לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פטור ממס הכנסה – מחלות לב

מחלות לב הן בעיה קשה. מי שלוקה בהן חייו כבר לעולם לא יחזרו להיות אותו דבר. החיים עד למצבים של הפסקת עבודה או שינוי מקום המגורים, עקב כך המדינה מעניקה פטור ממס הכנס לחולים במחלות לב על מנת לעזור להם להשתקם ולטפל בעצמם. הפטור הוא חלק מתפיסת הביטוח הלאומי שיש לעזור למי שחייו השתנו באחת והוא נזקק לתמיכה כלכלית.

 

למה אנחנו לוקחים הכל ללב?

נהוג לומר עלינו הישראלים שאנחנו לוקחים הכל ללב. אנחנו מתרגשים, מתרגזים אוהבים וכועסים הכל בשיא הרגש. ובאופן לא מפתיע אבל קצת מצער, להתנהלות הזאת שלנו יש כנראה מחיר בריאותי לא פשוט. על פי מחקרים וניתוח של מקרי המוות בישראל נמצא כי מחלות לב נמצאות במקום השני כגורם למוות בקרב אזרחי ישראל, מיד לאחר מחלת הסרטן. מחלות לב הן שם כללי למספר תופעות הסובבות סביב בעיות רפואיות דוגמת הפרעות בקצב הלב, שורה של בעיות הקשורות התקפי לב ואוטם השרירים ועוד בעיות כאלו ואחרות. בין גורמי הסיכון למחלות לב ניתן למנות לא מעט דברים שהישראלי הממוצע פחות מקפיד בהם ובינים, תזונה נכונה ומופחתת סוכרים, כולסטרול גבוהה לחץ דם גבוה, מתח נפשי ולכל אלו מתווספים גם בעיות גנטיות.

התפוצה הרחבה למרבה הצער של מחלות הלב מייצרת פגיעה לא רק בהיבטים הבריאותיים המיידים הנלווים למחלות הלב, אלא הן מצרפות אליהן שורה ארוכה של השפעות על חיי היום יום של האזרח הפשוט והן כוללות לא אחת השפעות נפשיות וכלכליות הנגרמות משינוי באורחות החיים הדורש לא אחת יציאה ממעגל העבודה, תקופות החלמה ממושכות, הזדקקות לטיפולים יקרים ועוד.

 

מהי מחלת לב?

מחלת לב מכל סוג שהוא ויש לצערנו לא מעט סוגי מחלות שכאלו גורמות לכך שהלב לא מצליח לבצע את המוטל עליו. במצב הזה הלב לא מבצע את מלאכתו ולא מזרים דם באופן סדיר לשאר מערכות הגוף. כתוצאה מכך נגרמות מחלות לב שיש בהן סכנה ברורה ומידית לחיי הלוקה בהם והן עלולות לגרום למוות או לנכות ובאופן כללי מסוכנת מאד לבריאות. המחלה הנפוצה ביותר היא תעוקת החזה (  אוטם בשריר הלב )  ובנוסף לה ישנן מחלות הפוגעות בתפקוד הלב.

מחלות לב הן מצב מורכב ולא פשוט ומובילה ברוב המקרים לירידה באיכות החיים ופגיעה בתפקוד היום יומי של האדם או האישה הלוקים בהם. וכפי שציינו עלולה להיווצר גם פגיעה במצב הנפשי של החולה עקב השינויים הנכפים על שגרת החיים ובהם לעיתים הפסקת עבודה, שינוי בהרגלי חיים ועוד בעיות הדורשות שיקום והחלמה לעיתים לאורך זמן. בנוסף מחירי הטיפולים הצורך בנטילת תרופות ושינוי בהתנהלות יום יומית מקשים מאד הלוקים במחלות לב.

