לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד

אנשים שזכאים לגמלת סיעוד הם אנשים שלא מסוגלים לטפל בעצמם באופן שוטף ובסיסי. אנשים סיעודיים זקוקים לעזרה בפעולות שנראות למרבית האנשים הצעירים והלא סיעודיים כטריוויאליות, כולל ניקיון והיגיינה בסיסית, אכילה, לבוש ואפילו עשיית צרכים. בהתאם לכך חשוב שחולים סיעודיים ובני משפחתם ידעו אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד באופן רשמי ומסודר וכיצד לממש את הזכאות להם בצורה יעילה.

 

מהם הקשיים של אדם סיעודי?

הזקנה היא קשה מאוד עבור הרבה אנשים, ולבטח עבור אנשים שהופכים סיעודיים עם השנים. אנשים סיעודיים אלו אנשים שלא יכולים לבצע פעולות יומיומיות ופשוטות, וזקוקים לעזרה של גורמים חיצוניים כמו מטפלים או אנשי עזר בתוך דיור מוגן. כל אדם המגיע למצב סיעודי זכאי לקצבת סיעוד כחלק מהזכויות האזרחיות שלו מהביטוח הלאומי, ולבטח אם הוא רכש פוליסה סיעודית מחברת הביטוח.

עם זאת, כאשר מדברים על הביטוח הלאומי, חשוב מאוד להבין אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד ועד כמה זה מסייע.

 

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלאות סיעוד?

אנשים המוגדרים סיעודיים זכאים לכמה שירותים שונים, אותם כדאי להכיר, גם בתור האדם הסיעודי וגם בתור משפחתו, שלרוב מטפלת בענייניו כאשר הוא סיעודי ולבטח אם הוא אינו צלול בדעתו. הנה כמה מהשירותים הללו:

  1. עזרה ממטפל אישי
  2. ביקורים במרכזי יום עבור אזרחים ותיקים
  3. לחצן מצוקה
  4. אספקת מוצרי ספיגה לשימוש חד פעמי
  5. שירותי כביסה
  6. חברות בקהילה תומכת

 

מה המקום של מטפל אישי עבור אנשים סיעודיים?

את השירותים ניתן לקבל בשילובים שונים, אך כמובן שהשירות החשוב והגדול ביותר הוא עזרה של מטפל אישי. המטפל יסייע לאדם הסיעודי בפעילות הבסיסיות והיום יומיות של האכלה, התלבשות, עשיית צרכים, שמירה על היגיינה ואף ינייד אותו בתוך ומחוץ לבית, על מנת שיוכל לשמור על שגרת חיים ברמה סבירה, עד שארית ימיו.

בנוסף, המטפל גם שומר על המטופל, ומונע ממנו ליפול, ללכת לאיבוד, או פשוט לא לחיות ברמה סבירה מבחינת אוכל והיגיינה.

 

מה החשיבות של ביקור במרכזי יום עבור חולים סיעודיים?

הביקור במרכזי יום לאזרחים ותיקים הוא אחד השיאים של אותם אנשים סיעודיים. מרכזי היום הם מרכזים הנמצאים כמעט בכל מקום, ולבטח בערים המרכזיות, שם עורכים המטופלים סדרה של פעילויות מהנות, לטובתם האישית. הביקור במרכזי היום כרוך בעלות קטנה של 15 ש"ח ליום, והוא מחליף יחידות שירות, שהן למעשה שעות טיפול. יחידות השירות מגיעות בדרגות שונות לפי מצבו של המטופל.

 

איך מקבלים מוצרי ספיגה במסגרת הגמלה?

לאור העובדה שהרבה מאוד אנשים סיעודיים לא מצליחים לשמור על הסוגרים שלהם, הרבה מהם משתמשים במוצרי ספיגה (חיתולים) חד פעמיים. כמובן שמדובר בנושא לא נעים, ולבטח החלק הכי לא נעים בעבודתו של המטפל. עם זאת, העדיפות היא להשתמש בחיתולים חד פעמיים ולא באלטרנטיבות. גמלת הסיעוד כוללת גם את עלויות החיתולים, אותם יש להזמין באופן עצמאי מהחנויות הרלוונטיות.

 

מה החשיבות של לחצן המצוקה בבתים של אנשים סיעודיים?

אחד האלמנטים הכי חשובים בבתים של אנשים מבוגרים בכלל וסיעודיים בפרט זה לחצן המצוקה. לחצן המצוקה נכנס לידי שימוש רק בשנים האחרונות וכבר הציל מאות חיים. מדובר בכפתור שמייצר קריאת מצוקה ושולח עזרה באופן מיידי, ללא שיחת טלפון או יצירת קשר. גם כאן, מדובר בשירות ששווה יחידות שירות (0.25) ליתר דיוק, והוא יורד מסך יחידות השירות הכלליות של המטופל.

