לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

סובל ממחלה אונקולוגית? אישור פטור ממס לחולי סרטן. יכול להיות שגם אתם זכאים!

אף אחד לא מוכן למחלת הסרטן. אם אתם או אחד מבני משפחתכם סובל ממנה, אנחנו מצטערים על כך ורוצים לעזור לכם להבין את זכויותיכם המגיעות לכם בחוק. מדינת ישראל מעניקה הקלות והטבות שונות בניהן גם פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. מכיוון שמדובר בתהליך מורכב אנחנו מציעים לכם את שירותינו, אנחנו משרד עורכי הדין פייפר- כהן, כדי להבטיח את מיצוי הזכויות המלא המגיע לכם בחוק. רוצים לדעת עוד על התהליך? למי הוא מיועד ומה המשמעויות שלו? המשיכו לקרוא!

למה מדינת ישראל נותנת אישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן?

מדינת ישראל היא מדינת רווחה. שכזו היא נותנת זכויות סוציאליות כאלו ואחרות לאלו שעבודתם נפגעה כתוצאה ממחלה. ההיגיון העומד מאחורי הטבות במס לחולים במחלת הסרטן הוא שבמרבית המקרים מחלת הסרטן עלולה להביא עמה תסמינים נוספים כמו חולשה, פגיעה בגפיים, בצקות ועוד. שלא נדבר על שעות הטיפול הרבות אותן נאלץ המטופל לעבור בעוד שבאותו הזמן בתשלומים יורדים כל חודש כסדרם. מדינת ישראל אולי לא יכולה לרפא את מחלת הסרטן אבל היא כן יכולה להעניק אישור פטור ממס לחולי סרטן כדי להקל עליהם מבחינה כלכלית.

מי מוגדר חולה אונקולוגי שיכול לקבל פטור ממס הכנסה לחולי סרטן?

פעמים רבות אנו נתקלים בחולי סרטן שלא יודעים כי מעצם היותם חולים מגיעות להם זכויות רבות הקבועות בחוק. אחת הסיבות לכך היא הבלבול שנוצר בשאלה: למי מגיע פטור ממס הכנסה? אישור פטור ממס הכנסה מחולק מכל מיני סיבות לאנשים שונים. אבל כאן נתמקד בזכויות המגיעות לחולי סרטן ובדרך שלהם לקבל אישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

במקרה הזה אנחנו מדברים על הזכות לקבל אישור פטור ממס הכנסה לאלו שהסימפטומים השונים בהם לקו מגיעים עד ל- 90% נכות.

אנחנו יודעים שזה נשמע מורכב ולכן נפרט. כאמור, מחלת הסרטן מעבר לפגיעה הישירה שלה באיבר בו היא מופיע יכולה להשפיע על איברים נוספים. המערכת החיסונית עלולה להיחלש כתוצאה מהטיפולים השונים ולהביא לסימפטומים שונים. לפעמים, קשה להגיד שאדם זה או אחר חולה רק בגלל מחלה אחת. לכן עושים שקלול של כל הפרמטרים. לדוגמא, השמנת יתר מעל גיל ארבעים יכולה להיחשב כ- 20% נכות. לכן, אם נצרף להשמנת יתר גם חולשה, פגיעה בידיים, הפרעה נשימתית זו או אחרת ועוד, נוכל להגיע ל- 90% נכות וכך תוכלו לקבל אישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

על הליך הבקשה

הליך הבקשה לאישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן פשוט בסך הכל. למעשה, אנחנו מחלקים את שלבי בקשת אישור פטור ממס הכנסה לנכה לשלושה חלקים עיקריים:

שלב ראשון, הגשת מסמכים ראשונים וקביעת וועדה רפואית: זה השלב הראשון בו תגישו טופס פטור ממס הכנסה בסניף מס הכנסה הקרוב למקום מגוריכם. תצטרכו להוסיף לו מסמכים רפואיים שונים ולקבוע וועדה רפואית בביטוח לאומי שתדון בבקשה שלכם ותקבע האם מגיע לכם אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

שלב שני, הוועדה הרפואית: זה השלב בו צריך להגיע לוועדה הרפואית בביטוח לאומי ולדון עם אנשי הוועדה בבקשה שלכם לאישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

חשוב לדעת: אישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן יכול להתנהל בצורה שונה. מדינת ישראל מכירה בכך שלא פעם אלו החולים במחלה הקשה לא יכולים להגיע לוועדה מאותן סיבות רפואיות ידועות. לכן, בצירוף המסמכים הרפואיים המתאימים ניתן לבקש קביעת וועדה רפואית ללא נוכחות החולה. שלא כמו במקרים אחרים בהם הדיון באישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה צריך להתבצע בנוכחות החולה.

