לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

חשיבות השימוש בעורך דין כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה בקלות וביעילות

יכול להיות שאתם סובלים מסכרת? עברתם דום לב? אולי אתם חולים במחלה אונקולוגית? עברתם אירוע מוחי? יש פגיעה בכלי דם?

 

אם התשובה לאחת השאלות האלו חיובית ואתם עדיין משלמים מס הכנסה מלא, אז כדאי שתחשבו על זה שוב.

 

אתם יכולים לקבל ממדינת ישראל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה. מה שיכול לסייע לא מעט בתחום הכלכלי. הרי גם ככה איכות החיים שלכם נפגעה עקב המחלה. אין סיבה שתמשיכו לסבול גם בגלל קשיים כלכליים.

 

בגלל שאנחנו יודעים כמה זמן ואנרגיה אתם נדרשים להשקיע בלהיות בריאים, תנו לנו להוריד מעליכם גם את העיסוק בקבלת אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה. אנחנו, כאנשי מקצוע, כאן במשרד עורכי הדין פייפר- כהן, מוכנים לעשות בשבילכם את כל העבודה.

 

יחד נעזור לכם לאסוף את המסמכים הנדרשים, להגיש את הבקשה למס הכנסה וביטוח לאומי וביחד נתכונן לוועדה הרפואית שתקבע האם אתם זכאיים לאישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה. רוצים לדעת עוד על התהליך לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה? את כל המידע תוכלו למצוא כאן במאמר הבא!

 

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

אישור פטור ממס הכנסה הוא אישור שאפשר לקבל בשני מקרים עיקריים:

 

  • הכנסה נמוכה: אם אתם רווקים מעל גיל 18 או בעלי משפחה, במידה ואתם מכניסים פחות מהקבוע בחוק, תוכלו לקבל אישור פטור ממס הכנסה. במרבית המקרים, במידה ואתם עובדים אצל מעסיק אחד, הפטור שלכם מחושב בתלוש באופן אוטומטי.
  • אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה: במקרה הזה לעומת זה הראשון, אנחנו מדברים על אישור שלא ניתן באופן אוטומטי שכן ישנן תקנות מחמירות המגדירות מי מוגדר נכה וזכאי לאישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה. במקרה הזה מדובר בתהליך מורכב הדורש ידע ומיומנות ולכן נקדיש לו את החלק הארי של האמר.

 

פטור ממס הכנסה לנכה, מה זה אומר? מי קובע את הזכאות לפטור ממס? ומה הפרוצדורה שצריך לעבור?

אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה זה אישור שהקריטריונים עבורו משתנים במהלך השנים. בגדול אנחנו מדברים על שני סוגים של מחלות:

 

קבוצת המחלות הראשונה היא קבוצת המחלות המגדירות את החולים בהם כזכאיים ל- 'פטור ממס הכנסה לנכה 100%'.

 

דוגמא טובה לסוג מחלות כזה היא פציעה קשה. אם עובד נפל מגובה במהלך עבודתו ונפצע הוא יכול להיחשב כנכה במידה וזה הושבת לתקופת זמן של עד חצי שנה.

 

אז כל שיש לעשות הוא להגיש את המסמכים הרלוונטיים בסוף שנת המס בה התרחשה הפציעה. אז, במידה והבקשה התקבלה, מס הכנסה יחליט שאתם זכאיים לאישור פטור ממס הכנסה לשנה האמורה והם יחזירו לכם את הכסף על אותה השנה.

 

המקרה השני הוא אדם הזכאי לאישור פטור ממס הכנסה לנכה 90%. מה זה אומר? מדובר באדם שלקה במחלה שיכולה להביא להידרדרות רפואית במקומות שונים בגוף. אם אדם זה או אחר חלה בסרטן חלילה, יכול להיות שהוא ירגיש חולשה כללית, מה שימנע ממנו לבצע פעילות ספורטיבית ויביא אותו להשמנת יתר, אולי יהיו פגיעות בגפיים ועוד.

 

במקרה כזה למשל מדינת ישראל מאפשר מעין 'צבירה' של הנכויות השונות עד לסך כולל של 90% המזכות את האדם החולה באישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

 

מה התהליך לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה?

