לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הקשר בין פטור ממס הכנסה לפנסיה שלכם בשנת 2021

שילמתם כל החיים למדינת ישראל. ביטוח לאומי, מס ערך מוסף, מיסים. עכשיו, בגיל הפרישה זה הזמן שלכם ליהנות מההטבות המגיעות לכם בחוק ולקבל פטור ממס הכנסה לגמלאים. משרד עורכי הדין פייפר- כהן מתמחה במיצוי זכויות של הלקוחות שלנו מול גופים שונים בניהם- מס הכנסה. במרבית המקרים אנחנו נתקלים בלקוחות רבים, אנשים ישרים שעבדו כל החיים וכשמגיע הזמן שלהם לנוח לא יודעים שמגיע להם הרבה יותר ממה שהם חושבים. אישור פטור ממס הכנסה הוא אישור שרבים מדי לא מודעים לקיומו. כדי שיהיה לכם את כל המידע הרלוונטי שיעזור לכם למצות את הזכויות הסוציאליות שלכם, כתבנו בשבילכם את המאמר הבא!

הקדמה, כל מה שלא ידעתם על פנסיה ופטור ממס הכנסה

כולנו מפרישים כסף לפנסיה. אבל מה זה אומר בפועל? בפועל אנחנו מדברים על 'קופת חיסכון' אליה אנחנו ולעיתים גם המעסיק מפרישים מעט כסף בכל חודש כדי שתהיה לנו משכורת ביום לא נוכל יותר לעבוד. עד כאן הכל ברור וידוע. רבים חושבים כי בפנסיה הם לא ישלמו מס הכנסה. האמת היא שזה לא מדויק. בדרך כלל אין פטור ממס הכנסה בפנסיה. אלא שבמרבית המקרים קופת הגמל או הבנק כבר יעדכנו את הפרטים הרלוונטיים באופן כזה שלא תדרשו לעסוק בכך.

אבל מה קורה כאשר אתם מחליטים, מכל מיני סיבות, למשוך את קרן הפנסיה שלכם מוקדם מגיל הפרישה הקבוע בחוק? על פניו, מדינת ישראל מחייבת במס את מי שמושך את כספי הפנסיה שלו מוקדם מהצפוי. כשאנחנו אומרים מחייבת אנחנו מדברים על 35% שנלקחים אוטומטית מאלו שמושכים את קרן הפנסיה שלהם מוקדם מדי. אבל, קיימים מקרים בהם תוכלו לקבל את קרן הפנסיה שלכם ללא תשלום מיותר למס הכנסה במקרים עליהם נפרט בהמשך.

בנוסף חשוב לדעת כי מדינת ישראל נותנת הטבות לגמלאים כמו במקרה של סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה – פטור ממס רווחי הון לגמלאים, או כאשר אותו פנסיונר מקבל פנסיה אבל גם ממשיך לעבוד. בשביל להבין את רזי הבירוקרטיה הישראלית אנחנו צריכים הרבה זמן. מדובר בסעיפים מורכבים הכוללים מספרים רבים. אנחנו אולי לא יכולים לכלול כאן את כל המידע שקשור במס הכנסה ופנסיה. אנחנו כן יכולים אבל לעזור לכם לקבל אישור פטור ממס הכנסה בתנאים מסוימים עליהם נפרט בהמשך.

אישור פטור ממס הכנסה לפנסיונרים יכול להיות באחד משני מקרים

כאמור, מדינת ישראל נותן אישור פטור ממס הכנסה למשיכה של קרן פנסיה לפני המועד בשני מקרים:

  1. בעיות רפואיות: לא פעם פרישה מוקדמת היא תוצאה של בעיות רפואיות כאלו ואחרות שצצות לאורך שנים. פטור ממס הכנסה עקב מחלה הוא דבר שכיח. במרבית המקרים יבקשו מכם להגיש טופס פטור ממס הכנסה המפרט את הסיבות הרפואיות בגינן פניתם לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. בהמשך תזומנו לוועדה רפואית בביטוח הלאומי שידון בבקשה שלכם. התהליך של קבל אישור פטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית הוא תהליך ארוך ומורכב הדורש מתן תשומת לב. במידה ותרצו תוכלו לפנות ישר אלינו, למשרד עורכי הדין פייפר- כהן כדי לחסוך לכם את 'כאב הראש' הנובע מעיסוק בבירוקרטיה הישראלית.
  2. הכנסה נמוכה: במידה ושני בני הזוג מרוויחים מתחת לתקרת ההכנסה הקבוע בחוק תוכלו גם כן לקבל אישור ממס הכנסה על פטור או הנחה במס. במקרה הזה כל שעליכם לעשות הוא להגיש מסמכים לבנק או לחברה המפעילה את קופת הגמל שלכם שיעידו על רמת ההכנסה שלכם ויעזרו לכם לממש את ההטבות המגיעות לכם בחוק.

