לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

זומנת לוועדה רפואית בביטוח לאומי? כאן תמצא כל מה שאתה צריך לדעת

זומנת לוועדה רפואית בביטוח הלאומי? כאן תמצא כל מה שאתה צריך לדעת אודות הוועדה, מי יבחן אותך, מה עליך להביא איתך, ואיך מתכוננים אליה. המוסד לביטוח לאומי מטפל בנפגעי תאונות עבודה ונפגעי פעולות איבה אשר הפכו נכים או מוגבלים עקב כך נפשית או גופנית, ולעיתים המאבק להכרה עלול להיות קשה ומתיש עבור אותם נפגעים. משרד עורכי הדין פייפר כהן מטפל ברגישות ובמקצועיות רבה בפונים למוסד לביטוח לאומי ונלחם על זכויותיהם מול הבירוקרטיה וסבך התקנות והנהלים.

 

זומנת לוועדה רפואית בביטוח לאומי?

כל אדם המגיש בקשה להכרה כנכה כללי, חולה סיעודי, או מכל סיבה אחרת אשר מחייבת בדיקה, יזומן לוועדה רפואית בביטוח לאומי. הועדות הרפואיות בוחנות כל מקרה לגופו ומנסות לברר את היקף הנזק שנגרם לאדם גופנית ונפשית בעקבות הפגיעה, מה ההשפעה על עצמאותו ותלותיותו באחר, והאם יכולותיו להשתלב בחזרה בעבודה ולהתפרנס כיום נופלים בהרבה מיכולותיו שלפני הפגיעה. מדי שנה המוסד לביטוח לאומי מקבל מאות פניות, אך לא כולן מתקבלות, למוסד שורה של תקנות ונהלים שקבעו קריטריונים יבשים ונוקשים מי יהיה זכאי ומי לא. לעיתים, המאבק להכרה קשה במיוחד הן רגשית והן פיזית, ולכן חשוב כל כך שיהיה לצידכם איש מקצוע מיומן ומנוסה שיילחם עבור זכויותיכם בזמן שאתם מטפלים בעצמכם ומנסים להשתקם.

 

כאן תמצא כל מה שאתה צריך לדעת על ועדה רפואית בביטוח לאומי

לועדה הרפואית משקל גדול מאד בהכרה בכם כנכים או כזכאים להטבות שונות, קביעת אחוזי הנכות, קביעת גובה הקצבה ואילו הטבות והקלות תהיו זכאים עקב כך. לכן חשוב כל כך להגיע מוכן היטב לועדה ורצוי ומומלץ שיהיה לכם מייצג מקצועי כעורך דין לענייני ביטוח לאומי שייאבק על מיצוי הזכויות שלכם וימקסם את הסכום לפיצוי שמגיע לכם. להלן כל מה שאתם צריכים לדעת על ועדה רפואית בביטוח הלאומי:

מי עומד לבחון אותי?

לרוב יהיה מדובר ברופא או שניים אשר אינם מועסקים על ידי הביטוח הלאומי, כלומר, רופאים נייטרליים, אשר תחום עיסוקם קשור ישירות לנושא שבעטיו ניגשתם לועדה, לדוגמא מומחים לסוכרת, לגריאטריה, לכירורגיה, למחלת הסרטן ועוד. לרופאים אלו שמורה הזכות לפנות לגורם נוסף, חיצוני למוסד לביטוח לאומי, על מנת לשמוע את חוות דעתו, וכמו כן לשלוח אתכם למבחני תפקוד שונים, מבחני תלות  ADLאו כל מבחן אחר כדי לקבוע מה מידת הנזק שנגרם לכם. במידה והמקרה שלכם מורכב מכמה סוגי פגיעות שונות שהינן מחוץ לתחום ההתמחות של הרופאים הבוחנים, כמו למשל צירוף של בעיות גב עם התקפי חרדה, תופנו להבדק אצל יועץ רפואי אשר חוות דעתו תועבר לוועדה. פרט קטן וחשוב – אם במקרה יצא שיש לך היכרות מוקדמת עם אחד מרופאי הועדה, הוא יפסול את עצמו מהשתתפות בה.

מה אני צריך לעשות בועדה?

כאשר יגיע תורך להכנס לועדה, תתבקש לתאר במילים שלך את מידת הכאב, הסבל, המצוקה והקושי שמהם אתה סובל עקב המחלה או התאונה ואת המגבלות הרפואיות שנגרמו לך. זה ברור ומובן שיש מי שימצאו את השלב הזה כקשה עד בלתי אפשרי בשל חרדה, בושה, התרגשות או קושי פיזי, ולכן תמיד יש אפשרות לבקש ממייצג כדוגמת עורך דין לדבר בשמכם ולתאר את המקרה שלכם, ולאחר מכן לחתום ולאשר את דו"ח הועדה. אפשרות נוספת היא להגיש לרופאי הועדה מכתב שהכנתם מראש המסכם את כל הקשיים והמגבלות. המכתב יכול להכתב בשיתוף עם עורך הדין.

