לוגו משרד עו"ד פייפר כהן

סעיף 65 – ענבית: דלקת ענבית

סעיף 65 בספר הנכויות של המוסד לביטוח לאומי מציג את אחוזי הנכות הצפויים לכל אחת מהנכויות הקשורות לבעיות בענבית / דלקת ענבית. כדי לעזור לך לזהות באופן מדויק את הבעיה הרפואית שלך, ובכך להעריך את גובה אחוזי הנכות שניתן לקבל – צירפנו למושגים המקצועיים הסברים קצרים, פשוטים וברורים.

 

דלקת ענבית לפי סעיף 65 בביטוח הלאומי – מה קובע החוק?

להלן סעיף החוק:

65. ענבית: דלקת הענבית UVEITIS
בעין אחת    בשתי עיניים
דרגת הנכות תיקבע לפי הליקויים שנוצרו כתוצאה מדלקת הענבית                               0%

מונחים הנוגעים לענבית ולדלקת ענבית

ענביה/ אוביאה – חלקו הפנימי של העין, נמצא בין הסקלרה (החלק הלבן) ובן הרשתית.

דלקת הענבית (uveitis) – מחלה דלקתית בעקבותיה נוצרים נפיחות ואדמומית בחלקים מסוימים בפנים העין – הקשתית וטבעת השרירים שמאחוריה

בתשלום

 

כיצד לתבוע על פי סעיף 65 ענבית: דלקת ענבית?

הקדמה:

ביטוח לאומי קובע כמה אחוזי נכות תוכל לקבל במידה ואתה סובל מדלקת הענבייה. בסעיף 65 קובע ביטוח לאומי שאחוזי נכות ייקבעו לפי הבעיות הרפואיות שנוצרו כתוצאה מדלקת הענבייה.

זה סעיף החוק עם הסברים ופרשנויות:

אם אתה סובל מבעיות של דלקת ענביה עצמה, תוכל לקבל 0% נכות. אם נותרו עקב הדלקת בעיות ראיה שונות, תוכל לקבל אחוזי נכות לפי הבעיה שנוצרה.

כדאי לדעת:

• הענביה כוללת את הקשתית (צבע העין), הגוף הצילארי (השריר מאחורי הקשתית) והדמית, הרקמה התומכת ברשתית.

מסמכים שחשוב לצרף:
• במידה והדלקת גרמה לתופעות של בעיית ראיה או כל בעיה אחרת והמוסד לביטוח לאומי קובע עליה נכות, עליכם לצרף מסמכים המעידים על הבעיה – תוצאות בדיקות + תיעוד הרפואי האם מדובר על בעיה זמנית / קבועה האם הבעיה היא חמורה או קלה.
לפרטים נוספים אפשר לעיין באתר ביטוח לאומי ולצפות בשינויים בספר הליקויים!

 

הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי

משהתביעה הוגשה, ייקבע לכם תאריך לדיון בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי, בראשה עומד מומחה עיניים שיבדוק אתכם ויעיין בכל מסמכי התביעה שהגשתם והניירת הרפואית.

הוועדה היא המקום שבו ייבדק מצבכם הרפואי באופן מפורט והיא זו שתחליט בתום הדיון, האם לזכות אתכם באחוזי נכות בהתאם למקרה ולפגיעה שנותרה בעין (כאמור – הדלקת עצמה מקנה נכות בשיעור 0% כך שרק אם נותר נזק אתם צפויים לנכות בשיעור שמזכה בפיצוי כספי או גמלה).

מכיוון שהוועדה מכירה היטב בכל הניסיונות האישיים של התובעים לנסות לתמרן את המצב לטובתם כדי להחמיר עם הנזק ולשכנע ששיעור הנכות שמגיע להם גדול, היא צפויה לשאול שאלות רבות ולדרוש במסמכים רפואיים נוספים בטרם תקבל את החלטתה. לכן חשוב מאוד להגיע כמה שיותר מוכנים לוועדה, להבין מה צפוי להישאל במסגרתה וכיצד לפרט את המגבלות והנזקים שנגרמו לענבית בדרך לגיטימית ומשכנעת.

את הכנה זו מומלץ לעבור עם עורך דין המתמחה בהגשת תביעות למוסד לביטוח הלאומי, שכבר צבר מיומנות וניסיון סביב תביעות בדלקת הענבית ובנזקי העיניים הנובעות כתוצאה ממנה. הוועדה צפויה למסור החלטה בתוך 60 ימים ממועד הוועדה, שתישלח אליכם בדואר. אם החלטה זו אינה מספקת, באפשרותכם להגיש ערעור לועדה לעררים של הביטוח הלאומי, גם עבורה חשוב להתכונן עם עו"ד ו/או לקבל את ייצוגו במעמד הערר.

 

הגשת תביעה בגין נזק לענבית ודלקת ענבית

משרד עורך הדין פייפר כהן מתמחה בנזקי גוף וערוך לספק לכם שירות מקצועי, מקיף ואיכותי להגשת התביעה לביטוח הלאומי. משרדנו ילווה אתכם בכל הצעדים משלב איסוף מסמכי התביעה הרלוונטיים ועד לקבלת הייצוג וההכוונה לקראת הוועדה הרפואית, לרבות הגשת ערעור במקרים המתאימים. להתייעצות בנושא ולהערכת שיעור הנכות הצפוי לכם, פנו אלינו ונשמח לסייע גם לכם.

סעיף 65 - ענבית דלקת ענבית
סעיף 65 – ענבית דלקת ענבית
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב |

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי