לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

דום נשימה – פטור ממס הכנסה

דום נשימה הוא אחד פרמטרים בגינם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה

מה זאת אומרת? איך תדעו כי אתם ממצים את הזכויות הסוציאליות שלכם? כל זה ועוד במאמר הבא!

 

אצלנו, במשרד עורכי הדין פייפר- כהן מתמחים בכל הקשור במיצוי זכויות סוציאליות לאלו שלא שפר גורלם. לכן, מטבע הדברים, אנו עדים לא פעם לאזרחים שומרי חוק, אנשים שעבדו כל החיים ומצאו את עצמם יום אחד בהיר מוגבלים בגלל סיבה כזו או אחרת. רבים לא מנצלים את כל הזכויות המגיעות להם בחוק בזמנים כאלו. למה אנשים לא הולכים לקבל אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס? התשובה לכך פשוטה: מתוך חוסר ידיעה.

 

מדינת ישראל יכולה לתת אישור פטור ממס הכנסה מנכות כזו או אחרת עקב בעיות רפואיות שונות. פטור ממס הכנסה עקב מחלה כמו סרטן הוא פטור שכיח שניתן מתוך נקודת המוצא כי לבעיה רפואית כזו או אחרת השלכות לא רק על גופו של האדם אלא גם על כיסו. המדינה לוקחת בחשבון את הטיפולים שאותו אזרח צריך לעבור, את הפגיעה הפיזית שעלולה להביא לאובדן כושר עבודה ועוד. כאמור, אזרחים רבים נמנעים ממיצוי זכויותיהם הסוציאליות ותביעת אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס.

 

לא פעם אותם אזרחים צריכים להתמודד עם מציאות רפואית חדשה ואין להם כוח להתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית, שאם נאמר בעדינות, לא התפרסמה בזכות היעילות שלה. אם גם אתם עברתם דום נשימה, אולי גם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה עקב מחלה או פטור ממס הכנסה לנכה.

 

אל תדאגו. זה בסדר גמור אם אין לכם כוח לקרוא את כל המאמר העוסק בפרוצדורה של תביעת אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס. במקרה כזה , פשוט עזבו הכל, הרימו אלינו טלפון למשרד עורכי הדין פייפר- כהן ואנחנו כבר ניקח את זה מפה. אבל אם בכל זאת אתם רוצים לקבל קצת חומר רקע שיעזור לכם בנבכי הבירוקרטיה הישראלית, המשיכו לקרוא.

 

דבר ראשון: למי מגיע פטור ממס הכנסה

גם אתם אף פעם לא הבנתם למי מגיע פטור ממס הכנסה?  התשובה לכך היא בסך הכול די פשוטה. במאמר הזה לא ניכנס לאפשרויות של פטור ממס הכנסה לאלו עם הכנסה נמוכה ולכן נשארות לנו שתי אפשרויות לאישור פטור ממס הכנסה:

  1. נכה 100% פטור ממס הכנסה: משמע, כל מי שהפך לנכה 100% ולמעשה איבד כושר עבודה בגלל פגיעה כזו או אחרת. במקרים כאלו המדינה נותנת אישור פטור ממס הכנסה לנכה עד חצי שנה. מה זאת אומרת? במידה ונקבע כי אותו אזרח הפל לנכה 100% לתקופת זמן של עד חצי שנה, ניתן להגיש בסוף שנת המס את המסמכים הרלוונטיים, בהם עוד נדון בהמשך, אחר כך מס הכנסה ידון בבקשה ובמידה והכל הלך כשורה, אותו אזרח יזכה לאישור פטור ממס הכנסה ולהחזר מלא. גם אם היום הוא כבר בריא לחלוטין.
  2. פטור ממס הכנסה לנכים עד 90% בגלל בעיות רפואיות שונות: במקרה הזה אנחנו מדברים על מחלה אחת שהביאה להידרדרות בתפקוד בגלל גורמים שונים. נשמע מורכב אבל בשביל זה אנחנו כאן. חישבו על מחלה כמו סוכרת. מרבית חולי הסכרת יכולים להמשיך לתפקד ולחיות חיים רגילים כמעט לחלוטין. פטור ממס הכנסה לחולי סוכרת יתקבל במידה והחולה סובל מבעיות רפואיות שונות כתוצאה מאותה המחלה מה שיביא אותו לתשעים אחוזי נכות.

 

אישור על פטור ממס הכנסה, דום נשימה

דום נשימה זו תופעה רפואית נפוצה שיכולה לקרות בגלל הרבה מאוד סיבות. אנחנו לא מתיימרים להבין ברזי התופעה, אבל אנחנו כן יודעים להגיד משהו על הזכויות הסוציאליות המגיעות לכם בחוק במידה ומי מבני משפחתכם סובל מתופעות הלוואי של דום נשימה תוכלו להגיש בקשה במשרדי מס הכנסה עבור פטור ממס הכנסה לנכה. לתהליך כמה שלבים:

 

שלב ראשון, איסוף המסמכים:

המסמכים יכולים להיות חוות דעת רפואיות, סיכומי מחלות, צילומי רנטגן ועוד. למעשה, זה השלב לאסוף כל פריט מידע שיכול לעזור לכם להוכיח את טענתכם ולגרום למס הכנסה לקבוע כי אכן מגיע לאותו אדם פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

 

שלב שני, מילוי טופס 'בקשה לקביעת אחוזי נכות לצורך פטור ממיסים':

כאן תצטרכו למלא את פרטי הבקשה שלכם בסניף מס הכנסה בו רשום החולה. (במרבית המקרים מדובר על סניף מס הכנסה הקרוב למקום מגוריכם). חלק ממילוי הטופס כולל טופס המאשר כי אתם מוותרים על החיסיון הרפואי של אותו אזרח. אל דאגה, מס הכנסה מחויב להגן על פרטיותכם ולא לחשוף את המידע הרגיש לכל דורש. בשלב הזה תשלמו סכום מסוים לביטוח לאומי כדי שיוכלו לקבוע וועדה בעניינכם שתקבע מה אחוזי הנכות המגיעים לכם בחוק והאם אכן ניתן לתת לכם פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

 

שלב שלישי, הוועדה הרפואית:

הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי זה המקום בו יחרץ הגורל. תידרשו להגיע לוועדה, לשתף בצרכים שלכם ולהביא את כל המסמכים המעידים על הפגיעה באיכות חייכם בעקבות אותו דום נשימתי.

 

שלב רביעי, התשובה:

הוועדה של ביטוח לאומי תדון בבקשה שלכם. אם הכול יעבור כשורה תקבלו אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה. במידה וקיבלתם תשובה שלילית מביטוח לאומי תוכלו להגיש ערעור על ההחלטה.

 

שלב חמישי, טופס 1516, אישור פטור ממס הכנסה לנכים:

בשלב הזה תמלאו את הטופס על עותק נאמן למקור של הוועדה הרפואית שדנה בעניינכם. אם הבקשה הייתה על שנת המס הקודמת תקבלו החזר ממס הכנסה עצמו. במידה והבקשה הוגשה לשנת מס שעוד לא הסתיימה תקבלו אישור אותו תוכלו להביא למעסיק שיחסוך לכם את התשלום למס הכנסה.

 

הכי חשוב לזכור את האותיות הקטנות

אישור פטור ממס הכנסה הוא אישור שנועד להקל על חייהם של רבים שעקב נסיבות שלא תלויות בהם מקור ההכנסה שלהם נפגע. אלא שכמו תמיד בבירוקרטיה הישראלית, אנו מדברים על דרך ארוכה של טפסים ובקשות עד הרגע הנכסף בו תקבלו אישור פקיד שומה על פטור ממס הכנסה. כאשר אתם ניגשים לתהליך זכרו קודם כל לקחת נשימה עמוקה. אנחנו יודעים שמדובר בחוויה לא נעימה הדורשת מתן תשומת לב. אל תשכחו לקרוא את כל האותיות הקטנות כדי שהבקשה שלכם לא תיפול בין הכיסאות. אל תתפתו לפעול מתוך לחץ. קחו את כל הזמן שאתם צריכים כדי להבין מול מה אתם עומדים ואיך תוכלו לגשת למשימה בצורה הטובה ביותר.

 

אין חכם כבעל ניסיון

אנחנו במשרד עורכי הדין פייר- כהן בקיאים ברזי הבירוקרטיה הישראלית ונמצאים פה כדי להוריד מכם את כאב הראש הכרוך בהתמודדות המתישה עם אותה מערכת. אנחנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך, נוודא כי המסמכים הרלוונטיים בידיכם, נעזור לכם להגיש ערער במידת הצורך ולא נרפה עד שתקבלו אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה. מדובר בתהליך לא קל אמנם אבל זה לא אומר שלא מגיע לכם ליהנות מהזכויות הסוציאליות המגיעות לכם על פי חוק. צרו עמנו קשר בהקדם כדי שנוכל להתחיל בטיפול מהיר ואפקטיבי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!