שלב שלישי קבלת החלטה והמשך טיפול מול מס הכנסה: הוועדה של ביטוח לאומי מגיעה להחלטה בדבר הבקשה לאישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן ולפי זה היא מחליטה האם יש אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס. כאן תצטרכו למלא טופס פטור ממס הכנסה, שוב בסניף מס הכנסה הקרוב אליכם ולהביא את המסמכים הנדרשים למעסיק שלכם.

איך להגיע מוכנים לחלקים השונים בתהליך, שלוש המלצות

בתור אנשי מקצוע אנחנו רואים ושומעים סיפורים שלא ייאמנו. על אזרחים ישרים שהיינו בטוחים שיקבלו אישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן בקלות. בפועל נאלצו להיכנס לסחרור ארוך של ערעורים לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. הניסיון הביא אותנו לתת כמה המלצות חשובות רגע לפני שנתחיל בפרוצדורה.

  1. אספו את כל המסמכים: כולנו שונאים מסמכים. יותר מהכל אנחנו לא אוהבים מסמכים רפואיים. הרי גם ככה אנחנו סובלים, אז למה לאגור את כל הניירת? אז התשובה היא שבמהלך התהליך המסמכים האלו יכולים לקבוע את הגורל שלכם. ההמלצה שלנו היא להכין ממש קלסר במהלך הבקשה לאישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן, בו תאגדו את כל המסמכים הנדרשים שיעזרו לכם לדרוש ולקבל את מה שמגיע לכם.
  2. אל תעשו דברים בפזיזות: כאמור, מדובר בתהליך מורכב עם לא מעט 'אותיות קטנות'. הדרך להתמודד היא לקרוא את כל האותיות הקטנות בריכוז. להתמודד עם מחלה זה לא פשוט. אנחנו יודעים שאתם גם ככה עמוסים ועייפים. אבל זכרו, קריאה של האותיות הקטנות בריכוז פעם אחת יכולה לחסוך מכם לחזור אליהן שוב ושוב בתסכול הולך וגדל. ההמלצה שלנו היא תמיד לקחת נשימה עמוקה לפני שאתם צוללים אל תוך החומר. אם אתם צריכים לעשות סיבוב לפני כן כדי לנשום אוויר זה בסדר. העיקר שתעברו את התהליך בשלום.
  3. קחו דף ועט: רשמו הכל. גם מה שנראה לכם לא רלוונטי. רישום מסודר יעזור לכם 'להחזיק את הראש מעל המים'. אישור פטור ממס הכנסה זה אישור שלוקח זמן לקבל. מדובר בפרק זמן שיכול להגיע עד כמה חודשים. בתוך העומס פרטים שונים עלולים להימחק מהזיכרון. רשמו את מה שצריך כדי להימנע מאי הבנות שימנעו מכם לקבל אישור פטור ממס הכנסה כמו שמגיע לכם.

אתם לא לבד

 זה נשמע מסובך אנחנו יודעים. מהרגע בו ממלאים טופס פטור ממס הכנסה ועד הרגע בו מקבלים אישור פטור ממס הכנסה באופן רשמי אתם תעברו הרבה. אנחנו רוצים להרגיע אתכם קודם כל ולהגיד שבדיוק בשביל זה אנחנו כאן. משרד עורכי הדין פייפר- כהן שם לו למטרה לא לוותר עד שנמצא ביחד את כל הזכויות המגיעות לכם על פי חוק. אישור פטור ממס לחולי סרטן הוא אישור שמגיע לכם. אתם לא לוקחים מאף אחד. שילמתם כל החיים למס הכנסה וזה הזמן של המדינה, עכשיו כשקשה, להחזיר לכם בחזרה. אם אתם לא יודעים איפה להתחיל זה בסדר גמור. אף אחד לא הופך מומחה לבירוקרטיה ישראלית מלידה. כל שעליכם לעשות הוא ליצור אתנו קשר בצורה המתאימה לכם. זה יכול להיות בטלפון או דרך האתר. הסבירו לנו מה הבעיה כדי שנוכל ביחד לצאת לדרך. נכין אתכם  את המסמכים הנדרשים, נתכונן אתכם לוועדה הרפואית ולא ננוח עד שתקבלו אישור פטור ממס הכנסה לחולי סרטן.

 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!