לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

איך מגישים בקשה למס הכנסה לקבלת פטור על בסיס נכות רפואית?

הגשת בקשה למס הכנסה לקבלת פטור מתחילה במילוי טופס 169 במידה וכבר יש לכם נכות של 90% ומעלה מן המוסד לביטוח לאומי. במידה ואין לכם, עליכם לבקש זימון לועדה רפואית לפטור ממס הכנסה ולשלם אגרה. במידה ותזדקקו  לייצוג בעת העלייה לועדה או בתהליך הגשת המסמכים, תמיד תוכלו לפנות לעורך דין הבקיא בעניין ולקבל עזרה. משרד עורכי הדין פייפר כהן טיפל במאות לקוחות מרוצים אשר זכו לייצוג בועדה רפואית למיצוי זכויותיהם מולה, וכמו כן גם לקבל פטור ממס הכנסה לאחר שנקבעה להם נכות גבוהה. במאמר זה נסביר איך מגישים בקשה למס הכנסה לקבלת פטור על בסיס נכות רפואית ומדוע חשוב כל כך להעזר בעורך דין לביטוח לאומי בתהליך.

 

זכויותיו של בעל נכות כללית מעל 90%

נכות כללית מעל 90% יכולה להגרם עקב בעיה רפואית אחת או שילוב של מספר בעיות רפואיות כאשר אחת מהן לפחות הינה 40% ומעלה. בדרך כלל מדובר על פגיעות גוף ונפש קשות במיוחד אשר מותירות את האדם כשהוא נזקק לעזרת אחרים או תלוי במכשירים רפואיים כדי לשמור על חייו. עם זאת, לא מן הנמנע שאדם עם פגיעה חמורה יוסיף לעבוד, לנהל חיים נורמטיביים, להינשא ואף להביא ילדים לעולם, כמו לדוגמה אדם עיוור, אדם משותק בפלג גופו התחתון או קטוע גפיים, וכך גם הסובלים מפוסט טראומה או מהתדרדרות קוגניטיבית עקב מחלת האלצהיימר. כאשר אדם עובד או שיש לו הכנסה למרות היותו נכה בדרגה גבוהה, הוא זכאי לקבל פטור ממס הכנסה וזאת על מנת שיוכל להשקיע את כספו בטיפול בעצמו. בנוסף, יהיה זכאי לקצבה וגם לסל הטבות הכולל תו נכה, הקלה במיסים נוספים כגון ארנונה, הנחה בתחבורה ציבורית, הצטרפות לקהילה תומכת והכוון תעסוקתי, תלוי כמובן ברמת הנכות. במידה ואין לכם נכות של 90%, עדיין תוכלו להגיש בקשה לרשות  המיסים לפטור, לעלות לוועדה רפואית לפטור ממס הכנסה ולקבל הטבות שונות על בסיס של 20% נכות ומעלה וכמו כן גם פטור ממס על משיכת קופת גמל לצורך טיפול בילד נכה.

 

איך מגישים בקשה למס הכנסה לקבלת פטור על בסיס נכות רפואית?

חשוב לציין לפני הכל, כי על מנת לקבל פטור ממס הכנסה עליכם להיות בעלי הכנסה מעבודה או הכנסה שלא מעבודה, כמו למשל נכס שמניב לכם שכירות. על מנת להגיש בקשה למס הכנסה יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. מילוי טופס 169 – טופס זה הינו טופס בקשה לקבלת פטור למס הכנסה על בסיס נכות רפואית. בטופס זה תתבקשו למלא את פרטיכם האישיים, פירוט של הנזקים הרפואיים שמהם אתם סובלים כגון מחלות, מומים, נכות ועוד, הצהרה כי כל הפרטים שמילאתם נכונים ואזור לחתום בו. עורך דין רשאי להגיש את הטופס בשמכם ועליו לציין את פרטיו בו.
  2. צירוף אישור על נכות 90% ומעלה – עליכם לצרף את האישור על נכותכם מן המוסד לביטוח לאומי, אם אין לכם נכות של 90% ומעלה, עדיין תוכלו לפנות אל רשות המיסים ולבקש הקלות והטבות.
  3. הגשת בקשה לועדה רפואית לפטור ממס ההכנסה – במידה ואין לכם נכות 90% ואתם מעוניינים לקבל הטבות והקלות ממס ההכנסה, עליכם להגיש בקשה לועדה רפואית לפטור ממס ההכנסה ולשלם את האגרה בסך 679 ש"ח נכון להיום. לועדה תוכלו להביא איתכם עורך דין שייצג אתכם. הועדה תקבע לכם אחוזי נכות ואת הזכאויות השונות שמגיעות לכם על פי שיקול דעתה. בנוסף, הורים לילדים נכים יכולים להגיש בקשה לפטור ממס על משיכת קופת גמל וזאת במטרה לסייע לילדם.
  1. שליחת טופס 169 לרשויות המס – באמצעות מערכת מפ"ל המקוונת או באמצעות פנייה למשרד מס ההכנסה הקרוב למגוריכם, תוכלו להגיש את טופס 169 הממולא כולל כל האישורים הדרושים, לרבות תשלום על אגרת ועדה רפואית. עורך דין יוכל לעשות זאת בשמכם אם אתם מתקשים בכך.

