לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

תביעות נכות כללית הם תביעות חשובות בביטוח לאומי. לא אחת עבודה נכונה על תביעות נכות כללית עשויה להביא למי שמצוי במחלות רבות פיצויים מביטוח לאומי ולעבור את התקופה הקשה של המחלה.

כל תביעת נכות כללית מתחילה בחשיבה איך להגיע לרף הנכויות של 60% אחוז נכות על כלל הבעיות הרפואיות. המבחן של להגיע לרף 60% הנכות הוא מבחן קשה מאוד, ולפעמים הוא מבחן לא אפשרי. לכן נתקלתי במבוטחים רבים שמגישים תביעות שלא חושבים איך להגיע לרף 60%. זכרו ! אם תצליחו להגיע לרף של 60% הנכות אתם עשויים לעבור לשלב הבא בה ייקבע שיעור אובדן כושר עבודה על הבעיות מהם אתם סובלים.

דרך אחרת להגיע לשלב הבא בה ייקבעו מה שיעור אובדן כושר העבודה הוא להגיע לרף 40% עם נכות בשיעור של 25%. אם עברנו את השלב הראשון בו הרבה תביעות של נכות כללית נכשלות, בשלב השני עלינו להוכיח את כושר העבודה. שאלת כושר העבודה היא שאלה קשה מאוד. לפעמים יכול להיות.

"חולה שמגיש תביעת נכות כללית לא יהיה זכאי כלל לפיצוי של אובדן כושר עבודה".

הסיבה לטענת המוסד לביטוח לאומי היא שהבעיות הרפואיות לא משפיעות על כושר העבודה כלל. פקיד השיקום בודק בתביעות נכות כללית אובדן כושר את ההשכלה של הנפגע, את שיעור הפגיעות הרפואיות על כל היכולת לבצע כל עבודה. לפקיד השיקום אין כללים מיוחדים לקבוע את כושר העבודה אלא מה שמנחה את פקיד השיקום הוא לרוב ההשכלה של התובע, מידת הפגיעות מהן הוא סובל והיכולת של הנפגע להשתקם ולשוב אל העבודה.

שאלה מאוד קשה, ולפעמים גם מאוד מורכבת. למשל, מקרה של תובע אקדמאי, בגיל 45, שסובל ממחלת הקרוהן עם אשפוזים רבים בבתי חולים. לא אחת פקיד השיקום עשוי לומר כי למרות המצב הקשה בו נמצא החולה , האשפוזים הרבים, התוצאה של הבעיות הרפואיות מהן הוא סובל לא גורמים לאובדן כושר עבודה.

לכן ההמלצה הכי גדולה למי שמגיש את התביעות לנכות כללית ואובדן כושר עבודה "אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי" ומגיע לשיחה אצל פקיד השיקום הוא להכין את עצמכם לפני השיחה ולחשוב איך הבעיות הרפואיות מהן אתם סובלים משפיעות על כושר העבודה שלכם. ככל שתצליחו להראות את הקושי לעבוד ולאבד את כושר העבודה אל מול המצב הקיים בו הנכם חולים , אתם מעלים את הסיכויים שלכם לקבל את קצבת נכות כללית.

לסיום לא אחת פקיד השקום עשוי לא להמליץ על חוסר יכולת לעבוד, אולם הרופא של ביטוח לאומי שבדק אתכם עשוי לחשוב אחרת ולאמר כי הבעיות הרפואיות מהם אתם סובלים כן משפיעות על כושר כושר. במצב כזה ההחלטה היא של פקיד התביעות שעשוי לתשאל את הרופא שהמליץ על כושר עבודה ואת עובד השקום שלא המליץ על כושר עבודה ולשקול איך ומה לתת בתביעה.

 

זכרו, אם הנכם לא מרוצים מהחלטה של פקיד התביעות בעניין כושר עבודה, תוכלו תמיד לערער לועדת ערעורים.

ועדות ערעורים בעניין כושר עבודה אמורות להיות מנוסות יותר, רציניות יותר, ויסודיות יותר. לא אחת בוועדות אלו אתם עשויים להתקל בהרבה שאלות, הכל כדי להבין את המצב בו הנכם נמצאים ואיך הכל משפיע על כושר העבודה שלכם.

 

לסיכום, זכרו כי הדרך בתביעת נכות כללית בהקשר של אובדן כושר עבודה מתחילה בועדות הרפואיות אותם הנכם עוברים

ככל שתעשו רושם טוב יותר, תסבירו את עצמכם היטב, תשכנעו את הועדות הרפואיות כי המצב הרפואי חמור יותר, הרופא יוכל להתייחס לעניין כושר העבודה ולפסוק אחוזי נכות עם התייחסות לפגיעה בכושר העבודה. ככל שהרופא יתייחס לעניין כושר העבודה , כך עולים הסיכויים שלכם אצל פקיד התביעות לזכות באובדן כושר עבודה בנכות כללית ובפיצוי גדול יותר.

 

אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי
אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!