עם זאת, זהו לחצן קריטי וחשוב שיהיה בבית ואפילו ביותר מנקודה אחת.

 

עד כמה שירותי כביסה וחברות בקהילה תומכת מועילים לחולים סיעודיים?

גמלת סיעוד מעניקה גם שירותי כביסה ששווה 0.25 יחידות שירות וגם חברות בקהילה תומכת ששווה חצי יחידת שירות. השירותים הללו הם שירותים משלימים שאפשר גם לוותר עליהם, אם כי כאשר מדובר בעלות נמוכה יחסית, זה משהו ששווה בהחלט לשקול. למטפל לא נעים לעשות כביסה עבור אדם שלא שולט בצרכיו, ובנוסף, תמיכה נפשית היא קריטית ויכולה להשאיר אנשים צלולים וחיוניים, למשך הרבה יותר זמן.

 

האם ניתן להחליף את השירותים הנלווים בגמלה כספית?

כאשר אתם שואלים אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד חשוב לציין שניתן להחליף את יחידות השירות בגמלה כספית, בהתאם לרמת הרלוונטיות, וניתן גם לבחור בגמלה כספית במקום כל יחידות השירות. מי שמעסיק מטפל צמוד בהיקף של 12 שעות ביממה ב- 6 ימים בשבוע, יכולים גם לבחור לקבל את כל גמלת השירות במקום שירותי הגמלה. עם זאת, יש לשקול זאת בכובד ראש, כי יש משמעות גדולה לשירותים הללו, כפי שכבר ראינו.

 

מדוע כדאי להסתייע בעורך דין במסגרת תהליך מימוש הזכויות הסיעודיות?

כל אדם שמגיע לשלב הזה בחייו חייב להבין את המשמעויות הנלוות, ולחשוב איך הוא רוצה להשתמש בזכויות הסיעוד שלו. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהבין לעומק מה הזכויות, על מנת להצליח למקסם אותם בצורה הטובה ביותר. בחלק מהמקרים, שווה גם להתייעץ עם עורכי דין מתאימים כדי להבין איך אפשר להגיע לגמלה המקסימלית, עם יחידות השירות המירביות.

 

לסיכום

נתקלתם בקשיים בתהליך למימוש זכאותכם לשירותי סיעוד שונים? אין סיבה שתתמודדו עם המצב המתסכל לגמרי לבדכם. מזה שנים רבות, משרדנו עוסק במתן סיוע משפטי בהגשת תביעות לגמלאות סיעוד ושירותי סיעוד, לחולים סיעודיים ויקיריהם. לאורך שנות פעילתנו הרבות, סייענו לחולים סיעודיים רבים ובני משפחתם בהגשת תביעות לקבלת גמלאות סיעוד ומימוש זכויות סיעודיות בחברות הביטוח, במוסד לביטוח לאומי ובביטוחי השב"ן.

אנו משוכנעים ביכולתנו להשיג עבורכם את התוצאות הרצויות לכם בתביעתכם ונשמח לייעץ לכם בתהליך למימוש זכאותכם. להתייעצות משפטית ללא התחייבות – צרו עמנו קשר כבר כעת דרך הטופס שלפניכם.

אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד
אילו שירותים ניתנים לזכאי גמלת סיעוד

מי שקובע את הרכב הסל הוא כמובן הביטוח הלאומי. לביטוח הלאומי יש ועדות שנועדו להסתכל על כל מקרה באופן ספציפי. בהרבה מקרים, הביטוח הלאומי לא קורא נכון את המצב, או פשוט לא מקבל את כל האינפורמציה הנכונה. בשלב כזה, צריך לפנות בצורה נכונה עם עורך דין המכיר את התחום ולתבוע את מה שמגיע לכם.

לא. השירותים לסיוע רפואי לא מתקבלים, למעט ביקורים אצל רופאים, ובתנאי שהם מתקיימים בשעות העבודה של המטפל או המטפלת, או שאלו שירותים שנועדו לשנות את מצב המגורים (שיפוצים). גם עזרה בקניית ציוד ביתי ועזרים אישיים מתקבלת.

כן. מצבם של אנשים משתנה והוא יכול להתדרדר עם הזמן. יחידות השירות משתנות בהתאם למצב הנוכחי של המטופל ולפי צרכיו. ניתן לשחק עם יחידות השירות ולהמיר אותם לכסף ובכל אופן, המטופל גם ייעזר במשפחתו כדי לקבל את ההחלטות הנכונות בכפוף למצב הכלכלי והרפואי של המטופל.

ההתמודדות מול הביטוח ללאומי היא קשה ומורכבת. לפעמים לא מקבלים את מה שצריכים, או את מה שמגיע לכם. עורך דין איכותי שמכיר את התחום היטב ויודע לסייע ללקוחות שלו לקבל את הגמלה המתאימה להם, והמקסימלית עבורם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!