לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אלו סוגי תשלומים משולמים על ידי הביטוח הלאומי?

מחלה קשה או פציעה מורכבת מותירה אותנו עם הרבה מאד כאב, דאגה וחשש מפני העתיד לבוא, האם נוכל לפרנס את עצמנו ואת משפחתנו, האם אי פעם נעמוד שוב על הרגליים ואיך ייראו החיים שלנו מעתה. בזמן שאתם מתאוששים ומחלימים, חשוב שיהיה לצידכם איש מקצוע מיומן ומנוסה שיילחם עבור זכויותיכם ויסיר דאגה מליבכם. משרד עורכי הדין פייפר – כהן סייע למאות אנשים מול המוסד לביטוח לאומי ונמצא כאן גם בשבילכם, כדי שלא תהיו לבד במאבק. במאמר זה נציג בפניכם אלו סוגי תשלומים משולמים על ידי הביטוח הלאומי כדי שתהיו מודעים לזכויותיכם בכל מצב.

 

המוסד לביטוח לאומי ואתם

המוסד לביטוח לאומי הוקם כחלק ממערך התמיכה באזרח על ידי המדינה וכדי שכל תושב ישראלי, בכל גיל ובכל פלח מן האוכלוסייה, יהיה זכאי לסיוע ועזרה בתקופות שבהם לא תהיה ידו משגת בשל זקנה, נכות, מחלה או פציעה. המוסד לביטוח לאומי פורש את חסותו על אוכלוסיית הקשישים, הנכים, נפגעי תאונות העבודה ונפגעי פעולות האיבה, וכן מקרים מיוחדים נוספים כגון ניצולי שואה, נשים בסיכון ועוד. אולם, למרות שפע הכוונות הטובות, רבים מגלים כי דלתות המוסד לא פתוחות לרווחה, ולמרבה הצער רבים מקבלים דחייה לבקשתם לעזרה. הסיבות לכך הן רבות וקשורות בעיקר למערכת הנהלים, התקנות והבירוקרטיה הסבוכה שעל פיה מתנהל המוסד. מי שנופל בין הכיסאות או לא מצליח להסביר את הכאב, את הסבל ואת המצוקה, לא תמיד מקבל את מה שמגיע לו בזכות. על מנת להימנע מכך ככל האפשר וכדי למקסם את הסיכויים שלכם לקבל הכרה במצבכם וכנגזר מכך גם כספי פיצויים וסלי הטבות שונים, חשוב לפנות אל עורך דין מיומן ומנוסה שידריך, ילווה, ייצג אתכם בוועדות הרפואיות השונות, יילחם עבורכם ויגיש ערר אם צריך. משרד עורכי הדין פייפר – כהן נמצא כאן בשבילכם כדי שגם אתם תוכלו למצות את הזכויות שלכם ולאפשר לעצמכם שקט נפשי וסיכוי טוב יותר להצליח במאבק.

 

אלו סוגי תשלומים משולמים על ידי הביטוח הלאומי?

המוסד לביטוח לאומי מעניק תשלומים שונים לאוכלוסיות שונות. על מנת לזכות בתשלומים אלו יש לעבור ועדה רפואית, לקבל דרגת סיעוד או אחוזי נכות, ועל פי דרגה זו נגזרים הסכומים לתשלום כפיצוי חד פעמי או קצבה חודשית ובנוסף גם סלי הטבות שונים שכוללים בין היתר הקלות במיסים, הנחה בתחבורה ציבורית, הצטרפות לקהילה תומכת, מרכזי יום וסיוע והכוונה תעסוקתית, תלוי כמובן בדרגה שנקבעה לכם. ככל שהדרגה, או אחוזי הנכות, גבוהים יותר, כך עולה גם גובה הקצבה וסלי ההטבות רחבים יותר. להלן סוגי התשלומים המשולמים על ידי הביטוח הלאומי:

