לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ביטוח לאומי טפסים סיעוד החמרה

החמרה במצב הרפואי מאפשרת להגיש טפסים מסוימים למוסד לביטוח לאומי, על מנת לבדוק מחדש את הזכאות לקבלת גמלה. במאמר הבא נסביר מהם השלבים השונים של התהליך, מה מופיע בתוך הטופס, למי מגישים אותו ואיך ממלאים נכון את המסמכים השונים

 

החשיבות של מילוי טפסים במקרה של החמרה במצב סיעודי

המוסד לביטוח לאומי מספק מסגרת המבטיחה כי מי שזקוק לטיפול מוגבר, יוכל לקבל אותו בזמן וביעילות. תהליך זה חשוב במיוחד למקבלי גמלת סיעוד שמצבם התפקודי התדרדר, דבר המחייב בדיקה חוזרת על מנת להעלות את שיעור הזכאות שלהם.

 

מה קורה אם המצב הרפואי מחמיר?

למי שמצבו החמיר, וכבר מקבל קצבאות בדרגות 1-5, או רמות א' ו-ב' לפי החוק הישן – ניתן לבקש בדיקה חוזרת. בחינה מחודשת זו חיונית שכן היא מעריכה מחדש את צרכיו של הפרט, תוך התחשבות בכל שינוי במצבו.

 

למה צריך להודיע על החמרה במצבו הרפואי של המטופל?

מבחינת המוסד לביטוח לאומי, אחת הדרכים הטובות ביותר להעניק למבוטחים את ההטבות שמגיעות להם על פי חוק הסיעוד, היא לקבל עדכונים לגבי המצב הרפואי. אם חלה החמרה במצב רפואי קיים, המוסד לביטוח לאומי יכול להכיר בכך ולהציע שורה ארוכה של הטבות. עם זאת, על מי שמקבלים את הגמלה, או נציגיהם, למלא טפסים מתאימים.

 

איזה טופס ממלאים לבדיקה נוספת?

כדי להתחיל תהליך בחינה חוזרת זה, יש להגיש טופס תביעה ספציפי למטרה זו. טופס זה מלווה במסמכים חיוניים כגון תדפיס מידע רפואי ממוחשב חתום על ידי הרופא המטפל, סיכומי אשפוז במידת הצורך ומידע נוסף מספקי טיפול אחרים כמו אחיות מרפאה או פיזיותרפיסטים. מסמכים אלו מספקים מבט מקיף על צרכי הבריאות והטיפול של הפרט.

 

כך תגישו טפסים לביטוח לאומי במקרה של החמרה

ניתן להגיש את התביעה לביטוח לאומי באמצעים שונים לרבות באמצעות דואר, פקס או מקוון, מה שהופך את התהליך לנגיש ונוח עבור התובע או נציגו. אם לא די במסמכים שהוגשו או בשיחת טלפון לקביעת רמת התפקוד, נקבע ביקור בית של מעריך מביטוח לאומי לביצוע בדיקת תלות.

 

מה קורה אם יש החמרה במצב רפואי של בני 90 ומעלה?

עבור אנשים בני 90 ומעלה, ישנה אפשרות להיבדק על ידי רופא במקום מעריך, על מנת לוודא שהתהליך מותאם לצרכים ולנסיבות הספציפיים שלהם.

 

ממתי נכנסים לתוקף השינויים בגמלת הסיעוד במקרה של החמרה במצב הרפואי?

במידה והתביעה תאושר ונקבע שינוי בקצבת הסיעוד עקב החמרה במצב, השינוי בתגמולים נכנס לתוקף מהיום השמיני לאחר הגשת הבקשה לבדיקה חוזרת. זה מבטיח מענה מהיר לצרכי הטיפול המשתנים.

 

בדיקה נוספת – ביוזמת המוסד לביטוח לאומי

כמו כן, המוסד לביטוח לאומי רשאי ליזום בחינה חוזרת למי שעברו שישה חודשים מהקביעה הקודמת של מידת התלות שלו. גישה פרואקטיבית זו מבטיחה שאנשים יקבלו את רמת הטיפול המתאימה ככל שהצרכים שלהם מתפתחים.

 

מה משמעות הבדיקה החוזרת מבחינת היקף גמלת הסיעוד?

היקף גמלת הסיעוד לא יקטן, ולא תישלל הזכאות לקצבה בעקבות בדיקה חוזרת. מדיניות זו מגינה על הנמענים מפני כל אובדן פוטנציאלי של התמיכה הדרושה.

 

כל מה שצריך לדעת על הקשר בין ביטוח לאומי, טפסים, סיעוד והחמרה

לסיכום, תהליך הגשת טפסים ומסמכים למוסד לביטוח לאומי בישראל בגין החמרה במצב סיעודי הינו מקיף, תוך התחשבות בצרכים המתפתחים של אנשים הזקוקים לטיפול סיעודי. זה מבטיח שלנזקקים והפגיעים ביותר בחברה תהיה גישה לתמיכה הדרושה, המותאמת לנסיבות הספציפיות שלהם, ואשר מספקת להם רשת ביטחון.

באופן כללי, מומלץ להגיש תביעות סיעוד עם משרד עורכי דין מקצועי המתמחה בתביעות סיעוד על מנת לקבל את הזכאות המלאה המגיעה לכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!