בגדול, מדובר על שלושה שלבים בדרך לקבלת אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

 

  1. מילוי טופס בקשה לפטור ממס הכנסה: בטופס הזה תמלאו את הבקשה שלכם. אל תשכחו לצרף את כל המסמכים הרפואיים הנדרשים. אנחנו, כאנשי מקצוע, יכולים לספור על יד אחת את כמות הפעמים בה לקוחות הגישו בפעם הראשונה את כל המסמכים הרלוונטיים. לכן, ההמלצה שלנו היא לא להגיש את הטופס לפני התייעצות אתנו. נוכל לעבור על החומרים שאתם שולחים ולוודא כי לא שכחתם שום דבר. לאחר מילוי הפרטים תוכלו לקבוע תור לוועדה רפואית בביטוח לאומי. הוועדה היא המקום בו ידונו בבקשה שלכם לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה אחרי שיכלול הנתונים.
  2. הוועדה הרפואית בביטוח לאומי: מדובר בוועדה חשובה שתקבע את עתידכם. כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה תצטרכו להוכיח כי המחלה אכן מקשה עליכם בהתנהלות היום יומית. כאן, התפקיד שלנו יהיה להכין אתכם לוועדה. וועדה רפואית יכולה להיות חוויה לא נעימה ואפילו מאיימת. התפקיד שלנו הוא להכין לאתגר שעומד מולכם כדי שתזכו לקבל את התנאים הטובים ביותר. לאחר מכן הוועדה תדון בבקשה שלכם לאישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה. במידה ונעניתם בתשובה שלילית תוכלו לשוב ולבקש קביעת וועדה חוזרת. גם כאן, נלווה אתכם בתהליך כדי להבטיח שהבקשה שלכם לא תיפול בין הכיסאות.
  3. מילוי טופס פטור ממס הכנסה מספר 1516: זה השלב בו תשלחו למס הכנסה את ההחלטה של הוועדה ומפה תוכלו לקבל החזר על מס הכנסה ששילמתם והייתם יכולים שלא לשלם, או שתקבלו אישור אותו תגישו למעסיק עבור השנים הבאות.

 

כמה דברים שאסור לשכוח

כמו במקרים רבים גם כאן 'אלוהים נמצא בפרטים הקטנים'. הבירוקרטיה הישראלית יכולה להיות מורכבת לאלו שלא מיומנים בהליכותיה. לפעמים גם לנו קשה להאמין כמה מורכבת הפרוצדורה יכולה להיות לאלו שגם ככה צריכים להתמודד עם המחלה ממנה הם סובלים. לכן, הכנו מעין מדריך קצר שיכלול את כל הפרטים שיכולים לעזור לנו בתהליך.

 

  • מיקוד: אנחנו יודעים שאתם עוברים לא מעט. בדיוק בגלל זה צריך להתמקד. הקפידו לעבוד על הבקשה בשעה בה אתם יכולים להתרכז, להשקיע את הזמן הכרוך בהבנת החומר לאשורו, לאסוף את המסמכים הרלוונטיים בצורה מסודרת ועוד. ככל שתהיו ממוקדים יותר כך הזמן שנצטרך להשקיע במילוי הבקשה יהיה קצר ואפקטיבי יותר.
  • סדר: ההמלצה שלנו היא להכין קלסר בו תשמרו את כל המסמכים הרלוונטיים. אל תסמכו על הזיכרון שלכם כשמדובר בבירוקרטיה. כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה צריך לבוא מאורגנים כדי שהדבר לא יחמוק לנו מבין האצבעות. אל תשכחו כמובן לצלם עותקים מכל מסמך חשוב.
  • נשימה עמוקה: אנחנו אולי לא יכולים לרפא אתכם מהמחלה ממנה אתם סובלים. אבל אנחנו כן יכולים להגיד, מתוך הניסיון שלנו שעבודה תחת לחץ יכולה להביא לתוצאות לא רצויות. אל תפחדו לעשות סיבוב ריענון או לשתות כוס קפה רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד על הבקשה לאישור פטור ממס הכנסה. קחו נשימה עמוקה והיכנסו רגועים כמה שאפשר לתוך התהליך.

 

למה כדאי להיעזר בעורך דין?

התשובה לכך פשוטה: בגלל הניסיון.

 

לנו, במשרד עורכי הדין פייפר- כהן ניסיון רב בתחום מה שמבטיח תוצאות טובות במעט מאמץ. המטרה שלנו היא להוריד מכם את 'כאב הראש' הכרוך בהתמודדות עם הבירוקרטיה ולעזור לכם למצות את הזכויות הסוציאליות המגיעות לכם בחוק כדי שתישארו עם ראש שקט לאורך התהליך.

 

אם אתם מחפשים אנשי מקצוע מיומנים שיעזרו לכם בכל שלבי התהליך לקבלת אישור פטור ממס הכנסה, הרי שאתם צריכים פשוט להרים אלינו טלפון ואנחנו כבר נדאג לשאר.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!