לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ביטוח לאומי תאונת דרכים

אם נפגעת באירוע של תאונת דרכים ונגרם לך נזק גופני, תוכל לתבוע פיצויים במסגרת אחוזי נכות באמצעות תביעת ביטוח לאומי עקב תאונת דרכים.

למעשה, תביעה לביטוח לאומי היא תביעה לקביעת אחוזי נכות בגין נזק גוף עקב תאונת דרכים. במידה ותאונת הדרכים היא תאונת עבודה עליך לעבור דרך מסלול של תביעת נכות מעבודה. במסלול זה ראשית עליך להגיש לביטוח לאומי הודעה על פגיעה בעבודה באמצעות טופס בל 11 – "תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה". לאחר תום ימי דמי הפגיעה שנקבעו, במידה וביטוח לאומי הכיר בנזקי התאונה כתאונת עבודה, תוכל להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה באמצעות טופס בל 200 . במסלול זה, לאחר הגשת התביעה לקביעת אחוזי נכות, תזומן לוועדות בהתאם לנזקים הרפואיים שדיווחת עליהם, וייקבעו לך אחוזי נכות.

חשוב לדעת כי אחוזי נכות מתחת לרמה של  8%  לא מזכים בפיצוי כספי מביטוח לאומי אך מאפשרים הטבות מסוימות שמאוד מקלות על החיים. בין 9%-19% נכות יתקבל מענק חד פעמי ואילו מ-20% תתקבל קצבת נכות. המענק או הקצבה יחושבו מתוך שכרך המבוטח.

מה קורה כאשר תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה:

באפשרותך לתבוע את הנזקים הגופניים גם מחברת הביטוח שביטחה אותך. במידה והגשת ראשית כל תביעה לביטוח לאומי להכרה בתאונת עבודה ולאחר מכן תביעה לחברת הביטוח, ייחשבו אחוזי הנכות שנקבעו במסגרת ביטוח לאומי לצורך התביעה בבית המשפט. במידה ובחרת לפנות קודם כל בתביעה לבית המשפט, ימנה בית המשפט מומחים שיעריכו את הנזקים שנגרמו לך בתאונה.

מומלץ להתייעץ עם עו"ד בקיא לפני תביעת ביטוח לאומי לתאונת דרכים.

במידה ותאונת הדרכים שעברת אינה תאונת עבודה עליך לתבוע פיצוי מביטוח לאומי במסגרת מסלול נכות כללית, זאת במידה אותה עומד בתנאים להגשתה.

ראשית, עליך לעמוד במבחן הכנסות, כלומר, אם אינך עובד או שהכנסתך מעבודה נמוכה מסך של 5,804 ₪ (נכון ליום 1.1.2017).

שנית, כדי לקבל פיצוי על הנזקים מהם אתה סובל תצטרך לעמוד ברף אחוזי נכות רפואיים.

כלומר, מכלול הבעיות הרפאיות מהן אתה סובל הינו 60% לפחות או 40% כאשר על אחת הבעיות הרפואיות נקבעו 25% נכות.

 

אחוזי הנכות נקבעים לפי ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי.

תביעת ביטוח לאומי לתאונת דרכים

ספר זה הוא למעשה ספר התקנות שקבע המוסד לביטוח לאומי ובו פירוט של מגוון מחלות ובעיות רפואיות ואחוזי נכות לפי דרגות חומרה.

במידה ועברת את אחוזי הנכות הנדרשים, תזומן לוועדת אי כושר שתבדוק האם הבעיות הרפואיות שבגינן נקבעו לך אחוזי נכות מקשים על היכולת שלך לעבוד. אחוזי הנכות שייקבעו בוועדה זה יהוו את הפקטור לפיו ייקבע האם תקבל קצבת נכות, כאשר אחוזי אי כושר מינימליים מזכים בקצבה הם 60% אי כושר. לפירוט על מלוא תנאי הזכאות לקצבת נכות כללית בגין ביטוח לאומי תאונת דרכים לחץ כאן.

בין אם אתה מגיש תביעה לנכות מעבודה ובין אם לתביעת נכות כללית, לצורך בחינת הבעיות הרפואיות שמהן אתה סובל וקביעת אחוזי נכות, עליך לצרף מסמכים רפואיים עדכניים על הבעיות הרפואיות ודרגת חומרתן, כולל תוצאות בדיקות, הדמיות, טיפולים שאתה עובר, הערכות נכות וכל מסמך שיוכל להעיד חומרת הנזק ממנו אתה סובל.

לפרטים נוספים על תביעת ביטוח לאומי לתאונת דרכים, השאירו פרטים בדף צור קשר ונחזור אליכם בהקדם!

ביטוח לאומי תאונת דרכים
ביטוח לאומי תאונת דרכים
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!