לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עורך דין אובדן כושר עבודה – פיצויים

מהי ההגדרה עבור אובדן כושר עבודה ומתי אנחנו זכאים לקבל כסף מהביטוח מנהלים – אובדן כושר עבודה? איך נבחר עורך דין אובדן כושר עבודה עבור תהליך מסובך שכזה, וכיצד התהליך עצמו מתבצע? משרדנו – פייפר כהן, אשר בראשו עומד עו"ד אייל פייפר, ולצידו סגל עורכי דין מומחים לביטוח לאומי, מעניק במאמר זה את הדגשים החשובים שעליכם לדעת טרם הגשת תביעה לביטוח לאומי עבור אובדן כושר עבודה.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מקרה בו עובד אינו מסוגל להמשיך לעבוד בעיסוקו בעקבות מצבו הבריאותי, ועל כן הוא יכול לבצע הגשת תביעה לביטוח לאומי או לחברת הביטוח בה הוא מבוטח עבור הכרה באובדן כושר העבודה שלו. ביטוח אובדן כושר עבודה בביטוח לאומי הוא ביטוח אשר כל אדם במדינה זכאי לו.

את התביעה לביטוח לאומי על אובדן כושר עבודה ניתן להגיש על רקע תביעת נכות כללית במידה והאדם סובל ממספר מחלות אשר מקשות עליו להמשיך לעבוד, או על רקע תאונת עבודה אם מדובר בתאונה שקרתה בעבודה, בדרך לעבודה, או בדרך חזרה מהעבודה. כל אחד מאיתנו יכול למצוא את עצמו בתאונת דרכים או תאונת עבודה ולפעמים גם במחלות שרק הולכות ומתגברות.

התחלואה במדינת ישראל עולה כל יום, ואנו עוצרים ושואלים את עצמנו- מי ישלם לנו או יפצה אותנו בשעה שנאבד את כושר העבודה שלנו? האם זו תהיה חברת הביטוח שתשלם לנו פיצוי על אובדן כושר העבודה, ומתי קרן הפנסיה שלנו תשלם לנו פיצוי במידה וקיים פנסיית נכות מול אובדן כושר עבודה? באיזה מקרים חברת הביטוח תקשה עלינו כדי לא לשלם לנו את הפיצוי של אובדן כושר עבודה אשר מגיע לנו עבור התשלומים הרבים שאנו משלמים לחברת הביטוח במהלך השנים?

 

מה ניתן לעשות אחרי תאונה?

כדי להבין מה ניתן לעשות אחרי תאונה- נתחיל בהסבר מתי חל אובדן כושר עבודה מלא. אובדן כושר עבודה מלא הוא חוסר יכולת של האדם המבוטח לעבוד בשיעור של 75% ומעלה. על מנת שהמבוטח יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי על אובדן כושר עבודה,  עליו להוכיח כי הוא איבד את יכולתו לעבוד בצורה מלאה או חלקית, בעבודה אשר תואמת את השכלתו, ניסיונו והכשרתו וכל זאת בהתאם להגדרות הפוליסה שלו.

כדאי לדעת – מבוטח אשר נקבע לגביו כי הוא איבד את יכולתו לעבוד והוא זכאי לקבלת תגמולי אובדן כושר עבודה, זכאי לשחרור מתשלום פרמיות חודשיות. במצב של אובדן כושר עבודה מלא, המבוטח פטור מתשלום פרמיות חודשיות במלואן, ובמצב של אובדן כושר עבודה חלקי המבוטח זכאי לשחרור חלקי מתשלומי הפרמיות.

צריך לזכור שמצד אחד- חברות הביטוח נוטות להקשות על המבוטחים שלהן לקבל פיצוי בשל אובדן כושר עבודה, אך מהצד השני חברות הביטוח במצבים מסוימים, שמות לב למחלות מהן סובל המבוטח ומקלות עליו בקבלת הפיצוי בשל אובדן כושר העבודה.

כלומר, הדרך לקבל את הפיצוי לאובדן כושר עבודה, נקבעת לפעמים לפי המחלה ממנה סובל התובע או לפי התאונה אותה עבר, ועל פי הפגיעה עצמה חברת הביטוח קובעת אם היא מאשרת אובדן כושר עבודה או לא מאשרת. ישנם מבוטחים שתובעים אובדן כושר עבודה על רקע נפשי, או על רקע של פוסט טראומה. במקרים כאלה חברת הביטוח תרצה לדעת מהי מידת הפגיעה שנגרמה לו עקב הפוסט טראומה, או על בסיס הפגיעה הנפשית.

בנוסף, מבוטחים רבים מתלוננים על שחיקה בעבודה אשר נגרמת ממחלות שונות. גם על רקע שחיקה בעבודה יכול לטעון המבוטח כי הוא זכאי לאובדן כושר עבודה, וחברת הביטוח עשויה גם לפצות את המבוטח ולקבוע כי הוא נמצא באי כושר.

