לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הגשת ערעור לתביעות סיעוד

הגשתן של תביעות סיעוד למוסדות המדינה ולחברות הביטוח זהו תהליך קשה ומלחיץ עבור הרבה אנשים, שפשוט רוצים לקבל את הטיפול והתמיכה המתאימים הנדרשים עבורם, כדי לחיות את חייהם לנוכח הקשיים הרפואיים עמם הם מתמודדים. מעבר לקושי הנפשי והפיזי, יש מתח רב לגבי ההחלטה, שלעיתים עלולה להיות לא ברורה ולהיראות בלתי מוצדקת.

בנסיבות אלו יש מקום לבחון את ההיתכנות להגשת ערעור לתביעות סיעוד בעזרת עורך דין תביעות ביטוח וביטוח לאומי.

 

מהי תביעה סיעודית?

תביעה סיעודית היא למעשה פעולה משפטית, המבקשת להשיב עלויות הכרוכות בטיפול סיעודי, בדרך כלל עבור אנשים קשישים או נכים, הזקוקים לסיוע שוטף בפעולות היומיומיות שלהם. כמובן שיש דרגות שונות של סיעוד, לפי המצב של אותו אדם, וזה יכול לכלול הרבה מאוד דברים, החל מעזרה ברחצה והלבשה, ניהול תרופות, הכנת ארוחות והאכלתן לאדם, ואפילו החלפת חיתולים והיגיינה בסיסית.

זהו סיפור מורכב מאוד ולא נעים, שהתמודדות איתו קשה ללא קשר לפיצוי. אם תביעת סיעוד נדחתה או נמצאה כשנויה במחלוקת על ידי המדינה או הביטוח, ייתכן שיהיה צורך בערעור על מנת לקבל את הטיפול הדרוש.

 

מה ההליך של הגשת ערעור לתביעות סיעוד?

השלב הראשון בערעור על תביעת סיעוד הוא לעיין היטב בהחלטת הביטוח או בית המשפט, ולקבוע את עילות הערעור. כבר בשלב הזה, חשוב לעבוד עם עורך דין איכותי המתמחה בנושא, כדי להגדיל את הסיכויים שלכם להפוך את ההחלטה. הגשת ערעור לתביעות סיעוד זה לא דבר של מה בכך, ומדובר בתהליך מורכב, וגם מתיש פיזית ונפשית. לעיתים אנשים מחכים תקופה ארוכה לקבל את כספם, ובינתיים, מתקשים מאוד לעמוד על הרגליים.

 

מה החשיבות של הראיות בהגשת ערעור בתביעות סיעוד?

לאחר זיהוי עילות הערעור, חשוב מאוד לאסוף את כל התיעוד והראיות הרלוונטיות עבור התמיכה שלכם בתביעה. זה כולל תיעוד רפואי, תיעוד של צרכי טיפול יומיומיים ועדויות של אנשי מקצוע רפואיים או מטפלים שעבדו עם המטופל. כמו כן, חשוב לוודא שכל הניירת והטפסים ממולאים במדויק ומוגשים בזמן, שכן איחור בהגשה או מידע חלקי עלולים להוביל לדחיית הערעור.

כל ערעור גם לוקח זמן ובמקרים רבים, זמן הוא פקטור מהותי בהגשת הערעורים הללו.

 

איך מגישים ערעור לתביעות סיעוד?

הגשת ערעור לתביעות סיעוד ניתן להגיש על ידי הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי. לפני הגשת הערעור, עליכם, כאמור, לקרוא את ההחלטה המשפטית המתארת את פסק הדין ולוודא שיש לכם טענות וצדק משפטי לגבי ההחלטה. כדי להגיש ערעור, עליכם לכתוב מסמך רשמי המכיל את הטענות שלכם ולציין את מה הן הסיבות שגרמו לכם לערער על פסק הדין הראשוני.

כמובן שיש לצרף גם את כל המסמכים שנאספו עם השנים, שקשורים לתביעת הסיעוד על כלל שלביה.

 

מה התפקיד של עורך הדין בהגשת ערעור לתביעות סיעוד?

במהלך הליך הערעור, עורך הדין צריך להקפיד ולעמוד בתוקף שיש למטופל צרכים שצריכים לקבל מענה בצורה זו או אחרת. עורכי דין רבים אף מדרבנים את המטופלים להשתתף בדיונים או בפגישות עם ספקי ביטוח או גורמים בבתי המשפט, כדי להבהיר להם את מצג האמת.

הצגת ראיות בצורה ברורה ותמציתית תגדיל את הסיכויים לזכות בתביעה ולקבל את הסעד הנכון. בנוסף, יש עורכי דין שנוקטים גם בפרקטיקות של גיוס תמיכתם של בני משפחה או מטפלים אחרים, שיכולים לספק עדות נוספת אשר מעידה על צרכי המטופל.