מה אני צריך להביא איתי?

יש להביא לועדה את המסמכים הבאים:

  • תעודת זהות
  • עותק של כל המסמכים הרפואיים שיש בידיך לרבות סיכומי טיפול, צילומי רנטגן, חוות דעת רפואיות, תעודות אי כושר לעבודה וכיוצא בזה אשר קשורים ישירות לבקשתך.
  • פרטי חשבון בנק

האם אצטרך לעבור בדיקה גופנית?

במקרים מסויימים יבקשו הרופאים במעמד הועדה הרפואית לבדוק אותך גופנית. את הבדיקה יבצע אחד הרופאים הבודקים בוועדה, או שניהם אם הם ימצאו צורך בכך, זכותך לבקש כי מלווה מטעמך יהיה נוכח בבדיקה והבדיקה תכלול אך ורק את האספקטים הגופניים שבגללם הגשת את הבקשה. יש לשים לב כי הבדיקה מיועדת לקביעת אחוזי נכות ולא להמלצה לטיפול כזה או אחר, וכי הרופאים  הבודקים מנועים מלהגיש ייעוץ רפואי או המלצה על טיפול כזה או אחר בשלב הזה.

מתי אני אקבל תשובה?

ברוב המוחלט של המקרים לא תהיה החלטה מיידית. הועדה תדון בממצאים שעלו מן המפגש איתך, תקבע את אחוזי הנכות ותאריך תחילת דרגת הנכות, והאם הנכות שנקבעה הינה זמנית או לצמיתות. את סיכום המפגש בצירוף ההחלטות תקבל בדואר בתוך זמן קצר ממועד הועדה או שתוכל לצפות בה באתר המקוון של המוסד לביטוח לאומי.

 

חשיבותו של מייצג מקצועי בוועדה רפואית בביטוח הלאומי

כפי שלא היית מתייצב למשפט ללא עורך דין, כך רצוי לקחת ייעוץ מקצועי לפני וועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי, הסיבה לכך היא שאתה ככל הנראה מתמודד עם קושי רגשי או פיזי משמעותי אשר יכול להקשות על מאמציך להסביר את עצמך לועדה, לענות בצורה מדוייקת ועניינית על שאלות שעשויות להיות מפתיעות או מרגיזות, להשאר קר רוח לנגד יחס לא אמפטי במיוחד של רופאי הועדה ולעמוד על זכויותיך בגאון. רצוי ומומלץ לדאוג לייצוג של עורך דין מיומן ובקיא אשר יילחם על הזכויות שלך ויסתור את טענות הועדה הרפואית אחת לאחת כדי למקסם את גובה הפיצוי המגיע לך.

קודם כל, בלי פאניקה. מדובר בועדה שתפקידה להעריך את מידת הנזק שנגרם לך עקב המחלה או התאונה, רמת התלותיות שלך בגורמים אחרים, הפגיעה בכושר ההשתכרות שלך והמגבלות הרפואיות מהן אתה סובל. אם תפנה לגורם מקצועי כגון עורך דין שייצג אותך בועדה, תגיע מוכן היטב עם תיק רפואי מסודר, ולא תצטרך לעשות דבר פרט למענה לשאלות מאד ספציפיות שיופנו אליך או לעבור בדיקה גופנית פשוטה.

בדרך כלל תידרש להביא איתך לועדה רפואית בביטוח הלאומי תעודת זהות, מסמכים רפואיים חשובים שמוכיחים את המגבלות והקשיים שנגרמו לך עקב מחלה או תאונה לרבות תצלומי רנטגן, סיכומי טיפול, מסמכים רפואיים שונים, תעודות אי כושר עבודה וכדומה.

לא בכל ועדה רפואית יש הכרח בבדיקה גופנית, אך אם יבקשו ממך זאת עליך לשתף פעולה. הינך רשאי לבקש ממלווה מטעמך להיות נוכח בבדיקה, והיא תכלול אך ורק את האיזור הפגוע הנידון בועדה.

עורך הדין הבקיא בועדות רפואיות יכין אותך מבחינה מקצועית לועדה על ידי מתן הסבר על התהליך, הרכבת התיק הרפואי שכולל את כל המסמכים הרלוונטיים בצורה מסודרת ואם יש צורך בכך תוכל לקבל גם הכנה מראש מה לומר בוועדה וכיצד לענות על שאלות שונות. עורך הדין ייצג אותך בועדה ויענה במקומך על רוב השאלות, אלא אם כן השאלה תופנה ישירות אלייך. בדרך זו תוכל למקסם את הסיכויים שלך לקבל הכרה ולמצות את זכויותיך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!