 

מי רשאי לעלות לועדה רפואית לפטור ממס הכנסה?

במקרים הבאים תהיו זכאים לעלות לועדה רפואית לפטור ממס הכנסה:

  • מי שטרם נקבעה להם נכות רפואית.
  • מי שפנו בעבר לוועדה ובקשתם נדחתה.
  • מי שמעוניינים שתיקבע להם נכות רפואית אך לא מעוניינים בקצבה.
  • הורים שילדם מקבל גמלת ילד נכה ומעוניינים במשיכת כספים ללא מס.

 

למה חשוב כל כך לפנות לעורך דין במהלך פנייה לקבלת פטור על בסיס נכות?

עורך דין בקיא בתחום ועדות רפואיות שונות יכול להעניק לכם מידע רב, ליווי, הדרכה וייעוץ, וכמו כן גם לייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות, החל מן הועדה הרפואית לקביעת נכות כללית וכלה בועדה רפואית לפטור ממס הכנסה. גם אם המקרה שלכם מובהק, כגון עיוורון מלא או שיתוק ברוב חלקי הגוף, ייתכנו מקרים שבהם תתרחש דחייה או היענות חלקית בלבד לבקשתכם לקבלת פטור למס ההכנסה, ולכן תזדקקו לעורך דין שיאבק על הזכויות שלכם וישיג עבורכם את מה שמגיע לכם כחוק. בנוסף, במקרים פחות מובהקים שבהם יש צורך בועדה רפואית לצורך קבלת פטור ממס הכנסה על רקע נפשי או מחלה גופנית כלשהי שלא מזכה אתכם באחוזי נכות גבוהים, חשוב שיהיה לצידכם אדם מקצועי לייצג אתכם, לספר את הסיפור שלכם, מדוע חשוב שתקבלו פטור ממס ולדאוג שתמצו את הזכויות שלכם בהתאם למצבכם הבריאותי. משרד עורכי הדין פייפר כהן הינו המשרד המוביל בישראל לפטור ממס הכנסה על בסיס נכות רפואית, אנו מטפלים במאות לקוחות מרוצים שזכו בהקלות והטבות משמעותיות. אם גם אתם מעוניינים להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה, פנו עוד היום ותזכו גם אתם בליווי אישי עד למיצוי הזכויות.

איך מגישים בקשה למס הכנסה לקבלת פטור על בסיס נכות רפואית?

נכים בעלי 90% נכות ומעלה זכאים לפטור ממס הכנסה בשל נכותם, אך גם מי שאין לו אחוזי נכות כה גבוהים יכול לפנות לועדה רפואית לפטור ממס הכנסה על מנת לקבל הטבות והקלות שונות בהתאם למצבו הרפואי. על מנת לפנות לועדה זו יש להגיש בקשה ולשלם אגרה.

טופס 169 הינו טופס בקשה לפטור ממס הכנסה אשר ניתן להגיש אותו באופן מקוון לרשות המסים דרך מערכת מפ"ל או ידנית אל משרד מס ההכנסה הקרוב לביתכם. אך הגשת הטופס לבדו איננה מספקת. יש להציג מסמכים שונים כגון נכות 90% מביטוח לאומי, או את מסקנות הועדה הרפואית לפטור ממס הכנסה בצירוף אישור תשלום אגרה.

עורך דין הבקיא בתחום המוסד לביטוח לאומי יכול לסייע לכם רבות, החל ממתן ייעוץ, הדרכה והכוונה, ועד להגשת הטפסים בשמכם אם אינכם מסוגלים לכך. עורך דין יכול גם לייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות לקביעת אחוזי נכות ולהאבק על מיצוי זכויותיכם.

לכל מי שאין לו נכות 90% ועדיין מעוניין לקבל הטבות והקלות שונות במס, לדוגמא, הורים לילד נכה שמעוניינים למשוך כספים מקופת גמל לטיפול בילד, כל מי שפנה בעבר לועדה רפואית ונדחה וכל מי שרוצה שיקבעו לו נכות רפואית אך אינו מעוניין בקצבה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!