לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

סיוע משפטי ביטוח לאומי

מימוש זכויות במוסד לביטוח לאומי הוא עניין לא פשוט בחלק גדול מהמקרים. אנשים רבים מגלים כי על מנת לקבל את הקצבאות והזכויות המגיעות להם כחוק, יש צורך לרתום למשימה עו"ד ביטוח לאומי. בשורות הבאות נסביר מי יכול להפיק תועלת מסיוע משפטי ביטוח לאומי באילו סוגי התביעות סיוע כזה יכול לחולל הבדל ומה הערך המוסף של פנייה לעורך דין מנוסה בעניין.

 

מי יכול להפיק תועלת מסיוע משפטי ביטוח לאומי?

כל תושב ישראלי משלם מדי חודש תשלומים למוסד לביטוח לאומי. תשלומים אלו אמורים להבטיח כי במצבים מסוימים הקבועים בחוק הביטוח הלאומי, תינתן לנו תמיכה כספית מהמדינה. כך לדוגמא במקרי אבטלה, לאחר לידה או במצב של אובדן כושר עבודה, חלילה.

למרבה הצער לא אחת, כאשר אדם מבקש לממש את זכאותו לסיוע מסוג זה במוסד לביטוח לאומי, הוא נחרד לגלות כי צפויה לו מסכת בירוקרטית מפרכת, עד שישולמו לו הכספים מטעם המדינה, אם בכלל. במידה וגם אתם הגעתם למצב ביש שכזה, סיוע משפטי ביטוח לאומי מעורך דין מיומן, הוא צו השעה עבורכם.

 

סוגי התביעות שבהן סיוע משפטי ביטוח לאומי יכול לעשות את ההבדל

עקרונית, את מרבית הזכויות שמעמיד המוסד לביטוח לאומי לתושבי ישראל, כל אחד אמור להיות מסוגל לדרוש בכוחות עצמו באמצעות הגשת טופס בקשה רלוונטי אונליין דרך אתר הביטוח הלאומי בדואר רשום, או בהגשה ידנית באחד מסניפי הביטוח הלאומי.

אולם הלכה למעשה, מימוש הזכויות בתביעות מסוגים מסוימים, מתגלה לעיתים כמאתגר מאוד משום שהגשת טופס התביעה היא רק השלב הראשון בתהליך מורכב יותר לקביעת זכאותו של המבקש לקבלת הסעדים המבוקשים. בתביעות כאלו, מקובל להיעזר בסיוע משפטי בביטוח לאומי מטעם עורך דין מנוסה.

 

תביעת נכות כללית

כל אדם שמתמודד עם מגבלה פיזיולוגית או נפשית הפוגמת ביכולת שלו לעבוד למחייתו, רשאי להגיש תביעת נכות כללית לביטוח הלאומי. יחד עם זאת, קבלת תמיכה כספית וזכויות רפואיות נוספות לנכים, מותנית בכך שלתובע יקבעו אחוזי נכות בשיעור מסוים ומעלה. התהליך לקביעת דרגת הנכות מתבצע בין היתר מול ועדה רפואית הפועלת מטעם הביטוח הלאומי.

במקרים מסוימים אחוזי הנכות שנקבעים בוועדה זו נמוכים מן המצופה וכתוצאה מכך – היקף הזכויות שהמבוטח יכול לממש, מצומצם מכפי שקיווה. במקרים אחרים, הוועדה עשויה אף לא להכיר בנכותו של המבוטח כלל ובשל כך הלה לא יהיה זכאי לאף אחד מהסעדים שמדינת ישראל מעמידה לרשות ציבור הנכים.

על מנת למקסם את הסיכויים להכרה בדרגת הנכות הרצויה בוועדה הרפואית, כדאי לפנות לסיוע משפטי מעו"ד ביטוח לאומי, שיסייע למבוטח למלא את טפסי התביעה כהלכה תוך צירוף מכלול האישורים והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים, ואף יסייע לו להתכונן למבדקי הוועדה הרפואית.

במידה וכבר הגשתם תביעת נכות שנדחתה או שנקבעו במסגרתה אחוזי נכות נמוכים מכפי שציפיתם, גם אז יש מקום לסיוע משפטי מול ביטוח לאומי שיסייע לכם להגיש ערעור על החלטתה של הוועדה הרפואית או החלטת פקיד התביעות בביטוח הלאומי, ולהתנהל באופן מועיל מול ועדת העררים.

 

תביעת ניידות וזכויות שונות לבעלי מוגבלויות

לאנשים רבים הזכאים לקבלת קצבת נכות, ישנה גם זכאות לקצבת ניידות. קצבה זו נועדה לאפשר לבעלי נכויות ולקויי ראייה בדרגת חומרה גבוהה, לרכוש רכב במחיר מסובסד שיאפשר להם להתנייד בקלות ממקום למקום חרף קשייהם, תוך קבלת פטור ממס הכנסה.