אנו ממליצים בחום להיעזר בליווי של עורך דין אובדן כושר עבודה שיוכל לעזור לכם ולבצע עבורכם את הבירוקרטיה ולטפל בטפסים עבור התביעה שלכם לביטוח לאומי. קצבה, פיצוי או כל תשלום כזה או אחר מביטוח לאומי עבור אובדן כושר עבודה זמני או קבוע יהיה בהתאם לשיעורי הנכות שנקבעו למבוטח.

 

עורך דין אובדן כושר עבודה: התנהלות מוצלחת יותר מול חברת הביטוח

במידה ונקבע עבורך אובדן כושר עבודה חלקי או מלא ואתה מחליט להגיש תביעה לחברת הביטוח לקבלת תגמולי אובדן כושר עבודה, יש לצרף לתביעתך את כל המסמכים הרפואיים המוכיחים כי מצבך הרפואי אינו מאפשר לך לעבוד, כלומר , יש לצרף 12 תלושי שכר מהחודשים האחרונים ואישור מרופא תעסוקתי.

חברת הביטוח בודקת את כל המסמכים שהתובע מצרף, ועל סמך הייעוץ הרפואי מטעם חברת הביטוח, החברה תכריע האם אתה כמבוטח נמצא במצב של אובדן כושר עבודה חלקי או מלא. מדי פעם המבוטח יתבקש לגשת לבדיקת רופא מטעם חברת הביטוח. לבדיקה זו מומלץ להגיע עם מלווה.

מהרגע שחברת הביטוח קבעה כי המבוטח נמצא במצב של אובדן כושר עבודה, הוא צריך לקבל תגמול חודשי בהתאם למצבו הנקבע – אובדן כושר עבודה חלקי או מלא, כאשר במצב אובדן כושר עבודה חלקי- גובה הפיצוי החודשי יהיה מותאם לאחוזי הנכות שנקבעו מטעם חברת הביטוח. ההכרעה של חברת הביטוח היא עבור תקופה זמנית ולא קבועה, אך אפשר לחדש אותה במידה ועדיין מצבו של המבוטח אינו מאפשר לו לשוב לעבודה.

 

מימוש זכויות רפואיות ביטוח לאומי בשעות משבר

בעקבות המצב הנוכחי, לא ניתנת האפשרות לקבלת קהל כרגיל במוסד ביטוח לאומי ועל כן זמני ההמתנה ארוכים מתמיד. על מנת להגיש את הטפסים הרלוונטיים לקבלת פיצויים אובדן כושר עבודה רצוי לעבור את התהליך לצד עורך דין אובדן כושר עבודה, אשר מתמחים בנושא ועובדים באופן שוטף מול ביטוח לאומי.

מימוש זכויות תאונת עבודה יכול לקרות באמצעות חברות הביטוח, עבור עובדים שבבעלותם ביטוח אובדן כושר עבודה ראוי ומתאים. על מנת לדעת את כל הזכויות המגיעות לכם מבחינת ביטוח פנסיוני- עליכם לבדוק את תנאי הפוליסה שלרוב כוללות אובדן כושר עבודה.

 

מימוש זכויות מלאות בעזרת עורך דין אובדן כושר עבודה

בימינו חשוב להיות מודעים- אם קרה ונדבקתם בקורונה במקום העבודה או שקרתה לכם ירידה במצב הנפשי בעקבות הקורונה או אפיל מכל סיבה אחרת בעקבות נגיף הקורונה שהובילה אל אובדן כושר עבודה חלקי או מלא, יש לכם את הזכות המלאה המלאה להגיש תביעות אובדן כושר עבודה לביטוח לאומי ולחברות הביטוח הפרטיות.

עם זאת, כדי לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם ולא להיכנע לרעש התקשורתי הנתון בשל התפרצות מגפת הקורונה, אנו ממליצים לקבל ליווי מקצועי של עורך דין אובדן כושר עבודה אשר בקיא בתחום ומכיר את הבעיות והקשיים שעלולים לצוף בעקבות תביעות אובדן כושר עבודה קורונה .

בנוסף, ליווי מקצועי של עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לעזור לכם להגיש תביעות נוספות במידת הצורך כגון נכות כללית, תביעות נזיקין או תביעות ביטוח. במידה ותבחרו לפעול לבדכם מול המערכת הבירוקרטית, החלטה זו עלולה לגזול מכם זמן רב וכוחות נפשיים רבים. כדאי לכם לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה מקצועי ומומחה, אשר ידע צעד אחד צעד ויוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך.

  • מאמר מאת אתר – TheMarker
  • מאמר מאת אתר – הארץ
  • הסבר מאת ויקיפדיה – הסבר מקיף מהו אובדן כושר עבודה? ומדוע כה חשוב לדעת מהם זכויותיכם!
עורך דין אובדן כושר עבודה - פיצויים
עורך דין אובדן כושר עבודה – פיצויים
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!