לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

וועדה רפואית לבקשת הקלות במיסים

המיסים שכל אחד מאיתנו מחויב לשלם בתור אזרחי המדינה, תמיד נמצאים בהלימה עם גובה ההכנסה ממקור העבודה שלנו. עם זאת, קיימים לא מעט מקרים מצערים של אובדן כושר עבודה, במסגרת תאונות עבודה או מחוצה לה, אשר מזכים את הנפגע באחוזי נכות, שכן אינו יכול עוד לכלכל ולפרנס את משפחתו כבעבר.

משיכולתו להתפרנס נפגעת, הוא זכאי להקלות במיסים, בכפוף לוועדה רפואית שתבחן ותאשר את מצבו. במאמר זה נעסוק בכל הקשור לוועדה רפואית לבקשת הקלות במיסים.

 

חשיבות אדירה להקלה במיסים

היום בו מוגדר אדם כנכה, בין אם נכות זמנית או קבועה, הוא היום בו הכול משתנה עבורו. אדם שנהג לפרנס ולכלכל את משפחתו בכבוד וברווחה, מוצא עצמו סובל מפגיעה שמשנה לחלוטין את שגרת יומו, ומביאה את המשפחה לתלות בגורמי הרווחה ובמקרים גרועים יותר אף לסעוד את הנפגע.

על רקע הפגיעה האנושה ביכולת להתפרנס, ולצד הוצאות חדשות ובלתי צפויות כמו עלויות טיפול והליכים רפואיים, הקלה או פטור מלא ממס עשויה להוריד מעט מהנטל הכבד. אך לוועדה רפואית לבקשת הקלות במיסים, יש להגיע מוכנים, מתוכננים ומדויקים.

להלן הסבר של עו"ד אייל פייפר על הסוד להצלחה בוועדה הרפואית:

תנאי הסף לפטור והקלות ממס הכנסה

לפני שנצלול לנסיבות בגינן ניתן לקבל הקלות במיסים, הזכאות לפטור והקלות במיסים תלויה בראש ובראשונה בעצם היותו של אדם בעל הכנסה החייבת במס, אך מטעם ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, ובכפוף להחלטותיה, הוכח כי סובל מפגיעה בכושר העבודה שלו, וזאת לאחר שהועדה הרפואית קבעה כי מדובר בנכות קבועה, או כזו הנקבעה לתקופה של 185 ימים לכל הפחות.

אדם יהיה זכאי גם להקלות מס במידה ונקבעה לו נכות בגובה של 100%, או 90% בשל מספר ליקויים. עם זאת, יש לדעת להתנהל במסגרת ועדה רפואית לבקשת הקלות במיסים, להכיר את המורכבות הבירוקרטית של ההליך ולהבין שלא ניתן לעבור זאת לבד ולצפות לתוצאות משביעות רצון. משרדנו עתיר ניסיון בכל הנוגע לייצוג מקצועי בוועדות הרפואיות, והענקת ליווי משפטי איכותי שממצה את מלוא הפוטנציאל להקלות במיסים.

 

על חומה בירוקרטית צריך לדעת לטפס

כוחה של ועדה רפואית רב, השפעתה ארוכת טווח ובעלת השלכות משמעותיות. הוועדה הרפואית מבססת למעשה את מסקנותיה על בסיס ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי, באמצעות רופאים מטעם המוסד שמסכמים את חוות דעתם בתחומים הרפואיים הרלוונטיים לבקשת ההקלות במיסים, ולאחר מכן מוסרים את החלטתם בדמות דרגת ואחוזי הנכות הסופיים.

אולם, לעיתים אין הלימה בין החלטת הועדה הרפואית לתפיסתו של מגיש הבקשה לגבי מצבו, ועשויות אפילו להיות מחלוקות מקצועיות בין מומחים רפואיים מטעמו לבין אלו היושבים בוועדה הרפואית. תהליך מורכב שכזה לא עוברים לבד, אלא רק בליווי עורך דין מקצועי מטעמנו, שיודע להתנהל אל מול הגורמים הרלוונטיים בוועדה ויידע לסייע לכם להשיג את שמגיע לכם על פי חוק, בין אם בתהליך ערעור מסודר ובין אם קודם לכן.

 

מה נקבע בוועדה הרפואית?

בוועדה הרפואית נקבעים למעשה הקריטריונים שילוו את מגיש הבקשה להקלות במיסים לאורך תקופת הטיפול והשיקום שלו. להלן הפרמטרים שקובעת הועדה הרפואית:

  • הקביעה החשובה היא כמובן האם מדובר בנכות חלקית, או מלאה, שכן אחוזי הנכות הם מרכיב קריטי בכל הנוגע לבקשה להקלות במיסים. ישנם מקרים בהם הוועדה הרפואית לא נחשפת בצורה יסודית לכל החומר הרלוונטי, זה שמצביע על מצבו של הנפגע. לעיתים, יהיה מדובר בהבדלים קריטיים, שמצריכים ערעור. 
  • תאריך תחילת הנכות- במידה ואכן נפסק שהוועדה מכירה בנכות כזו או אחרת, מועד הספירה ממנה זכאי האדם לנכות בעלת משמעות כלכלית לא מבוטלת עבור אותו נפגע. 
  • קביעת שיעור אחוזי נכות- מדובר במרכיב שמשפיע בהכרח על קבלת הקלות במיסים. כאמור, יש צורך בקביעת נכות של 90% ומעלה לפטור מלא ממס הכנסה בגין ליקוי בודד, או בגין מספר ליקויים, כשליקוי אחד יהיה לפחות 40% נכות.

