לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

מחלות מקצוע – מה עושים ועם מי מתייעצים?

מכירים את האמרה – אם תמשיך לעבוד כל כך קשה אתה תהיה חולה? למרות שמדובר באמרה נדושה ישנם אנשים שבאמת נהיים חולים כתוצאה מתנאי העבודה שלהם, במקרה זה מחלתו של העובד מוגדרת כמחלת מקצוע והוא זכאי לקבל סיוע מהמדינה כדי להתמודד עם ההשלכות. נשמע רלוונטי? מחלות מקצוע – מה עושים ועם מי מתייעצים? כל התשובות כאן בהמשך.

 

מחלות מקצוע

על מנת להבין עוד על מחלות מקצוע – מה עושים ועם מי מתייעצים? כדאי שקודם נבין מהי מחלת מקצוע ומתי אכן עובד יהיה מוגדר כחולה במחלת מקצוע. מחלה של עובד תיחשב כמחלת מקצוע במקרה בו תנאי העבודה שלו הם שגרמו למחלה וכי ברור כי אם לא היה עובד במקום בו הוא עובד הוא לא היה חולה במחלה זאת. נסקור כמה דוגמאות נפוצות כדי להמחיש את ההגדרה:

  1. דלקת פרקים לקלדנים/קלדניות – אנשים אשר מקלידים באופן יום יומי כחלק מעבודתם, ומקלידים הרבה, יכולים לחוות דלקת פרקים באצבעות לאור המאמץ האדיר שמופעל על האצבעות שלהם.
  2. נזקי שמיעה לעובדים עם ציוד רועש – אנשים אשר עובדים בסמוך לציוד רועש כמו מכונות חיתוך כבדות חשופים לרעש חזק במשך זמן ממושך וחווים נזקי שמיעה כתוצאה מכך.
  3. חשיפה לחומרים מסוכנים – שאיפת חומר מסוכן באופן חד פעמי אמנם לא בהכרח תגרום להתפתחות מחלה אך חשיפה ממושכת לחומרים מסוכנים יכולה לגרום להתפתחות של מחלה.
  4. נזקי גב לעובדים בישיבה – עובדים אשר מעבירים ימים שלמים בישיבה רכונה מול המחשב חווים נזקי גב חמורים אשר פוגעים בתפקוד שלהם.
  5. התפתחות סרטן בעקבות קרינה – היום כבר ידוע כי חשיפה לקרינה עלולה לגרום להתפתחות סרטן ואנשים שחשופים לקרינה לתקופה ממושכת אכן עשויים לחלות בסרטן.

 

מחלות מקצוע – מה עושים ועם מי מתייעצים במקרה זה?

לאחר שהצגנו את ההגדרה וכמה דוגמאות כלליות נעבור לשלב הבא והוא להבין מה עליכם לעשות כאשר הבנתם שאתם חולים במחלת מקצוע וכן עם מי אפשר להתייעץ על מנת לוודא שאתם מממשים את הזכויות שלכם ופועלים בצורה הנכונה ביותר עבורכם. נחלק את התשובה לשני חלקים.

 

מה עושים?

גם אם אתם סבורים שיש לכם מחלת מקצוע, עד שלא תקבלו על כך הכרה רשמית מהמדינה אתם לא יכולים לממש את הזכויות שמגיעות לאנשים במצב זה. ולכן כעת נסקור מה נדרש לעשות על מנת לקבל את ההכרה ובהמשך את הזכויות שמגיעות לכם לאור הכרה זאת.

 

פונים לקבלת סיוע רפואי

אנחנו מקווים ששלב זה הוא ברור אך חשוב להדגיש אותו, התשובה הראשונה לשאלה בדבר מחלת מקצוע – מה עושים, הוא פנייה לקבלת סיוע רפואי. לא רק שאתם צריכים להתחיל הליך של החלמה ובמידת הצורך גם שיקום, אלא גם שרק אנשי מקצוע רפואיים יכולים לאשר שאכן אתם חולים במחלה ולדון בנסיבות שלה. זכרו לשמור ולבקש תיעוד של כל המפגשים שאתם נמצאים בהם בהקשר המחלה, זאת ישמש אותנו בשלב הבא.

 

מגישים תביעה לביטוח הלאומי

הבנו שברגע שעובד מבין שהוא חולה במחלת מקצוע הוא עתיד להיות זכאי לסיוע מהמדינה. סיוע זה מגיע מהמוסד לביטוח לאומי אשר מבטח את אזרחי ישראל מפני פגיעות בעבודה, בין היתר מפני מחלות מקצוע זאת מתוך הבנה כי עובדים לוקחים סיכון בעבודה אשר יכולה לגרום להם להתפתחות המחלה. לכן לאחר שטיפלתם בעצמכם מבחינה רפואית, השלב הבא יהיה להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי אשר תדרוש הכרה בכם כחולים במחלת מקצוע.