בנוסף לכך, מבוטחים שנכותם הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי, אמורים להיות זכאים להטבות והקלות מסוגים נוספים כמו הנחה לקניית עזרים ומכשור רפואי שיסייע להתאים את הרכב והבית שלהם לצרכיהם הרפואיים והתפקודיים הייחודיים. גם במצב בו מתעוררים קשיים לממש את הזכויות הנ"ל, סיוע משפטי בביטוח לאומי יכול להיות שימושי מאוד.

 

תביעה לקצבת זקנה

קבלת קצבת זקנה אמורה להיות זכות בסיסית לה זכאי כל אדם בישראל ששילם במהלך שנות עבודתו את דמי הביטוח הלאומי כסדרם. אחד המקרים הבודדים שבהם הדבר איננו מהווה אילוץ, הוא המקרה של עולים חדשים שהגיעו לארץ אחרי גיל הפנסיה המוגדר בחוק הישראלי או בסמיכות להגיעם לגיל זה.

קבוצת אוכלוסייה זו לא אמורה להיות מנועה מלקבל את קצבת הזקנה למרות אי התשלום של דמי הביטוח הלאומי במהלך שנות עבודתם של חבריה במדינת המקור שלהם. אנו רואים דוגמא לכך שקצבת הזקנה היא נושא מורכב מבחינת חוק הביטוח הלאומי, שיש לו חריגים וסייגים שחשוב להכיר אם רוצים לממש כראוי את הזכות. גם כאן, סיוע משפטי ביטוח לאומי הוא המפתח להצלחה.

 

תביעת אבטלה

אין עובד בישראל שלא שמע על המונח "דמי אבטלה". למרות שלכאורה הגשת תביעה לגמי אבטלה נראית פשוטה יחסית, והתנאים לקבלת התשלום נחשבים ברורים למדי, לעיתים המציאות מורכבת יותר ומחייבת התערבות של עו"ד מנוסה לשם מימוש הזכות.

 

לסיכום

אם הגעתם למצב המחייב סיוע משפטי ביטוח לאומי, זה הזמן ליצור קשר עם משרד עורכי דין איכותי לטובת מימוש אופטימלי של זכויותיכם. לקביעת שיחת ייעוץ ללא התחייבות – לחצו כאן!

 

סיוע משפטי ביטוח לאומי – תשובות לשאלות הנפוצות

להלן כמה שאלות שעורך דין ביטוח לאומי נשאל לעיתים מזומנות בהקשר לסיוע משפטי ביטוח לאומי:

סיוע משפטי ביטוח לאומי
סיוע משפטי ביטוח לאומי

כל אדם שנתקל באי אלו קשיים בבואו לממש את זכויותיו לסיוע כלכלי ושאר זכויות והקלות מול המוסד לביטוח לאומי, יכול להפיק תועלת רבה מאוד אם יפנה לסיוע משפטי ביטוח לאומי אצל עורך דין המתמחה בדיני עבודה והגשת תביעות ביטוח לאומי בהקשרים שונים.

ישנו מגוון רחב של תשלומים וזכויות שתושבי ישראל שמשלמים את דמי הביטוח שלהם במועד רשאים לקבל מהמל"ל. בין היתר, ישנן קצבת האבטלה הידועה, המשולמת כסיוע זמני לעובדים שכירים שאיבדו את מקור הכנסתם בשל פיטורין או התפטרות (בתנאים מסוימים), קצבת זיקנה וקצבת נכות. שני המקרים האחרונים, למשל, הם דוגמאות לקצבאות המשולמות לזכאים עד סוף חייהם ולכן התנאים לקבלתן מחמירים יותר ומורכבים יותר. על כן רבות מבין התביעות לקבלתן נדחות או מאושרות באופן חלקי בלבד. במצבים כאלו, יש צורך לפנות לסיוע משפטי של עורך דין טוב.

ישנם מקרים שבהם לא די בהגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת לממש זכות מסוימת. בחלק מהתביעות, המבוטח נדרש להתנהל מול גופים שונים כדוגמת הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי, רופאים מטעם ביטוח לאומי, מס הכנסה ועוד. בנוסף לכך מתברר לא אחת כי ניצול זכות מסוימת בביטוח לאומי יכולה לפגוע ביכולת של המבוטח לנצל זכויות אחרות המגיעות לו. לכן הכרת חוק הביטוח הלאומי והמנגנונים הפועלים במוסד לביטוח לאומי בהקשר למימוש תביעות, היא חיונית למיצוי זכויות מיטבי וכאן בדיוק בא לידי ביטוי הערך המוסף בפנייה לעורך דין ביטוח לאומי לטובת סיוע משפטי בהגשת תביעות וערעורים. 

עורך דין ביטוח לאומי יכול בהחלט לקצר תהליכים בכל הנוגע לאישור תביעות לקבלת קצבאות וזכויות שונות. זאת הודות לכך שהוא שולט ברזי החוק הרלוונטיים ובנוסף מכיר היטב את "הנפשות הפועלות" האחראיות לקבלת החלטות בביטוח הלאומי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!