לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קצבת נכות מעבודה

קבלת קצבת נכות בכלל ונכות מעבודה בפרט, מחייבת עמידה בתנאי זכאות מסוימים. בנוסף, ברוב המקרים יש צורך למלא מסמכים ולהגיש טפסים על מנת להשלים את התהליך. לכן, הפתרון המומלץ הוא לערב בעלי מקצוע ועורכי דין שמגיעים מהתחום ומכירים אותו

 

מהי קצבת נכות מעבודה?

המוסד לביטוח לאומי בישראל נותן קצבאות נכות לאנשים שנפגעו או פיתחו מחלות כתוצאה מעבודתם או סביבת עבודתם. קצבה זו נועדה להעניק תמיכה כספית למי שכושר ההשתכרות שלהם נפגע עקב מוגבלותם בעבודה.

 

קריטריונים לזכאות לקבלת קצבת נכות מעבודה

כדי לזכות בקצבת נכות מעבודה יש לעמוד במספר תנאים:

  1. גיל ותושבות: על המבקש להיות תושב ישראל, מעל גיל 18 אך עדיין לא בגיל הפרישה. גם קטינים בין 16 ל-18 שעבדו לפני שאיבדו את כושר העבודה עשויים להיות זכאים.
  2. מגבלת הכנסה: האדם לא צריך לעבוד או להרוויח פחות מסף מוגדר, שנקבע בדרך כלל כאחוז מהשכר הממוצע.
  3. הערכת נכות רפואית: על רופא מהמוסד לביטוח לאומי להעריך את הפרט ולקבוע דירוג נכות רפואית. הדירוג צריך להיות לפחות 60%, או לפחות 40% אם לאדם יש מספר ליקויים רפואיים, כאשר לפחות אחד מדורג ב-25% ומעלה.
  4. דרגת אי כושר: יש לקבוע כי הנכות פוגעת משמעותית ביכולתו של הפרט לעבוד או להשתכר, עם דרגת אי כושר שנקבעה של 60%, 65%, 74% או 100%.

 

קביעת דרגת הנכות עבור מבוטחי הביטוח הלאומי

דרגת הנכות היא גורם מכריע בקביעת גובה הקצבה. תהליך זה מתבצע על ידי ועדה רפואית אשר עשויה לכלול מומחים בשני ענפי רפואה, בהתאם לאופי הפציעה או המחלה.

 

מבנה פיצויים של קצבת נכות מעבודה

פיצוי בגין מוגבלות בעבודה ניתן על פי דרגת הנכות שנקבעה:

  • 0-4% נכות: לא ניתן תשלום עבור טווח זה.
  • 5-39% נכות: ניתן מענק חד פעמי, המחושב לפי נוסחה שנקבעה בחוק.
  • 40-74% נכות: ניתן מענק חד פעמי השווה ל-50% מהמענק המרבי וקצבה חודשית, שניהם מחושבים לפי נוסחאות חוקיות.
  • 75-100% נכות: המענק החד פעמי המלא מוענק בצירוף קצבה חודשית.

 

לאיזה שיקולים מתייחסים לפני שנותנים קצבת נכות מעבודה?

  • תביעת יתר: מבנה הפיצויים לתביעת יתר משתנה בהתאם למצבו המשפחתי של הנפגע, עם הוראות ספציפיות לבני זוג עם או בלי ילדים, ולילדים של נפגע כאשר בן הזוג אינו זכאי למענק.
  • נכות רפואית מול תפקודית: קיימת הבחנה בין מוגבלות רפואית (ליקויים פיזיים או נפשיים) לנכות תפקודית (השפעת ליקויים אלו על חייו וכושר עבודתו של הפרט). נכות תפקודית עשויה להיות שונה מהרפואית, בהתחשב בגורמים כמו המקצוע של הפרט, השכלתו, גילו וסיכויי התעסוקה שלו.
  • חברות ביטוח: לעתים קרובות, ניתן פיצוי באמצעות חברות ביטוח, אשר עשויות להשתמש באסטרטגיות כדי למזער את התשלום. מומלץ לאנשים לנקוט משנה זהירות ולהגן על זכויותיהם במהלך תהליך זה.

 

חשיבות הציות והייצוג

על המועמדים לעמוד בתהליך שנקבע על ידי המוסד לביטוח לאומי, לרבות השתתפות בבחינות שנקבעו ועמידה בהנחיות הוועדה. אי ציות עלול להוביל לעיכובים או למניעת הטבות. ייצוג משפטי חשוב ויכול להועיל בניווט בתהליך.

 

החשיבות של קצבת נכות מעבודה

הבנת נבכי קצבת הנכות מעבודה הניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי בישראל, חיונית עבור אנשים שסבלו מפגיעה בעבודה. קצבה זו משמשת כמערכת תמיכה פיננסית חיונית, המסייעת למתן את ההשפעה הכלכלית של מוגבלויות הנגרמות כתוצאה מעבודה. חיוני למועמדים פוטנציאליים להיות מודעים לקריטריונים לזכאות, לתהליך קביעת דרגת הנכות ולמבנה הפיצויים, כמו גם לזכויותיהם ולחובותיהם לאורך התהליך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!