  1. קצבת ילד נכה – קצבה זו משולמת בהתאם למצב הילד החל מלידה, החל מגיל 91 יום או מגיל 3 שנים ואילך ועד גיל 18. הקצבה מועברת לחשבונם של ההורים ומיועדת לכיסוי הוצאות על מוסד טיפולי, טיפולים שונים ועוד. ישנם מצבים שבהם במשפחה יש יותר מילד נכה אחד, ועל כך יקבלו ההורים קצבה בשיעור מוגדל על פי אחוזי הנכות של הילדים.
  2. קצבת ניידות – קצבה זו בשילוב עם הטבות שונות מיועדת לנכים מגיל 3 ועד גיל פרישה אשר פגיעתם אינה מאפשרת לכם להתנייד בכוחות עצמם, ונגזרת מרשימה סגורה של ליקויים.
  3. תאונת עבודה – עובד אשר נפגע במקום עבודתו יהיה זכאי לדמי פגיעה לתקופה קצרה של עד 13 שבועות, ולאחריה יוכל לגשת לועדה רפואית שתבחן את מצבו ותקבע לו דרגת נכות זמנית או קבועה. פגיעה במקום העבודה יכולה להיות: תאונה, מחלת מקצוע או מיקרוטראומה.
  4. קצבת נכות כללית – ניתנת לבני 18 ועד פרישה עקב נכות. את אחוזי הנכות קובעים בועדה רפואית, ועל פיהם נקבע מה יהיה גובה הקצבה, ומהם סלי ההטבות השונות שיינתנו לכם. ניתן לקבוע נכות כללית זמנית ונכות כללית קבועה, והמוסד לביטוח לאומי שומר לעצמו את הזכות לבחון את מצבכם מפעם לפעם לראות אם חל שיפור.
  5. קצבת סיעודניתנת לזכאים אשר הגיעו לגיל פרישה ותלויים באחרים לביצוע פעולות יומיומיות כגון ניידות, אכילה, קימה ושכיבה, התפשטות והלבשה, התקלחות, נקיון לאחר עשיית צרכים ושמירה על היגיינה, או זקוקים להשגחה מתמדת בשל מצבם הבריאותי. ישנן שש דרגות סיעוד הנקבעות על ידי מבחן תלותיות ADL. על פי הדרגה שנקבעה תוכלו לקבל קצבה והטבות שונות.
  1. פטור ממס הכנסה אדם אשר נקבעו לו 90% נכות ומעלה לצמיתות, ואשר במשך שנות חייו עבד ושילם מס על הכנסותיו יכול לקבל החזרי מס עד שש שנים רטרואקטיבית ופטור מתשלומי מס נוספים.

 

כיצד עורך דין יכול לעזור לכם בנושא תשלומים מביטוח לאומי?

תהליך קבלת ההכרה בכם על ידי המוסד לביטוח לאומי יכול להיות ממושך ולא פשוט, לא פיזית ולא נפשית. כאשר יש לצידכם עורך דין מיומן ומנוסה בהתנהלות של המוסד לביטוח לאומי יש מי שידריך אתכם, ילווה אתכם, ייצג אתכם וייעץ לכם בכל שלב ושלב, החל משלב הגשת הבקשה וכלה בערעור האחרון לבית המשפט לעבודה, יכין אתכם לוועדות הרפואיות ויהיה שם בשבילכם לאורך כל הדרך. משרד עורכי הדין פייפר כהן נמצא כאן בשבילכם, מטפל במאות לקוחות מרוצים ומסייע לכל מי שזקוק לכך להכיר את הזכויות שלו, להילחם עליהן ולמצות אותן. במידה וגם אתם מעוניינים לפנות אל המוסד לביטוח לאומי חשוב שתתייעצו איתנו כדי לקבל את כל המידע שאתם זקוקים לו, וכדי לתכנן את האסטרטגיה הטובה ביותר עבורכם, בדרך זו תוכלו לקבל מן המוסד לביטוח לאומי את כל המגיע לכם, להתאושש ולהשתקם בראש שקט וללא דאגות, ולצעוד לקראת עתיד טוב יותר גם בצל הפציעה או המחלה.

אלו סוגי תשלומים משולמים על ידי הביטוח הלאומי?

הביטוח הלאומי מעניק קצבאות, פיצויים, הטבות והקלות לכל מי שמוכר על ידו כנכה מלידה או כתוצאה מאירוע במהלך החיים, כנפגע מתאונת עבודה, כסיעודי או כמי שהוגדר שייך לקבוצה מסויימת כגון נשים בסיכון, ניצולי שואה, נפגעי גזזת ועוד.

על מנת לקבל הכרה יש לעלות לועדה רפואית, שם יבחנו את מצבכם הבריאותי, את השפעתו על יכולת ההשתכרות שלכם, על תפקודכם היומיומי ועוד. על פי אחוזי הנכות או דרגת הסיעוד שתקבלו, ייקבע גובה הקצבה שתהיו זכאים לה וסלי הטבות. ניתן לקבל הטבות והקלות גם אם אחוזי הנכות שלכם נמוכים ואינכם זכאים לקצבה.

עורך דין הבקיא בתחום המוסד לביטוח לאומי יכול לסייע לכם רבות מול המוסד לביטוח לאומי. מרגע פנייתכם עורך הדין שלכם ילווה וייעץ לכם, יעזור לכם לבנות תיק רפואי מקיף וממצה, ייצג אתכם בועדות הרפואיות השונות ויאבק עבור מיצוי הזכויות שלכם, ואם לא תשבעו רצון מן התוצאה ניתן יהיה להגיש עירעור לועדת העררים. ייעוץ זה יכול להיות ההבדל שבין הכרה לבין דחייה.

בוודאי, פונים אשר לא נעזרים בעורך דין שייצג אותם לרוב נדחים מאחר והם לא מצליחים להעביר את הכאב, הקושי והסבל הרב שהם סובלים, נופלים בין הכסאות או עומדים חסרי אונים מול הררי בירוקרטיה בלתי עבירים. מסיבה זו חשוב להתייעץ עם עורך דין ולקבל ממנו ייצוג, למיצוי הזכויות שלכם ולשיפור הסיכויים לקבל הכרה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!