לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הקשר בין השמנת יתר לפטור ממס הכנסה

בעשר השנים האחרונות חלו שינויים באופן בו ביטוח לאומי מגדיר 'נכות'. אחוזי נכות יכולים להביא להקלות סוציאליות שונות. בניהן, במקרים מסוימים ניתן לקבל אפילו אישור פטור ממס מלא או חלקי  בהתאם למוגדר בחוק. השמנת יתר, היא אחד הפרמטרים שיכולים להקנות מספר כזה או אחר של אחוזי נכות שבשכלול הסופי יעזרו לכם בקבלת אישור פטור ממס הכנסה לנכים.

אם אתם סובלים מהשמנת יתר וגילכם מעל ארבעים, יכול להיות שגם אתם יכולים ליהנות מזכויות סוציאליות שלא ידעתם שרלוונטיים עבורכם. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא!

אבל קודם כל, לפני שנתחיל, כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה יש לעבור פרוצדורה בירוקרטית הכוללת עבודה מול ביטוח לאומי וכמובן, מס הכנסה. במידה ואתם רוצים להוריד מכם עבודה מיותרת ולהישאר עם ראש שקט, אנחנו מזמינים אתכם לדבר אתנו. משרד עורכי הדין פייר- כהן ילווה אתכם לכל אורך הדרך עד שתקבלו פטור ממס הכנסה לנכים בהתאם לקבוע בחוק.

אנחנו נמצאים כאן בשבילכם כדי שתוכלו ליהנות מכל הזכויות הסוציאליות המגיעות לכם בחוק. אם אתם בכל זאת רוצים לקבל את כל המידע העדכני שיעזור לכם להבין מול מה אתם עומדים, הכנו בשבילכם את המאמר הבא!

אז למי מגיע פטור ממס הכנסה בעצם?

חשוב לזכור כי אישור פטור ממס הכנסה הוא רק חלק מזכויות סוציאליות שונות המגיעות לאלו החולים במחלה זו או אחרת. פטור ממס הכנסה לנכים הוא הדרך של המדינה לעזור לאותו אזרח ברמה הכלכלית. אישור פטור ממס הכנסה לנכים מגיע במרבית המקרים לאלו שעבדו כל חייהם ופתאום, בגלל סיבות שלא תלויות בהם, מצאו את עצמם נאבקים במחלה כמו בן במשבר כלכלי המגיע כתוצאה מכך.

מתי מתרחשת סיטואציה כזו? איך זה יכול להיות שיום אחד אדם בריא לחלוטין וביום השני הוא זוכה באישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה? חישבו על התקף לב. התקף לב זה אירוע בו הלב לא מקבל את מלוא החמצן לו הוא זקוק. במרבית המקרים אנו מדברים על אירוע חירום אחד לו יש נגזרות רבות. לפעמים, התקף לב הוא הזדמנות לרופא לגלות על בעיות רפואיות שלא היה ידוע עליהן לפני כן.

אולי בגלל אותה בעיה הרופא ממליץ למטופל להישאר בבית ולא ללכת לעבודה? אולי עכשיו המטופל נדרש לעבור סידרה ארוכה של בדיקות הפוגעת בשעות העבודה שלו? וכן הלאה. זה הרגע בו המדינה מתערבת ונותנת זכויות סוציאליות כאלו ואחרות. בניהן, כאמור, אישור פטור ממס לנכים.

איך אפשר להגדיר למי מגיע פטור ממס הכנסה עקב מחלה? ואיך כל זה קשור להשמנת יתר?

מדינת ישראל מפרידה בין שני סוגי מצבים:

  1. פטור ממס הכנסה לנכה 100%: משמע, אדם שבמשך חצי שנה לפחות היה מושבת לחלוטין עקב מחלה. אז ניתן להגיש בקשה מסודרת ולקבל אישור פקיד שומה על פטור ממס הכנסה.
  2. לאלו הסובלים מ- 90% נכות מצטברת: מה זה אומר? בואו ניקח שוב את הדוגמא של התקף לב. התקף לב יכול להצביע על מחלות קרדיולוגיות שונות להן משמעויות כאלו ואחרות. במקרים מסוימים פגיעה קרדיולוגית יכולה להביא לפגיעה בגפיים, בצקות וכמו כן להשמנת יתר. השמנת יתר לדוגמא, יכולה להיחשב כ- 20% נכות. זאת אומרת שאין אישור פטור ממס הכנסה גורף לכל מי שסובל מהשמנת יתר. אבל, אנחנו בהחלט יכולים לשכלל את האחוזים הללו בחישוב הכולל עד שניע ל- 90% אחוזי נכות. ברגע שנגיע לשם ניתן לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

על תהליך קבלת אישור פטור ממס הכנסה

כולנו נתקלנו כמה פעמים בחיינו בבירוקרטיה הישראלית על סוגיה השונים. לא עשינו בקר בנושא אבל אנחנו יכולים להניח כי רבים לא היו מצביעים על יעילות כאחת מהתכונות הבולטות של הבירוקרטיה הישראלית. אבל כמו בהרבה מקרים, ניתן לפשט את התהליך באופן כזה שנוכל לעקוב אחריו ולבצע אותו במלואו.