 

עם מי מתייעצים?

כאשר מעמיקים במחלות מקצוע – מה עושים אפשר לקבל רשימה של משימות שעליכם לבצע, אך לפעמים יש פער בין לדעת מה צריך לעשות לבין לעשות זאת טוב. לאור זאת השאלה הבאה שעליכם לשאול היא מחלות מקצוע – עם מי מתייעצים. ראשית נגיד שהגעתם למקום הנכון. משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה גם בתביעות בגין מחלות מקצוע. יש לנו ניסיון רב עם מאות לקוחות אחרים מה שנותן לנו ידע ויכולות שאין לאנשים שפוגשים בתהליך בפעם הראשונה.

 

על מה מתייעצים?

גם אם השתכנעתם שאתם צריכים איש מקצוע שייתן לכם ייצוג משפטי, חשוב גם שתבינו מה בעצם ההתייעצות שאתם רוצים לעשות. ראשית כל, אנחנו נבין ביחד האם המקרה הרפואי שלכם הוא אכן עתיד לקבל הכרה כמחלת מקצוע, במידה וכן נפעל להגיש תביעה בגין כך. לאחר מכן, נשקול גם אופציה של הגשת תביעה בעקבות נכות, כלומר גם אם לא תקבלו את ההכרה כמחלת מקצוע, יכול להיות כי כן מגיעה לכם לפחות הכרה בנכות אשר גם מזכה בסיוע מהביטוח הלאומי.

 

אנשי מקצוע – ייעול התביעה

גם אם אתם אנשים שאוהבים לעשות דברים לבד, או שאתם מרגישים שאתם מכירים את המקרה שלכם הכי טוב ולכן על השאלה בגין מחלות מקצוע – עם מי מתייעצים, אתם עונים לעצמכם שאתם יכולים לבד, כדאי שלפחות תיצרו איתנו קשר לייעוץ ראשוני ותבינו את היתרונות שיש באנשי מקצוע שבאמת מתמחים בתחום. כמו כן, אתם שילוב ייצוג משפטי מאפשר לכם להתרכז בהליך ההחלמה ובמשימות אחרות שעולות מהמצב, ולתת לנו להוביל את התביעה ולהשיג לכם את הפיצויים המרבים במקרה שלכם.

 

התמודדות עם ערעור

יכול להיות שאנחנו תופסים אתכם כבר אחרי כל השלבים הללו ואחרי שקיבלתם תשובה שלילית. דעו כי אתם זכאים להגיש ערעור על ההחלטה ואם עוד לא שילבתם איש מקצוע בהליך, זה הוא זמן מעולה לצורך שינוי ההחלטה.

יכול להיות שאתם שומעים פעם ראשונה את הביטוי מחלת מקצוע, אך אם נראה לכם שזה משהו שרלוונטי אליכם כדאי שתיצרו איתנו קשר כבר עכשיו כדי שנוכל להתחיל הליך למימוש ומיצוי הזכויות שלכם.

מחלות מקצוע – מה עושים ועם מי מתייעצים
מחלות מקצוע – מה עושים ועם מי מתייעצים

לשאלה מה עושים במקרה של מחלות מקצוע התשובה הבסיסית היא מגישים תביעה לביטוח הלאומי כדי לממש את הזכויות שלכם ולקבל סיוע מהמדינה. מבחינת עם מי מתייעצים, כדאי ליצור קשר עם עורך דין שמתמחה בתחום של תביעות בגין מחלות מקצוע. זאת בדיוק המומחיות שלנו ואנחנו כאן לסייע לכם.

 

עובד שחולה במחלה בעקבות עבודתו זכאי להכרה כחולה במחלת מקצוע. הכוונה למחלה אשר התפתחה בעקבות העבודה. דוגמאות נפוצות הן מחלה בעקבות חשיפה לקרינה, ישיבה ממושכת או חשיפה לחומרים מסוכנים. אם העובד לא היה חולה בכך ללא העבודה, אפשר לקבל הכרה במחלה כמחלת מקצוע.

 

מחלת מקצוע מכוסה מבחינה ביטוחית על ידי המוסד לביטוח לאומי ולכן הוא הגוף אשר נדרש להגיש אליו תביעה על מנת לקבל פיצויים. קבלת הפיצויים מותנית בקבלת הכרה של העובד כחולה במחלת מקצוע ולכן חשוב להכין תביעה איכותית ומקצועית.

 

במקרה של תשובה שלילית התובע זכאי להגיש ערעור על ההחלטה. כדאי בשלב זה כן לבחור בייצוג משפטי כדי לנסות פעם נוספת בסיוע של איש מקצוע שבאמת מתמחה בתחום ויוכל לבצע הליכים מעט שונים ממה שעשיתם לבדכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!