 

מהן הסיבות לדחייה של תביעות סיעוד מלכתחילה?

יש כמה סיבות לדחייה של תביעות סיעוד שכדאי להכיר, כדי לדעת איך לפנות לנושא:

  1. חריגים בפוליסת הסיעוד אשר פוטרים את חברת האשראי מתשלום.
  2. חוות דעת רפואית שלא מציגה את המצב בצורה מלאה.
  3. טענה כי המבוטח מסתיר מידע מחברת הביטוח, מה שמצריך חקירה נפרדת.
  4. תביעות סיעוד תחומות לזמן של 3 שנים.

 

מה חשוב לדעת כאשר מתעורר הצורך בהגשת תביעת פיצויים בגין מצב סיעודי?

למרות כל הסיבות הנ"ל, תביעת סיעוד היא איננה המילה האחרונה. חשוב להגיש ערעורים מסודרים כדי לקבל את מה שמגיע לכם. כמובן שיש אנשים שרוצים להונות את חברות הביטוח והמדינה ולקבל כספים שלא מגיעים להם, אך מרבית האנשים הם ישרים וכאלו שרק רוצים לחיות בשלום עם הסכומים שמגיעים להם.

בנוסף, אלמנט הזמן הוא חשוב, והמצב של אנשים יכול להשתנות, כך שחשוב להישאר עם היד על הדופק, להגיש את התביעות כמו שצריך, וגם את הערעורים לפי הצורך.

 

מה החשיבות של תביעות סיעוד והפיצוי המתקבל בצידן?

בסופו של דבר, תביעת סיעוד היא תביעה שיכולה לשנות חיים, והיא חשובה מאוד. לכן, חשוב לעשות את התהליך בצורה מסודרת ועם עורך דין שמכיר את הנושא על בוריו. מדובר בתהליך הכרחי על מנת לקבל את הטיפול והתמיכה הנדרשים.

בנושא ערעורים, החשיבות של עורך הדין עולה, שכן על ידי בחינה מדוקדקת של ההחלטה, איסוף ראיות רלוונטיות והסברה נחרצת לצרכי המטופל, ניתן לנווט את הערעור ביעילות ולהבטיח שהמטופל יקבל את הטיפול והתמיכה הנדרשים לו, גם לאחר החלטה ראשונית שגויה.

 

לסיכום

משרדנו מסייע מזה שנים רבות בהגשת תביעות סיעוד וליווי מבוטחים בתהליך להגשת ערעורים על תביעות סיעוד שנדחו על הסף מטעמים בלתי מוצדקים. אנו משרתים מאות לקוחות מרוצים בהתמודדות מול גורמי ביטוח שונים. במסגרת ניסיוננו רב השנים בתביעות ביטוח וסיעוד, לרבות ביטוח לאומי עלה בידינו להעניק לחולים רבים ובני משפחתם את מלוא הפיצוי שניתן היה להשיג עבורם.

לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות סיעודיות והשגת הפיצוי הכספי ותגמולי הביטוח המרביים – פנו למשרדנו כבר עכשיו באמצעות הטופס באתר.

הגשת ערעור לתביעות סיעוד
הגשת ערעור לתביעות סיעוד

ערעור על תביעת סיעוד הוא תהליך שבו מטופל, או נציגו, מערער על החלטה שקיבלה המדינה או חברת ביטוח לגבי כיסוי או החזר של שירותי סיעוד. מדובר בהליך משפטי מורכב, אליו מלווה תהליך רגשי מתוח.

אנשים מגישים ערעור כנגד תביעת סיעוד אם הם סבורים שחברת הביטוח או המדינה דחו בטעות או הגבילו את הכיסוי לשירותי סיעוד נחוצים עבורם. זה נובע ממגוון סיבות, כגון תיעוד לא שלם, שגיאות ברשומות או הבדלים בפרשנות של צורך רפואי.

הליך הערעור על תביעת סיעוד כרוך בדרך כלל בהגשת בקשה רשמית לעיון חוזר בהחלטה, יחד עם כל תיעוד תומך או רשומות רפואיות שעשויים לסייע להצדיק את הצורך בשירותי סיעוד. לאחר מכן הבקשה תיבחן על ידי בודק או ועדה בלתי תלויה, אשר תחליט על סמך המידע המוצג.

כאשר מגישים ערעור לתביעת סיעוד חייבים לבצע בדיקה קפדנית של ההחלטה הראשונית ולצרף כל תיעוד קשור, כולל איסוף רשומות רפואיות נוספות או הצהרות רפואיות, כדי לתמוך בצורך בשירותי סיעוד. בנוסף, יש להגיש הודעה המפרטת את נימוקי הערעור, וכמובן לצרף עדים ולעבוד עם עורכי דין איכותיים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!