לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

האם אפשר להגיש תביעת סיעוד גם לאחר שהמבוטח נפטר?

לא אחת קורה שמבוטח במוסד לביטוח לאומי איננו ממצה את זכויותיו מבחינת קצבת הסיעוד במהלך חייו. הסיבות לכך עשויות להיות חוסר מודעות, חוסר יכולת להגיש את התביעה במועד וסיבות אחרות. על רקע זה לעיתים תוהים קרובי משפחה של חולים סיעודיים שנפטרו, האם אפשר להגיש תביעת סיעוד גם לאחר שהמבוטח נפטר? התשובה לשאלה הזאת היא חיובית, אם מתקיימים תנאים מסוימים, ובשורות הבאות נסביר מהם.

 

איך קורה שמבוטח לא ממצה את הזכויות שלו בחייו?

הנושא של הגשת תביעת ביעוד הוא מורכב למדי. בדרך כלל, מי שמגישים את התביעה הם לאו דווקא המבוטחים עצמם, שבחלק מהמקרים הם נמצאים במצב גופני או נפשי שלא מאפשר להם לעשות כל פעולה. מי שמגיש את הבקשה הם בני המשפחה שלהם. כיוון שכך, הגשת תביעת סיעוד עלולה להתעכב.

 

סיבות אפשריות לעיכוב בהגשת תביעות סיעוד

להלן כמה מן הסיבות האפשריות לעיכובים בהגשת תביעות סיעוד:

  1. חוסר זמן: לבני המשפחה המטפלים במבוטח הסיעודי אין הזמן הנדרש לביצוע המטלה. הם עסוקים בחיי היום יום, ומתברר להם באיחור שהיו יכולים לקבל החזר, ולו חלקי, של ההוצאות שלהם.
  2. חוסר תשומת לב: לעיתים קורה שבני משפחה פשוט לא מודעים לזכויות שלהם, ורק באיחור הם מגלים ששלמו סכומי כסף מיותרים, במקום שלא נדרשו לכך.
  3. רתיעה ובושה: לא אחת קורה שבני משפחה נרתעים, ומרגישים כאילו הם מנצלים את בן המשפחה החולה למטרה של הפקת רווח כספי. זאת, למרות שהם תובעים את מה שמגיע להם על פי חוק.
  4. קשיים מול המבטחת: אם מדובר בביטוח בריאות פרטי, הביטוח דחה את התשלומים, ובינתיים המבוטח הלך לעולמו.

 

לפיכך, התשובה לשאלה האם אפשר להגיש תביעת סיעוד גם לאחר שהמבוטח נפטר היא בהחלט חיובית. עם זאת, קיימים תנאים אשר יפורטו בהמשך.

 

האם אפשר להגיש תביעת סיעוד גם לאחר שהמבוטח נפטר ובאילו תנאים?

כאמור, אפשר להגיש תביעת סיעוד גם אחרי שהמטופל הלך לעולמו. יחד עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת:

  • את התביעה חייבים להגיש מי שהשתתפו בטיפול במבוטח וגם בהוצאות שהיו כרוכות בטיפול בו.
  • יש צורך להגיש אישורים שונים, שיוכיחו כי המטופל אכן היה זכאי לכאורה לקבלת קצבה סיעודית. אחרת התביעה עלולה להידחות.
  • הסכומים שהתובעים יכולים לקבל תואמים לסכומים שהיו משולמים אילו הגישו את התביעה בזמן. פירושו של גבר הוא שגם אם ביום הגשת התביעה הקצבאות עודכנו והיו גבוהות יותר, התובעים יקבלו רק את סכומי הכסף נכון למועד הפטירה של המטופל.

 

היינו, התשובה לשאלה האם אפשר להגיש תביעת סיעוד גם לאחר שהמבוטח נפטר היא חיובית – אבל רק בתנאים המצוינים לעיל.

 

לסיכום

משרדנו מספק סיוע משפטי בהגשת תביעות סיעוד מזה שנים רבות. ביכולתנו להעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר בתביעתכם ואת הפיצוי המירבי ומלוא הזכויות הסיעודיות שניתן להשיג במקרה שלכם, בגין בני משפחתכם. לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות סיעודיות עבור מבוטחים שאינם בין החיים, פנו אלינו כעת: 077-804-4220.

האם אפשר להגיש תביעת סיעוד גם לאחר שהמבוטח נפטר?
האם אפשר להגיש תביעת סיעוד גם לאחר שהמבוטח נפטר?

ניתן להגיש את התביעה עד שלוש שנים אחרי מות המבוטח הסיעודי. לאחר מכן לא תתקבלנה תביעות בעניינו. לפיכך, אם יש אכן כוונה להגיש תביעה, חשוב מאוד להזדרז. יחד עם זאת, אם הוגשה תביעה, היא יכולה להיענות בחיוב גם אחרי תום הזמן כאמור לעיל ועדיין היא תכובד. מועד הגשת התביעה הוא הקובע.

מי שיכולים להגיש את התביעה הם היורשים החוקיים של המטופל. במידה וקיים אדם שאיננו נמנה עם היורשים החוקיים, ואם אין כל צוואה של המטופל, האדם הזה לא יהיה רשאי כלל ועיקר להיות שותף, לבקשה.

התשובה לשאלה הזאת היא גם כן חיובית. עם זאת, התביעה יכולה להידחות רק בגלל ענייני פרוצדורה ולא יותר. אם היורשים מציגים את כל המסמכים הרלבנטיים, ואם יש הוכחות לכך שהמטופל אכן היה סיעודי ואכן היה זקוק לקצבה, כי אז התביעה ככל הנראה תתקבל. עם זאת, אי הצגת מסמכים רלוונטיים או הצגת מסמכים שגויים עלולה בהחלט להביא לדחיית הבקשה.

הגשת תביעה אחרי מות המטופל איננה עניין פשוט ויש להציג את כל המסמכים הרלוונטיים. עורך דין מנוסה לתביעות סיעוד, ידאג לאסוף את כל המסמכים והטפסים הנדרשים ולהגיש את התביעה בצורה מסודרת שתגדיל את סיכויי ההצלחה. חשוב להדגיש כי יש רק הזדמנות אחת, ואם היא לא מנוצלת, התביעה אבודה למעשה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!