לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה

זקוקים לסיוע בהכרה באחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה? נתקלים בקשיים מול הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי באישור דרגת הנכות שלכם? פנייה לשירותיו של עו"ד המלווה נפגעי תאונות עבודה היא הדרך היעילה ביותר למיצוי זכויות מול הגורמים המבטחים השונים ובכלל זה – המוסד לביטוח לאומי.

בשורות הבאות נסקור את הדרך לחישוב אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה, על מנת שתהיה לכם אפשרות לממש את הזכויות שלכם במלואן.

 

ההגדרה של תאונת עבודה בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי

בסעיף 79 של חוק הביטוח הלאומי ישנה התייחסות לתאונת עבודה כפגיעה שנגרמת לעובד בזמן עבודתו ו/או בעקבותיה, שיש בה בכדי להקים לו זכאות לפיצוי כספי והטבות נוספות. ההגדרה הזו רלוונטית להגשת תביעת פיצויים למוסד לביטוח לאומי המעמיד זכויות שונות לנפגעי תאונות עבודה.

 

מהן הזכויות הבסיסיות שהכרה בתאונת עבודה בביטוח לאומי מקנה לנפגע העבודה?

ההכרה בתאונת עבודה בביטוח לאומי מקנה לנפגע העבודה זכאות לטיפול רפואי במימון המדינה לצד פיצויים כספיים, גם כאשר על פניו מדובר בתאונה שהותירה פציעה מינורית יחסית.

 

הפיצוי הראשוני שמשלם הביטוח הלאומי לנפגעי תאונות עבודה – דמי פגיעה למשך עד שלושה חודשים

דמי פגיעה הם תשלומים שמשלם המוסד לביטוח לאומי לנפגעי תאונות עבודה למשך עד שלושה חודשים מקרות הפגיעה. דמי הפגיעה משולמים בתור סעד ראשוני אשר בא לפצות את הנפגע בגין אובדן ימי העבודה על רקע התאונה שעבר, שבעקבותיו נפגעות גם הכנסותיו.

זוהי זכות שגם מתנדבים שתאונת עבודה אירעה להם במהלך הפעילות ההתנדבותית, עשויים להיות זכאים לה אם הביטוח הלאומי יסכים להכיר בהם כנפגעי עבודה.

 

הפיצויים שניתן לקבל בעקבות הכרה באחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה

ככל שלאחר שתמה תקופת הזכאות לדמי פגיעה אחרי תאונת העבודה, הנפגע עדיין סובל מנכות שמגבילה את כושר עבודתו, הוא יכול להגיש לביטוח לאומי בקשה להכרה באחוזי הנכות שלו לשם קבלת קצבת נכות חודשית או מענק נכות.

 

מה צריך לעשות לקבלת הכרה באחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה?

מימוש הזכות לקבלת קצבת נכות בעקבות תאונת עבודה או מענק נכות חד פעמי, מצריך התייצבות מול הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, האחראית לקביעת אחוזי נכות לנפגעי עבודה ודרגת אי-כושר עבודה.

על סמך החלטת ועדה רפואית זו, קובע המוסד לביטוח לאומי את סוג הפיצוי שיקבל העובד הנפגע – מענק נכות שישולם לו כסכום חד פעמי, או כקצבת נכות שתשולם לו על בסיס חודשי למשך פרק זמן מוגדר מראש או בקביעות. גם היקף הקצבה או המענק נקבעים בהתאם להיקף אחוזי הנכות שאותם ועדת הביטוח הלאומי קובעת לנפגע תאונת העבודה.

 

תהליך הגשת הבקשה לאחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה

עובד הנזקק לקבלת קצבת נכות לאחר תאונת עבודה שהותירה בו ליקויים פיזיים או נפשיים שבגינם הוא מנוע מחזרה לעבודה בהיקף בו הועסק טרום התאונה, יגיש למוסד לביטוח לאומי טופס תביעה למתן קצבת נכות מעבודה, תוך לא יותר מ- 12 חודשים מקרות האירוע.

מדובר בטופס שנקרא "בקשה לקביעת דרגת נכות ותשלום קצבת נכות מעבודה" –  טופס ביטוח לאומי (ב.ל.) 200. אל הבקשה הזו התובע נדרש לצרף אישורים רפואיים שיעידו על אופי הפגיעה או הפגיעות שמהן הוא סובל, לרבות התיעוד הרפואי המלא שמוכיח את דבר נכותו מעבודה וההיקף שלה.

 

האם ניתן לבקש קביעת אחוזי נכות מביטוח לאומי במקרה של פגיעה מושהית?

בהחלט. גם אדם שעבר תאונת עבודה שהובילה לנכות זמנית או קבועה, אשר התגלתה רק בחלוף תקופה מפגיעתו, יכול על פי חוק להגיש לביטוח לאומי בקשה לקביעת אחוזי נכות וקבלת גמלת נכות.

 

אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה – איך הם נקבעים בעצם?

ההכרה באחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה, היא הבסיס כאמור, לקבלת מענק הנכות החד פעמי או קצבת הנכות החודשית, וסוג התשלום שיתקבל נקבע בהתאם לחומרת הפגיעה. את זו, אחראית להעריך הוועדה הרפואית הפועלת מטעם הביטוח הלאומי, על פי חוות הדעת המקצועית של רופאי הוועדה. רופאים אלו אמונים על בדיקת המבוטח והמסמכים שהגיש לצד בקשתו לקביעת אחוזי נכות, כדי להכריע לכמה אחוזי נכות הוא זכאי.

נפגע תאונת עבודה שנקבעו לו בוועדה 9 – 19 אחוזי נכות – יקבל מענק חד פעמי בגין נכותו. נפגע תאונת עבודה שנקבעו לו בוועדה לפחות 20 אחוזי נכות – יקבל קצבת נכות חודשית בגין נכותו. כך או כך, סכום הפיצוי שישלם הביטוח הלאומי לנפגע תאונת העבודה, יחושב כנגזרת של ממוצע השכר של אותו אדם ב- 3 החודשים טרום תאונת העבודה שקרתה לו.

 

לסיכום

היה ונפגעתם חלילה בתאונת עבודה, ממחלת מקצוע או פגיעת מיקרוטראומה, הדרך לקבלת הפיצויים המגיעים לכם מהמוסד לביטוח לאומי ומכל גורם מבטח פרטי או ממשלתי, עוברת בהתייעצות משפטית מקצועית מול עורך דין ביטוח לאומי. משרדנו ליווה תיקים רבים של נפגעי עבודה עד לקבלת מלוא הכספים המגיעים למבוטח וישמח לסייע בנושא זה גם לכם. לקביעת שיחת ייעוץ ראשונית מול משרדנו ללא התחייבות – לחצו כאן!

 

שאלות נפוצות לגבי אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה

להלן כמה שאלות שעורך דין תאונות עבודה נשאל לעיתים קרובות בנושא של קביעת אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה:

אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה
אחוזי נכות ביטוח לאומי תאונת עבודה

"תאונת עבודה" מוגדרת בחוק הביטוח הלאומי בתור אירוע תאונתי נקודתי, המתרחש בסביבת עבודתו של אדם מסוים, בדרכו אל מקום העבודה שלו או בדרך חזרה ממנו למקום הלינה שלו, או בנסיעתו בין שני מקומות עבודה שבהם הוא מועסק. זאת ככל ומדובר באירוע שבו נגרם לנפגע נזק גופני או נפשי.

ככל שעברתם תאונת עבודה חלילה, אשר בעקבותיה אתם סובלים מנכות שאיננה חולפת גם מתום 3 חודשים שבהם שולמו לכם דמי פגיעה על אובדן ימי עבודה והכנסות, כדאי להגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות בביטוח לאומי בשל תאונת עבודה. זאת על מנת לקבל גמלת נכות או מענק נכות ויתר זכויות רפואיות המגיעות לנכים מעבודה.

עובד שפגיעת העבודה שלו אושרה ובגינה שולמו לו דמי פגיעה למשך 3 חודשים, יוכל – במידה ופגיעתו תלווה אותו גם בחלוף תקופת הזכאות לדמי הפגיעה, לבקש שיקבעו לו אחוזי נכות לשם קבלת קצבת נכות חודשית או מענק נכות מביטוח לאומי. עם זאת, במידה ולא החמיץ העובד ימי עבודה בשל פגיעתו ולא דיווח על התביעה בתחילה, עדיין יוכל להגיש תביעה לקביעת נכות מעבודה בגין נכות שהופיעה באיחור, בתנאים מסוימים.

עורך דין ביטוח לאומי המספק שירותי ליווי משפטי לנפגעי עבודה, הוא הכתובת בכל הנוגע למימוש זכויות ביטוחיות ורפואיות לאחר תאונת עבודה, בדגש על השגת הכרה באחוזי נכות בביטוח לאומי ומימוש הזכאות לגמלת נכות חודשית מתחדשת או מענק נכות המשולם באופן חד פעמי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!