לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

איך ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית?

אחת ההטבות המגיעות לנכים ולחולים שזכו להכרה מביטוח לאומי הינה פטור ממס הכנסה שמקל מאד על מצבם הכלכלי ומאפשר להם חיים של כבוד ושל רווחה גם לנוכח מצבם הבריאותי. אך כדי לזכות בהטבה יש להגיש בקשה מסודרת ולוודא שאתם עונים על הקריטריונים המתאימים. במידה ואתם מעוניינים לדעת איך ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית, פנו כבר היום למשרד עורכי הדין פייפר כהן, ואנו נדאג לממש את זכויותיכם ולהלחם עבורכם מול המוסד לביטוח לאומי.

 

משרד עורכי הדין פייפר כהן – איתכם עד למיצוי זכויותיכם

בעיות רפואיות שונות מקנות פטור ממס הכנסה וכמו כן שורה של הטבות והקלות נוספות, אך כדי לזכות בהן, בדרך כלל אין מנוס מלעבור את המסלול המתיש והממושך של הגשת הבקשה למוסד לביטוח לאומי, לעבור ועדות רפואיות ולהלחם עבור זכאותכם. מאחר ורוב הפונים אל הביטוח הלאומי הינם אזרחים המתמודדים עם קשיי היום יום בצל המחלה או הלקות ולא תמיד מוצאים את תעצומות הנפש ואת היכולות לעבור את התהליך הקשה הזה לבדם, מומלץ ואף רצוי לפנות למשרד עורכי דין מיומן שינהל את המאבק עבורכם וישיג עבורכם את מלוא מימוש הזכויות שלכם וימקסם את גובה הפיצוי או ההטבות שאתם חפצים להשיג.

משרד עורכי דין פייפר כהן הינו משרד ותיק ומנוסה בתחום והשיג עבור מאות מלקוחותיו פיצויים גבוהים, קצבאות, הקלות והטבות שונות בגין בעיה רפואית. אם גם אתם מוצאים את עצמכם בלב המאבק, חשוב שיהיה לצידכם מישהו ללוות ולייעץ לכם בתהליך. פנו עוד היום למשרדנו ובתוך זמן קצר תוכלו גם אתם ליהנות מפטור ממס הכנסה שיקל משמעותית על התנאים הכלכליים שבהם אתם חיים ויאפשר לכם חיים של כבוד ושל רווחה.

 

איך ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית?

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בכם כעומדים בקריטריונים השונים שקבע לעצמו. על מנת לקבלו יש לפנות קודם לכן לרשות המסים ולבקש הפניה לביטוח הלאומי לוועדה רפואית שתקבע את הזכאות לפטור. ללא הפניה זו, הביטוח הלאומי לא יטפל בבקשה. להלן הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית:

  • בעלי תעודת עיוור או לקוי ראיה
  • בעלי נכות כללית בגין מספר קשיים רפואיים בגובה של 90% לפחות
  • בעלי נכות כללית בגין קושי מרכזי אחד בגובה של 100%

חשוב לזכור כי המוסד לביטוח לאומי אינו מגדיר אילו בעיות רפואיות יזכו אתכם בנכות ואילו לא, אלא מתייחס לחומרת המצב ממנו אתם סובלים. לדוגמא, חולה בסוכרת עשוי לזכות רק בעשרים אחוזי נכות בשל מצבו לעומת אדם המגיע עם נזקים בעמוד השדרה, הברכיים ומפרקי הירכיים בצירוף עם חרדה קשה שיגיע ל – 80% נכות בשל אי יכולתו לפרנס את משפחתו או להיות עצמאי.

 

איך ניתן לקבל הכרה בנכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי מקנה מדי שנה לאלפי אזרחים ישראליים נכות כללית שמזכה אותם בהטבות והקלות, קצבאות וזכויות נוספות לרבות פטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית. בין היתר ניתן למצוא עזרה והכוונה תעסוקתית, סל שיקום, סל טיפול נפשי, הנחות בשימוש בתחבורה ציבורית, תמיכה קהילתית ומרכזי יום ועוד. כל אלו בצירוף קצבת נכות כללית יכולה לשמש מנוף מרכזי לאדם הנכה לשקם את חייו, ליהנות מחיים של כבוד ורווחה, מעצמאות, מהשתלבות בחברה ואפילו מן האפשרות להתפרנס בתנאים המתאימים לו.

אך הדרך לזכות בנכות כללית עוברת דרך תהליך מייגע וממושך של ועדות רפואיות שונות והצורך להוכיח כי אתם אכן עומדים בקריטריונים עקב פגיעות נפשיות וגופניות שלא מאפשרות לכם תפקוד יומיומי, פוגעות קשות ביכולתכם להתפרנס ולהיות עצמאיים.

