לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי

לפני חתימה על פוליסת ביטוח, מכל סוג, על כל אחד להיות מודע לחובת הגילוי של המצב הרפואי לאשורו. הדרישה לגילוי התיק הרפואי השלם הינה דרישה אתית וחוקית חיונית שיש לעמוד בה בקפדנות. גם על הצוות הרפואי חלה אחריות על חשיפת מידע רלוונטי לגורמים המתאימים בעת הצורך. עקרונות אלו כה חשובים עד כי תיתכן דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי.

 

מהן הסיבות וההשפעות של דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי?

דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי עלולה להתרחש במספר סיטואציות. אחד מהמקרים הללו יקרה כאשר מטופלים לא מודעים לחובת הגילוי שלהם, מה שמוביל להפרות לא מכוונות של ההנחיה. עם זאת, עלולות להתרחש גם הפרות מכוונות, כגון אי גילוי על מצבים רפואיים רלוונטיים כדי להשיג תעריפי ביטוח זולים יותר.

סיבה נוספת לדחיית תביעת סיעוד היא כאשר חברת הביטוח רואה דווקא במידע שהוסתר גורם סיכון למצב הסיעודי בו נמצא המטופל. הסתרת הפרטים הללו, לא רק שוללת מהמטופל קצבת סיעוד ופיצוי כספי, אלא גם שוללת ממנו טיפול רפואי שרלוונטי למצבו, גם אם המידע המוסתר לא היה קשור למצבו הרפואי הנוכחי של המטופל.

 

ההשלכות הנלוות לדחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי

לדחיית תביעות סיעוד עקב הפרת חובת הגילוי יכולה להיות השפעה משמעותית על המטופלים ובני משפחותיהם. מטופלים שלא יחשפו מידע רפואי רלוונטי עלולים למצוא את עצמם ללא הטיפול הסיעודי הדרוש לטיפול במצביהם. הדבר עלול להוביל להידרדרות בבריאותם וברווחתם ולגרום למתח וחרדה משמעותיים עבור משפחותיהם.

 

האם ניתן להגיש ערעור בניסיון למנוע את דחיית תביעת הסיעוד?

כאשר מתרחשת דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי, המטופלים ובני משפחותיהם יוכלו לערער על ההחלטה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שערעור זה יכול להיות מאתגר שכן חברות הביטוח עשויות לטעון שהמידע שלא נחשף היה רלוונטי למצבו הרפואי הנוכחי של המטופל.

במקרים מסוימים, מטופלים עשויים להיות מסוגלים להוכיח שהמידע שלא נחשף לא היה קשור למצבם הרפואי הנוכחי, או שאי החשיפה היה לא מכוון. בדרך כלל יידרשו המטופלים ובני משפחתם להזדקק לסיוע משפטי כדי לערער על ההחלטה בהצלחה.

 

כיצד ניתן לצמצם מראש את הסיכויים לדחיית התביעה?

ההמלצה היא למנוע מבעוד מועד את דחיית תביעות הסיעוד עקב הפרת חובת הגילוי כדי להבטיח שכל מי שנזקק לטיפול יקבל אותו באופן האיכותי והמתאים ביותר למצבו. על המטופלים להבין את חובת הגילוי בעת הגשת בקשה לביטוח בריאות ולהיות מודעים להשלכות של אי חשיפת מידע רפואי רלוונטי.

 

לסיכום

למשרדנו ניסיון רב בסיוע משפטי בהגשת ערעורים על רקע דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי. אף שמדובר במצב מאתגר, לא אחת הצליח משרדנו להפוך את החלטתה של המבטחת, ולאפשר למבוטחים לממש את הזכויות הסיעודיות שלהם באמצעות הפוליסה. לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות סיעודיות – צרו עמנו קשר בהקדם: 077-804-4220.

דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי
דחיית תביעת סיעוד בשל הפרת חובת הגילוי

חובת הגילוי מחייבת את המטופלים לחשוף את כל המידע הרלוונטי על ההיסטוריה הרפואית שלהם, מצבם הנוכחי והטיפולים שהם עוברים או עברו בעת הגשת בקשה לביטוח בריאות. בדרך כלל לפני חתימה על הפוליסה, על המבוטחים למלא הצהרת בריאות בה הם מדווחים על מצבים בריאותיים שונים.

דחיית תביעות סיעוד עלולה להביא לכך שהמטופלים לא יוכלו לקבל את הטיפול הדרוש, לגרום להידרדרות במצבם הבריאותי וללחץ וחרדה. גם אם הגילוי לגבי מצבם הבריאותי לא היה קשור למצב הנוכחי, עדיין טיפול סיעודי עלול להיות מורכב ויקר מכדי לשלמו באופן עצמאי.

כן, מטופלים ובני משפחותיהם יכולים לערער על תביעת סיעוד שנדחתה בשל הפרת חובת הגילוי. עם זאת, אין ספק שערעור על החלטות אלה הינו מאתגר מכיוון שחברות הביטוח עלולות לטעון שהמידע שלא נחשף היה רלוונטי למצבו הרפואי הנוכחי של המטופל.

חברות הביטוח צריכות לחנך את המבוטחים ולהעלות את המודעות שלהם לגבי חובת הגילוי, תוך מתן הנחיות ברורות ושקופות, והפחתת הסטיגמה הקשורה למצבים רפואיים קיימים. מעבר לכך עליהם  להבטיח שכל המידע הרפואי הרלוונטי ייחשף באמצעות הצהרות בריאות.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!