בגדול אנחנו מדברים על שלושה שלבים מרכזיים בתהליך קבלת אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה:

  • מילוי הבקשה וקביעת תור לוועדה רפואית: מילוי הבקשה ייעשה בסניף מס הכנסה בקרוב לאזור מגוריכם שם אתם רשומים. בעת מילוי הטופס תצטרכו להביא את כל המסמכים התומכים בעמדתכם: אלו יכולות להיות חוות דעת רפואיות, צילומי רנטגן וכן הלאה. בצירוף סכום העולה במעט מעל 600 שקלים תוכלו לקבוע וועדה רפואית בביטוח לאומי שתקבע האם אחוזי הנכות שלכם מספיקים כדי לקבל פטור ממס הכנסה לנכה.
  • הוועדה הרפואית: הוועדה הרפואית בביטוח לאומי זה הרגע בו עליכם להציג את טענתכם ושם יקבע האם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה עקב מחלה. ההמלצה שלנו היא להתכונן לוועדה היטב. הביאו את כל המסמכים הרלוונטיים והכינו את המילים שתאמרו בוועד מראש. לוועדה הרפואית תפקיד קריטי והיא זו שתכריע את עתידכם. הוועדה תדון בבקשה שלכם ותשלח את התשובה לאחר זמן. חשוב לדעת: אם הוועדה קבעה כי אתם לא זכאים לאישור פטור ממס לנכים, תוכלו לערער על הוועדה ולקבוע פגישה נוספת. ההמלצה שלנו במקרה כזה היא להיוועץ באנשי מקצוע המכירים את הנושא כדי לדעת איך תוכלו לעבור את הוועדה על הצד הטוב ביותר.
  • מילוי טופס 1516: זה השלב האחרון והמסכם. טופס פטור ממס הכנסה, או שמו המקצועי: טופס 1516 הוא חלק מהפרוצדורה בו אתם למעשה מגישים את מסקנות הוועדה של ביטוח לאומי ומקבלים החזר ממס הכנסה על שנת מס קודמת, או אישור אותו תידרשו לתת למעביד שלכם כדי שלא תשלמו מס הכנסה בהמשך.

חשוב לזכור: כמו תמיד, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה חשוב לזכור כי עומדים לבחון אתכם בציציות. לכן, קחו את הזמן שאתם צריכים כדי לעבור על כל הפרטים של הפרוצדורה. הכינו את המסמכים בקפידה בצורה מרוכזת ואל תשכחו כמובן, לצלם לכם עותקים. אף אחד לא אוהב בירוקרטיה, האמינו לנו שגם אנחנו לא. כל מה שצריך זה לנשום עמוק ולהתחיל לעבוד.

איפה אנחנו משרד עו"ד פייפר כהן נכנסים לתמונה

על פניו זה נשמע פשוט. כל שעליכם לעשות כדי לקבל אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה הוא לעקוב אחרי כל השלבים המופיעים לעיל וליהנות מהזכויות הסוציאליות המגיעות לכם בחוק. אלא שזה לא כל כך פשוט כמו שזה נראה. אנחנו מדברים על תהליך ארוך ומורכב בו תידרשו להוכיח פעם אחרי פעם כי אכן מגיע לכם אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

אנחנו, כאנשי מקצוע, נפגשים פעם אחר פעם עם לקוחות שההתנהלות הבירוקרטית 'שברה אותם'. אנחנו לא רוצים שזה יקרה גם לכם. משרד עורכי הדין פייפר- כהן עומד כאן לשירותכם. אנחנו נמצאים כאן כדי להבטיח שבכל שלבי התהליך לא תהיו לבד. תקבלו הכוונה מקצועית לפני כל אחד מהשלבים, עזרה וסיוע במילוי הטפסים הרלוונטיים וכמו כן הכנה לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. כל שעליכם לעשות הוא ליצור אתנו קשר. זה יכול להיות כאן באתר או דרך הטלפון. הסבירו לנו מה הבעיה ואנחנו כבר נדאג לטפל בכל מה שצריך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!