לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות?

כשמבוטח בביטוח לאומי מוכר כסיעודי, הוא זכאי בחלק ניכר מהמקרים גם לקבל שירותי סיעוד. זאת במטרה לאפשר לו לשמור על שגרת חיים מוכרת. אולם יש מקרים שבהם המבוטח יכול להמיר את השירותים בכסף מזומן. בקבלת גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות? איך ומתי ניתן להמיר שירות זה לכסף מזומן? מה ההיגיון מאחורי מתן האפשרות הזאת למבוטחים? התשובות המלאות בהמשך המאמר.

 

איך ומתי ניתן להמיר שירותי סיעוד לכסף מזומן?

שירותי סיעוד מהווים חלק משמעותי מחבילת הסיוע שמעניק המוסד לביטוח לאומי לאנשים מבוגרים, או אנשים עם לקוחות נפשיות או פיזיות. שירותי הסיעוד נועדו לסייע לאותם מוגבלים במשימות היומיומיות שנהם חייבים לבצע. עם המשימות הנ"ל ניתן למנות:

  • לבוש: עובדי הסיעוד עשויים לסייע למטופל לשמור על הופעה תקינה. זאת באמצעות סיוע למטופל ללבוש או להסיר את הבגדים שלו.
  • ניקיון: העובד הסיעודי עשוי גם לסייע למטופל בשמירה על הניקיון האישי, כולל סיוע במקלחת וסיוע במובנים אחרים בבית.
  • ליווי: העובד הסיעודי יכול גם ללוות את המבוטח במשך השהות שלו.

 

השירותים האמורים לעיל ושירותים נוספים שהמבוטח מקבל מהמוסד לביטוח לאומי, ניתנים רק למספר שעות מוגבל בכל חודש. יחד עם זאת, מטופלים סיעודיים רבים א בני המשפחה שלהם מגיעים להסכמה עם העובד, על מתן שירותים נוספים תמורת תשלום מוגדל שמגיע מהכיס שלהם. הדבר מאפשר למטופל לשפר את איכות החיים שלו מצד אחד, ולהפחית את התלות שלו בבני המשפחה.

 

החלפת גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות?

לעיתים מזומנות, נוצר מצב שבו המטופלים הסיעודיים או בני המשפחה שלהם, מעוניינים להמיר את שירותי הסיעוד בסיוע כספי. אולם חשוב לברר כשמחליפים גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות שניתנים. כשיודעים באילו סכומים מדובר, אפשר לדאוג לכך שאחד מבני המשפחה ייקח על עצמו את הליווי של המטופל הסיעודי.

באופן הזה מובטח למטופל טיפול איכותי יותר מצד אחד, ולבן המשפחה המטפל בו מובטחת הכנסה כספית, במקום זאת שהוא לכאורה מאבד בגלל שהוא שוהה במחיצת המטופל. למעשה, במקרים רבים הפקידים האמונים על הנושא במוסד לביטוח לאומי מעדיפים את האופציה הזאת, לטובת המטופל הסיעודי.

 

לסיכום

משרדנו עוסק בסיוע במימוש זכויות סיעודיות לחולים סיעודיים ובני משפחתם. מאות לקוחות בישראל הסתייעו בשירותינו בהגשת תביעות הסיעוד שלהם וקיבלו פיצויים ותגמולי ביטוח בסכומים המקסימליים המגיעים להם. נשמח לעזור גם לכם במימוש מלא של זכויותיכם. לסיוע ממשרדנו במימוש זכויותיכם הסיעודיות – צרו קשר בהקדם: 077-804-4220.

גמלת סיעוד בכסף - מהם סכומי הקצבאות?
גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות?

מבוטחים יכולים לקבל סך של 1,472 ₪, במקום לקבל שירותי סיעוד בפועל. כשרמת הזכאות עולה, הקצבה מגיעה לכדי 2,140 ₪. ככל שרמת הזכאות עולה עוד, עולה גם סכום הקצבה שהמטופל זכאי לה. הסכום המרבי שבו מדבר יכול להגיע לכדי 6,421 ₪, למטופל שמעסיק מטפל ישראלי. עבור עובד זר, הקצבה המרבית תהיה 5,565 ₪.

למעשה, ישנם שלושה מצבים שבהם אפשר להמיר את הטיפול הסיעודי והליווי בכסף. הראשון – אם המטופל ממתין לאישור הוועדה להעסיק עובד זר, הוא יכול בינתיים לקבל את תמורת הטיפול בכסף, כך שאחד מבני המשפחה יכול לטפל בו. המצב השני הוא שמלכתחילה יוחלט שבן משפחה יטפל במטופל. האפשרות השלישית היא להחליף רק חלק משעות הטיפול בכסף.

החלפת הטיפול הצמוד בכסף, כרוכה בקיומם של תנאים מסוימים:

  • המטפח מועסק לפחות 72 שעות בשבוע
  • השכר שהמטפל מקבל מעוגן בחוזה כתוב
  • אם מדובר בעובד זר, העובד חייב שיהיו לו כל האישורים, אחרת לא ניתן להעסיק אותו, ומכאן גם שלא ניתן לקבל את הכסף מהביטוח הלאומי.

אחת הבעיות המשמעותיות בעת המפגש עם המוסד לביטוח לאומי, טמונה במורכבות הרבה של הטפסים ובמספר הגדול של מסמכים שיש להעביר למוסד לביטוח לאומי. המורכבות הזאת עלולה לגרום לטעויות, ואלה מצידן עלולות לעכב את התהליך ולפגוע במטופל. עורך דין המכיר את הנושא יטפל בו בצורה מקצועית וימנע טעויות, שזה אומר בעצם ימנע עיכובים בקבלת הקצבה המיועדת לטיפול במטופל הסיעודי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!