לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

האם חברות ביטוח יכולות לשלוח רופא מטעמן לבדיקת המבוטח

רכישת פוליסת ביטוח מהווה דרך טובה מאוד למניעת פגיעה כלכלית משמעותית, כאשר מתרחש מקרה ביטוח. המבוטח משלם פרמיה, ותמורתה הוא אמור להיות מבוטח בהתאם למה שמפורט בפוליסת הביטוח. עם זאת, אם וכאשר מתרחש מקרה ביטוח, נשאלת השאלה האם חברות ביטוח יכולות לשלוח רופא מטעמן לבדיקת המבוטח? האם המבוטח יכול לסרב? ואם כן – מה תהיינה התוצאות? להלן כל התשובות.

 

כיצד חברות הביטוח בוחנות אירוע ביטוחי?

פוליסת ביטוח היא בעצם הסכם בין שני הצדדים – הגוף המבטח מצד אחד, והמבוטח מצד שני. הפוליסה כוללת בדרך כלל שורה של תנאים, שבהינתן אחד מהם או יותר, עשוי המבוטח או מי מטעמו כמפורט בפוליסה, לזכות בפיצויים מחברת הביטוח.

מקרה ביטוח בהקשר הזה היא התרחשות ספציפית או מצב מסוים, שהפוליסה מגדירה אותו מפורשות. אם וכאשר מתרחש מצב שהוגדר מראש, כי אז זכאי המבוטח לפיצוי כספי, בהתאם לתנאים בפוליסה. תנאי הזכאות לתגמולי הביטוח מהפוליסה, בקרות אירוע ביטוחי, תלויים בסוג פוליסת הביטוח והתקנון שלה בכל מקרה לגופו.

לצורך העניין, אם מתגלה אצל המבוטח מחלה או בעיה בריאותית שפוליסת הביטוח אמורה לכסות, הזכאות לפיצוי כספי לטובת המבוטח או המוטבים שלו תוכר, בתנאי שלא מדובר במצב רפואי קודם שהיה קיים במועד ההצטרפות לפוליסה. אולם כאשר חברת הביטוח חושדת כי מדובר בבעיה שהיתה קיימת עוד לפני שהמבוטח הצטרף לפוליסה, היא עשויה להתנות את תשלום הפיצויים בכך שהמבוטח ייבדק בידי רופא מטעמה.

 

האם חברות ביטוח יכולות לשלוח רופא מטעמן לבדיקת המבוטח?

אחת המחלוקות המתעוררות בין מבוטח לחברת הביטוח, נוגעת לשאלה האם חברות ביטוח יכולות לשלוח רופא מטעמם לבדיקת המבוטח במקרה של תביעה לקבלת פיצויים בהתאם לפוליסת הביטוח. אף שלכאורה, התשובה לשאלה הזאת היא ברורה, הלכה למעשה, הדבר תלוי בגורמים הבאים:

  1. מה קובעת הפוליסה באשר לבדיקת רופא: אם בפוליסת הביטוח נקבע שאך ורק רופא מטעם חברת הביטוח קובע את מצבו הרפואי, הרי שחברת הביטוח תשלח רופא, ורק הרופא הזה יקבע את המצב הרפואי של המבוטח.
  2. מה המשמעות של סירוב להיבדק על ידי רופא של חברת הביטוח: אם המבוטח מגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, אבל מנגד הוא מסרב להיבדק על ידי רופא מטעמה, עלולה להישלל ממנו הזכות לקבל את הפיצוי הכספי הקבוע בפוליסה.

 

לסיכום

במרוצת השנים, משרדנו סייע בהגשת אינספור תביעות ביטוח לשביעות רצונם של מאות לקוחות. ניסיוננו העשיר בתביעות ביטוח פרטיות מאפשר לנו להשיג עבור מיוצגינו את התוצאות הטובות ביותר בתביעתם ואת מירב הפיצויים שהם זכאים להם עם מינימום קשיים בירוקרטיים ומכשולים בדרך. נשמח לעשות זאת גם למענכם. לייצוג משפטי מעו"ד מוביל עם התמחות במימוש זכויות ביטוחיות, חייגו כעת: 077-804-4220.

האם חברות ביטוח יכולות לשלוח רופא מטעמן לבדיקת המבוטח
האם חברות ביטוח יכולות לשלוח רופא מטעמן לבדיקת המבוטח

בחלק ניכר מהמקרים הרופא של חברת הביטוח הוא זה שמחליט בפועל אם המבוטח זכאי לפיצויים. יחד עם זאת, אם הקביעה של הרופא איננה סבירה או שהמבוטח איננו מרוצה ממנה, הוא בהחלט יכול לבקש התייעצות נוספת, מרופא מומחה אחר. לא אחת קורה שהתייעצות עם רופא נוסף שינתה את ההחלטה של חברת הביטוח.

מרבית פוליסות הביטוח אכן מקבעות את הזכות של חברות הביטוח לשלוח רופא מטעמן. התשובה לשאלה האם חברות ביטוח יכולות לשלוח רופא מטעמם לבדיקת המבוטח היא בדרך כלל חיובית. יחד עם זאת, במרבית המקרים הקביעה של הרופא היא הוגנת והמבוטח מקבל את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק.

אחת הדרכים הקיימות לשמירה על זכויות המבוטח בפוליסת ביטוח, היא לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין ילווה את המבוטח לאורך כל הדרך, כולל בזמן ובמהלך הבדיקה של הרופא מטעם חברת הביטוח. לרופא הבודק אין זכות להרחיק את עורך הדין, שבודק בשבע עיניים את כל מה שהרופא רושם, לפני שהמבוטח חותם על ביצוע הבדיקה.

כאמור, מי שיכול ללוות את המטופל הוא כל אחד שנבחר על ידו. לרופא של חברת הביטוח אין כל סמכות למנוע את השתתפותו של מאן דהוא בבדיקה. זאת ועוד, הרופא חייב להראות את חוות הדעת שלו למי שמייצג את המבוטח. למבוטח יש בהחלט זכות שלא לחתום על התוצאות, על פי הוראה של עורך דין.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!