 

שלבי הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית

להלן כל השלבים בהגשת בקשה לפטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית:

  1. 1. פניה אל רשות המסים – באמצעות פניה מקוונת אל אתר רשות המסים תוכלו לקבל טופס בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממסים או ממלאים באופן ידני ולאחר מכן שולחים לאתר מפ"ל ( האתר הרשמי של רשות המסים ) או לפקיד השומה באיזורכם. לטופס יש לצרף מסמכים רפואיים המצביעים על הקשיים הפיזיים והנפשיים איתם אתם מתמודדים, וכמו כן ניתן גם לחתום אישור לכינוס ועדה רפואית ללא השתתפותכם אשר תתבסס על המסמכים הרפואיים שהגשתם בלבד.
  2. זימון לועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי – לאחר עיון במסמכים ובטופס הבקשה ששלחתם, רשות המסים תעביר את מסמכי הבקשה להמשך טיפול על ידי המוסד לביטוח לאומי, וייתכן כי הוא יאשר את הבקשה ללא צורך בועדה רפואית. אך אם הוא יתרשם כי המסמכים ששלחתם אינם מספקים להכרעה, אתם תקבלו זימון לועדה רפואית בה תוכלו להציג את המקרה שלכם ולהוכיח כי אתם עומדים בקריטריונים.
  3. התייצבות לועדה ותשובות – לאחר שתזומנו לועדה ( במידה והביטוח הלאומי לא יראה במסמכים שהגשתם סיבה מספקת ) עליכם לגשת עם תיק מסודר ובו כל המסמכים והראיות הרפואיות למצבכם. מותר לכם להגיע עם עורך דין מטעמכם שייצג אתכם בועדה. לאחר שהועדה תדון במקרה שלכם, תקבלו תשובה בעניינכם בדואר.

 

חשיבות הפניה לעורך דין המומחה למוסד לביטוח לאומי

בכל מקרה שבו תאלצו לעמוד מול ועדות רפואיות, להגיש מסמכים ולמלא טפסים למטרת הקלה במסים, קבלת הטבות שונות, גמלאות וקצבאות, חשוב שיהיה לצדכם גורם מקצועי לייעוץ והכוונה. כמו כן, ייצוג שלכם בועדות הרפואיות שלכם יכול להעלות פלאים את הסיכוי שלכם לזכות בהכרה שלכם כנכים ולהעלות ככל הניתן את אחוזי הנכות כדי שתוכלו לקבל סל גדול ורחב יותר של קצבאות, הטבות והקלות. עורך דין מיומן יילחם עבורכם וימצה את הזכויות שלכם בעוד אתם מתמודדים עם אתגרי היומיום לאור הקשיים מהם אתם סובלים ויעניק לכם ייעוץ, ליווי, הדרכה והרבה שקט נפשי.

על מנת לקבל פטור ממס הכנסה עקב בעיה רפואית יש להגיש בקשה לרשות המסים לקבלת הפנייה למוסד לביטוח לאומי, לעבור ועדה רפואית ולקבל הכרה כנכה בדרגה 90% בשל בעיות מרובות או 100% בשל בעיה רפואית מרכזית אחת. עיוורים ולקויי ראיה זכאים אף הם לקבל פטור ממס הכנסה.

פרט לעיוורון, המוסד לביטוח לאומי אינו מחזיק רשימת מחלות המזכות אותך בפטור אלא מתייחס לחומרת מצבך. במידה ואתה סובל ממספר בעיות רפואיות שביחד מצטרפות ל – 90% נכות או שהינך סובל מבעיה רפואית אחת מרכזית שמזכה אותך ב- 100% נכות, תהיה זכאי לפטור ממס הכנסה.

אפילו לפני כן, עוד בשלב הראשוני שבו אתה שוקל לפנות למוסד לביטוח לאומי רצוי להתייעץ עם עורך דין המומחה לתחום. יש להפעיל הרבה מאד שיקול דעת ואיסוף מדוייק של מסמכים על מנת למקסם את גובה הפיצוי שתקבל, ולכן מומלץ מאד להתייעץ עם איש מקצוע בנושא אפילו לפני הגשת המסמכים הראשונית.

בכל שלב ושלב בדרך אל הפטור תוכלו לקבל סיוע והכוונה מעורך דין המומחה לתחום, לקבל ממנו ייצוג בעת ועדה רפואית, לבנות תיק מסמכים רפואי ועוד. כשיש לצידך מישהו בתהליך הארוך והמתיש, הסיכויים למימוש הזכויות שלך גדל והולך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!