ודאי דורשת הרבה מאמצים נפשיים מצד העובד שנפגע. לעיתים האלימות היא מתמשכת כדוגמת התעמרות או אלימות מילולית שעשויה לחזור על עצמה כמה פעמים כך שלעובד לוקח זמן רב להבין שאכן מדובר באלימות שמופגנת כלפיו, ובהתאמה גם לוקח זמן רב להבין את ההתמודדות עם אלימות במקום העבודה, מעבר לזכויות המשפטיות ולפיצויים, אלא פשוט ההתמודדות היום יומית. כדאי להתייחס לכמה דברים כדי להפוך את ההתמודדות לפשוטה יותר.

התמודדות בעזרת איש מקצוע

כמובן שאיש מקצוע שמסייע מבחינה נפשית ורגשית יכול להיות מאוד נחוץ כאן, אך הכוונה כעת היא לפרט אודות איש מקצוע שמסייע להתמודד מבחינה משפטית עם המצב. אתם לא באמת יודעים מה מגיע לכם או באילו הליכים עליכם לנקוט, אך אם תפנו אלינו לקבלת ייצוג משפטי נוכל לסייע לכם שלב אחר שלב להבין מה נדרש מכם או יותר נכון, מה אפשרי בשבילכם לאור פרטי המקרה שקרה.

תביעה לקבלת פיצויים

חשוב שתדעו שאם לא תגישו תביעה לקבלת פיצויים ולמימוש הזכויות שלכם כנראה ששום דבר לא ינוע בתחום הזה עבורכם. אם נפגעתם, והעניין לא טופל כראוי, או חלילה אם נגרם לכם נזק פיזי (או נפשי) שנשאר אתכם ופגע בתפקוד שלכם, מגיע לכם דברים רבים אך עליכם לדרוש אותם. כדאי לשקול הגשת תביעה לקבלת פיצויים כדי שתוכלו לקבל את כל מה שמגיע לכם. כפי שנכתב לעיל התביעה יכולה להיות מול כמה גורמים שצריכים להילקח בחשבון בתכנון ההליך.

אלימות במקום העבודה מערערת את הביטחון התעסוקתי ולעיתים אף גורמת להשלכות ארוכות טווח על העובד שנפגע. זכויות משפטיות הן דבר שצריך לדרוש, ואנשים לצערנו לא תמיד יודעים לעשות זאת. אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן עובדים עם לקוחות רבים שחוו אלימות בעבודה ונדע כיצד לסייע גם לכם למצות את הזכויות המשפטיות שלכם ולקבל את הפיצויים שמגיעים לכם. צרו איתנו קשר עוד היום!

חשוב תחילה להבין שההליך משתנה מאוד בין מקרה אחד לאחר, ישנם כמה גורמים שעשויים להיות רלוונטיים. ניתן לבחור בהליך אזרחי מול הפוגע ולעיתים גם מול המעסיק. כמו כן, לעיתים גם יתחיל הליך פלילי מול הפוגע. כמו כן, על מנת למצות זכויות לעיתים יש לנהל הליך גם מול הביטוח הלאומי ומול חברת הביטוח של הנפגע.

מדובר בשאלה רחבה מאוד שתלויה מאוד במקרה ובגורם שמולו מוגשת התביעה. אך בהחלט ישנם מקרים בהם גם מדובר בעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. אתם צריכים לצאת מנקודת הנחה שמגיעות לכם זכויות לא ממומשות וביחד נצא לדרך להשיג לכם את כל מה שמגיע לכם.

כדי באמת ליעל הליך של התמודדות עם אלימות במקום העבודה, ולוודא שתקבלו באמת שמגיע לכם, כדאי לנהל את ההליך בליווי וסיוע של איש מקצוע. אתם בעצם מחפשים עורך דין שמתמחה בתחום של אלימות במקום העבודה ויוכל גם לייצג אתכם בתביעה שתחליטו להגיש.

האתר שלנו מלא במידע שתוכלו לקרוא אודות מיצוי זכויות, גם בהקשר של אלימות במקום העבודה. יש לנו ניסיון רב בתביעות מסוג זה וביחד נוכל להשיג את מה שמגיע לכם. מוזמנים גם ליצור איתנו קשר על מנת לקבל מענה ומידע מקצועי על כל השאלות שלכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!