לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

כיצד לפעול כשחברת הביטוח מסרבת לשלם על תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה

מבוטחים רבים, שכירים ועצמאים, מחזיקים בפוליסת ביטוח המבטיחה תגמול במקרים של אובדן כושר עבודה. עם זאת, לא אחת קורה שבבואו לקבל את המגיע לו, נתקל המבוטח בסירוב. בשורות להלן נסביר כיצד לפעול כשחברת הביטוח מסרבת לשלם על תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה ולמה חשוב להסתייע באיש מקצוע בנושא זה.

 

מהו אובדן כושר עבודה ולמה הגדרת המושג חשובה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם שעסק בעבודה או בעיסוק מסוים, איננו יכול למלא את ההתחייבויות המקצועיות שלו, או את ההתחייבויות שלו למקום העבודה. לרוב, אובדן כושר עבודה הוא תוצאה של פגיעה פיזית או נפשית, ,או תוצאה של מחלה המונעת מהעובד או מאיש מקצועי מסוים מלעסוק בעבודה הרגילה שלו.

יחד עם זאת, על מנת להבין כיצד לפעול כשחברת הביטוח מסרבת לשלם על תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה חשוב להבין שלמושג אובדן כושר עבודה יש יותר מהגדרה אחת.

 

אובדן כושר עבודה מוחלט לעומת אובדן כושר עבודה מקצועי

אם אדם מבוטח בפוליסת ביטוח פרטית, או בביטוח פנסיוני, חשוב להביל מהי ההגדרה בפוליסה המדוברת לעניין אובדן כושר עבודה. אם מדובר באובדן כושר עבודה מוחלט, כי אז קיומה של היכולת לעבוד בכל עיסוק שהוא מבטלת למעשה את התוקפת של הפוליסה.

מנגד, אם אדם רכש פוליסת ביטוח המבטחת את העיסוק המקצועי שלו, כי אז הוא יזכה לפיצויים בהעדר היכולת שלו לעסוק בתחום המקצועי. למשל – שחקן כדורסל מקצועי יקבל פיצוי אם לא יוכל לשחק כדורסל, ולא משנה אם הוא יכול למעשה לעסוק בעבודות אינסטלציה או להיות מורה לספורט.

 

כיצד נכון לפעול כשחברת הביטוח מסרבת לשלם על תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה?

השאלה כיצד לפעול כשחברת הביטוח מסרבת לשלם על תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה תלויה במידה רבה באופי הפוליסה שבה מחזיק התובע והגדרת המושג אובדן כושר עבודה, כפי שכבר הוסבר לעיל. 

בדרך כלל, לפני שנוקטים פעולה, חשוב לבדוק את הסעיפים להלן:

  1. בדיקה בחברת הביטוח: חשוב לדעת בראש ובראשונה מה העמדה של חברת הביטוח ולמה התביעה נדחתה. ייתכן שמדובר בפרוצדורה בלבד שאפשר לתקן במהירות.
  2. בדיקת תנאי הפוליסה: האם מדובר באובדן כושר עבודה מקצועי, או הפוליסה מבטחת אך ורק במקרה של אובדן כושר עבודה מוחלט? 
  3. פנייה לסיוע מקצועי: אם הסירוב של חברת הביטוח נמשך שלא בצדק, חשוב לפנות לסיוע מקצועי, על מנת למצות את הזכויות מול חברת הביטוח.

 

לסיכום

משרדנו עוסק בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה ומימוש זכויות ביטוחיות ורפואיות במקרי אובדן כושר עבודה, מזה שנים רבות. במסגרת ניסיוננו רב השנים בערעורים על דחיית תביעות אובדן כושר שהוגשו לביטוח לאומי, לחברות ביטוח פרטיות וגורמים מבטחים נוספים, הצלחנו להשיג עבור מיוצגינו פיצויים בסכומים נאים שסייעו להם בהתמודדות יעילה יותר עם המצב אליו נקלעו.

במידה והביטוח הלאומי, חברת הביטוח או קרן הפנסיה מקשים עליכם במימוש זכויותיכם – נשמח לעמוד גם לרשותכם. לפרטים נוספים – פנו אלינו כעת: 077-804-4220.

כיצד לפעול כשחברת הביטוח מסרבת לשלם על תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה
כיצד לפעול כשחברת הביטוח מסרבת לשלם על תגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד לספק הגנה למבוטח מפני מצב שבו הוא לא יוכל למלא את המחויבויות המקצועיות שלו. במילים אחרות – במקרה שהמבוטח לא יוכל להתפרנס. בדרך כלל, מרבית התוכניות הפנסיוניות כוללות סעיף של אובדן כושר עבודה. בנוסף, קיימות גם פוליסות ביטוח פרטיות הנוגעות בדיוק לאותו התחום.

למושג אובדן כושר עבודה יש פנים רבות, ואין הגדרה אחת לנושא. לכן, לפני שפונים לחברת הביטוח בהגשת תביעה, חשוב לדעת אם הפוליסה מבטחת מפני אובדן כושר עבודה מקצועי, או אובדן כושר עבודה מוחלט. כמו כן חשוב לדעת כמה זמן אחרי אובדן כושר העבודה ניתן להגיש תביעה.

כל אדם שיש לו פויסת ביטוח הכוללת סעיף של אובדן כושר עבודה יכול להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח. מדובר הן בפוליסת ביטוח פנסיוני והן בכל סוג אחר של ביטוח שבו נכלל סעיף בגין אובדן כושר עבודה. ואולם לפני הגשת תביעה, כדאי לדעת מהם התנאים המרדימים, על מנת לא להיתקל בסירוב.

אובדן כושר עבודה פירושו למעשה אובדן מקור הפרנסה. לכן, ככל שקבלת התמורה בגין פוליסת הביטוח מתמהמהת, כל המבוטח נותר ללא הכנסות. עורך דין מיומן המכיר את הליכי התביעה ואת כלל היבטים שלה, עשוי לקצר את זמן התגובה ולסייע למבוטח לקבל את הכספים המגיעים לו בהקדם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!