אבל מה עושים אלו שממשיכים לעבוד?

גם אתם בחרתם להמשיך לעבוד למרות שכבר הגעתם לגיל הפרישה? חשבתם לעשות תיאום מס? כנראה שלא. לא פעם אנחנו פוגשים בגמלאים שמרגישים כי הם יכולים להמשיך לעבוד. לא רק זה אלא שהניסיון והמיומנות שרכשו לאורך שנים עומד לזכותם ומאפשר להם לעבוד בעבודות חדשות ומאתגרות במיוחד. אלא שלא פעם מס הכנסה עלול להתערב ולקחת מכם מס עודף. אולי לא תוכלו לקבל פטור ממס הכנסה לגמלאים שיפטור אתכם מכל התשלומים למס הכנסה. אבל בהחלט שווה לבדוק מה הזכויות המגיעות לכם בחוק. שימו לב כי אתם ממלאים תיאום מס כנדרש ודורשים את כל הזכויות המגיעות לכם.

אם לא בחרתם להמשיך לעבוד ואתם רוצים לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב בעיות רפואיות, עליכם לעבור את השלבים הבאים:

. אישור פטור ממס הכנסה בגלל הכנסה נמוכה הוא אישור שעובר בדרך כלל דרך קופת הגמל או הבנק שמפריש לכם את הקצבה. אבל, במידה ואתם זכאים לאישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה, הפרטים הרלוונטיים לא מתעדכנים בקלות במערכות הבירוקרטיות. בגדול מדובר על שלושה שלבים:

שלב ראשון ההצהרה: תידרש למלא טוס פטור ממס הכנסה עקב מחלה. תדרשו כמובן לצרף את המסמכים הרלוונטיים שיתמכו בבקשה שלכם.

שלב שני, וועדה: זה השלב בו ידונו בבקשה שלכם בוועדה של ביטוח לאומי. במהלך הוועדה תבחנו על ידי רופא את התפקוד שלכם לאור המסמכים שבידו ויחליט האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

שלב שלישי, קבלת הפטור: במידה ותמצאו זכאים לאישור פטור ממס הכנסה תוכלו להגיש את האישור לגוף ממנו אתם מפרישים את הפנסיה שלכם שם יממשו את הזכאות שלכם לפטור ממס הכנסה עקב מחלה.

חשוב לדעת כי התהליך הבירוקרטי עליו סיפרנו בכמה מילים יכול להיות מורכב יותר. המערכות של מס הכנסה וביטוח לאומי יכולות לעקב לא פעם את הבקשה שלכם לאישור פטור ממס הכנסה בגלל עניינים טכניים, או במקרים חמורים יותר, הם עלולים לפסול את הבקשה שלכם על סמך עניינים כאלו ואחרים. זה לא אומר שאי אפשר להתגבר על כל המכשולים בדרך. זה רק אומר שצריך לקחת בחשבון כי מדובר בתהליך שלוקח זמן.

מה עושים עכשיו ?

כאמור, זה לא שאי אפשר לעבור את המערכות של ביטוח לאומי ומס הכנסה לבד. אבל זה הרבה יותר נעים וקל כאשר נעזרים באנשי מקצוע. כמו שכולנו יודעים, המערכות הבירוקרטיות בישראל יכולות להיות מסורבלות לא פעם. אנחנו כאנשי מקצוע, בעלי ניסיון רב בתחום, יכולים להעיד על אינספור מקרים בהם אנשים ישרים לא קיבלו את מה שמגיע להם בגלל טעות בירוקרטית שולית. כדי להיות בטוחים כי אתם מקבלים אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה או נכות כפי שמגיע לכם בחוק, אנחנו צריכים לוודא כי יש בידיכם את כל המסמכים הרלוונטיים. כדאי שתגיעו מוכנים לוועדה של ביטוח לאומי. עליכם להיות ממוקדים לאורך התהליך ולדעת בדיוק מול מה אתם עומדים.

אתם כבר עברתם הרבה בחיים. עכשיו זה הזמן שלכם להישען אחורה ולנוח. אנחנו, במשרד עורכי הדין פייר- כהן מתחייבים לדאוג לכם לכל אורך התהליך כדי להיות בטוחים כי אתם מקבלים את מלוא הזכויות שלכם בלי טיפת מאמץ מצדכם. אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר כדי שנוכל להתחיל בטיפול מקצועי ומיומן בבקשה שלכם לאישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!