למחלות לב ישנם תסמינים אותם רצוי להכיר ולפנות לטיפול שחשים בהם :

  • כאבים בעת מאמץ – מתאפיין בעיקר בכאבים חדים בבית החזה בעת מאמץ.
  • הפרעות בתפקוד הלב – במצב זה יחוש האדם מחולשה וקוצר נשימה

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

כל מדינה מודרנית מתבססת על כך שהאזרחים שבה ישלמו מיסים  ובתמורה להם הם יזכו ליהנות מהזכויות הטבעיות שלהם לקבל מערכת בריאות, תשתיות, הגנה וחירות. המיסים הם הכוח המניע את הכלכלה וכולם לוקחים חלק בכך. אם זאת המדינה רשאית להחליט שהיא פותרת קבוצות מסוימות מתשלום מיסים כאלו ואחרים. בתוך רשימת המיסים שקיימת בישראל, מס הכנסה הוא אולי למעשה המס הנפוץ ביותר והוא נוגע בכל אדם, כל אחד לפי רמת ההכנסה שלו משלם את חלקו. אם זאת המדינה לקחה החלטה שיש קבוצות מסוימות באוכלוסייה שמס הכנסה לא יכול עליהם, או לחלופין יחול עליהם בצורה מופחתת.

בפקודת מס ההכנסה בסעיף 9 מגדיר החוק את האוכלוסיות שיוכלו להנות מפטור ממס הכנסה. חולי לב המוגדרים ככאלו בביטוח לאומי, עונים להגדרה זאת. קבלת פטור ממס הכנסה לחולים במחלות לב מתאפשרת בהתאם לקביעה של המצב הרפואי בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, הפטור לחולי לב הוא פטור אשר בא להבטיח שאדם שהכנסתו נפגעה עקב מחלת הלב יוכל להמשיך להתקיים בכבוד. עקב כך החוק מגדיר את הזכאות לפי פרמטרים המוגדרים באחוזי הנכות שהם הפרמטרים לקביעת גובה הפטור.

 

מהן הזכויות אותן ניתן לממש בקבלת הפטור?

הזכויות הכספיות וההטבות אותן ניתן לממש בשל מחלות לב שונות הן נגזרת ברורה ומידית של אחוזי הנכות הנקבעים במסגרת הביטוח הלאומי, לכן יש חשיבות גדולה בהסדרת הנושא והגשת התביעה לביטוח לאומי בהקדם האפשרי ובצורה הנכונה, לכן פניה לעורך דין היא מומלצת, משרד עורכי הדין פייפר כהן מתמחה בליווי וייצוג מול הוועדות הרפואיות במצבים שונים. הטבות המיסים יכולות להיות מושפעות מאד מהקביעה של הוועדה הרפואית הן בשל גובה אחוזי הנכות וחשוב לא פחות מכך האם הן קבועות או קצובות בזמן. לבעלי נכות כתוצאה ממחלת לב ישנן מספר הטבות משמעותיות אותן הם יכולים לממש.

  • הנחה בארנונה – אולם כאן יש צורך להסדיר את הנושא מול הרשות המקומית
  • הנחה באגרות חינוך – נדרש הסדרה מול גורמי החינוך ברשות המקומית ען האישורים המתאימים.
  • הנחה בתחבורה הציבורית.
  • השתתפות בהוצאות רפואיות

אולם ההטבה הכספית המשמעותית ביותר שניתנת לחולי לב הינה הפטור ממס הכנסה. עקב הירידה בתפקוד שציינו, יש השפעה על יכולת ההשתכרות של אדם בגינה אדם יפגע ברמת הכנסתו. הפטור ממס הכנסה הוא פטור משמעותי ובעל ערך כספי רב, אך הוא מוגבל בסכום שניתן לבקש הנחה עבורו. נכון לשנת 2023 ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בשל בעיות לב היא להכנסה של עד 610 אלף ₪ בשנה, מי שמרוויח יותר מכך, ישלם מס על החלק היחסי של הרווחים.

 

תאונת עבודה

במקרה של אירוע לבבי והטבות הניתנות למי שסובל בהן, יש עוד אלמנט בעל משמעות גדולה הן ביכולת לקבל פיצויים והן בפניה לוועדות הרפואיות וזה האפשרות להוכיח כי הבעיה הלבבית מקורה בבעיות הנגרמות ממקום העבודה והן מוכרות כתאונת עבודה. היכולת להגדלת סל הפיצויים עולה כאשר החולה מוכר כנפגע תאונת עבודה. בכל פניה למי מהרשויות לבקשת הטבות או הנחות מומלץ לפנות לאנשי מקצוע לליווי מקצועי, במשרד עורכי הדין פייפר כהן עומד לרשותכם צוות מקצועי ומיומן לטיפול וייצוג מול הביטוח הלאומי וראשויות המס.

למה אנחנו לוקחים הכל ללב?

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!