 

המפתח להצלחה- שקיפות מלאה ומקיפה

בכל הנוגע להופעה והתייצבות בפני ועדה רפואית לבקשת הקלות במיסים, ככל שהאדם הנפגע מציג את התמונה המלאה והמעמיקה ביותר אודות כל הליקויים מהם הוא סובל ואשר מונעים ממנו לעבוד ולעמוד בנטל המיסים נוכח ההוצאות הרפואיות, כך יגדל הסיכוי להגדלת אחוזי הנכות, בין אם מדובר בליקויים הנובעים מהמחלה או ליקויים אשר בלתי תלויים בה.

כל בדיקה חשובה, כל חוות דעת מקצועית עשויה להכריע את הכף לטובתכם. לשם כך אתם זקוקים לעורך דין המתמחה באיסוף חוות דעת אלו והצגתן בפני הועדה הרפואית והעומדים בראשה. משרדנו מומחה בתחום הועדות הרפואיות, לרבות הגשת ערעורים על רקע החלטתן של הוועדות בעניינכם.

 

פטור והקלות במיסים בעקבות מחלת הסרטן

אחת המחלות הקשות והמורכבות לטיפול היא מחלת הסרטן, ותופעות הלוואי השונות שהיא עלולה להשליך על הסובלים ממנה משפיעה באופן ישיר על יכולתם לתפקד, קל וחומר לעבוד. לאורך הטיפול במחלה עשויות להיות תמורות ביכולת לנהל שגרת יום, כמו למשל בתקופה של טיפול כימותרפי כזה או אחר, ובמקרים רבים יהיה האדם הסובל מהמחלה, זכאי לקבל פטור מלא ממיסים.

 

פטור בעקבות מחלת הסכרת

כיום, על מנת לקבל הקלות במיסים בעקבות מחלת הסכרת, יש להוכיח פגיעות היקפיות משמעותיות הנובעות מהמחלה, או לחלופין, להוכיח שהמחלה עצמה והיא בלבד, הותירה את האדם פגוע ברמת 90% נכות. לתלות באינסולין ואופן קבלת הטיפול, לרבות ההשלכות על המצב הרפואי הכללי, משקל משמעותי בקבלת אחוזי הנכות בגין מחלת הסכרת.

 

אל תעברו את זה לבד!

ההתמודדות עם נכות, תהא אשר תהא, מטלטלת את חיי המשפחה כולה ומעבירה אותה מסע קשה, מתיש ובלתי צפוי. לצד המאבק במצב הרפואי, אין מקום להתמודד לבד גם עם ההליכים הבירוקרטיים השונים, ולכן התמודדות מול הועדה הרפואית לבקשת הקלות במיסים, חייבת להיות בליווי מסור ואישי של עורכי דיננו, במשרד העוסק ומלווה מאות לקוחות לאורך השנים, שבעזרתנו קיבלו את שמגיע להם, לרבות פטור והקלות מתשלום מיסים בגין מצבם הרפואי.

ועדה רפואית לבקשת הקלות במיסים
ועדה רפואית לבקשת הקלות במיסים

בהחלט כן. את הפנייה יש לבצע אל מול רשויות המיסים, ובלבד שלא חלפו שש שנים מתקופת המס שבה התקבל למעשה הפטור מתשלום מיסים. כמו כן, תתבצע בדיקה מטעם רשות המיסים שמגיש הבקשה אכן עמד בתנאי הפטור לאורך השנים.

בסופו של דבר, ככל שיתבצעו כל הבדיקות הרפואיות שעשויות להיות רלוונטיות, כך גדל הסיכוי להגדיל את אחוזי הנכות עד לגובה המאפשר הקלות מס. כך למשל, מי שסובל מבעיות לבביות, מומלץ שיבצע את כל הבדיקות, החל מאקו לב, עבור בצילום חזק וא.ק.ג וכלה בMRI ללב.

מדובר בגובה של 90% נכות עבור ליקוי בודד, או בגין מספר ליקויים כאשר על אחד הליקויים נקבע שיעור של לפחות 40% נכות.

חד משמעית לא. הוועדה הרפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לא תצא מגדרה על מנת להעניק את מלוא אחוזי הנכות, ולכן יש להיעזר בעורך דין מיומן שיסייע בהליך הגשת הבקשה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!