לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים

כאשר מוגשת למוסד לביטוח לאומי תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים, במידה והיא מתקבלת היא משולמת למבוטח על פי חומרת הפגיעה הרפואית ושיעור הירידה ביכולת של הנכה לייצר הכנסה מעבודה. בשורות הבאות נביא הסבר ממצה בנושא הגשת תביעות נכות עקב איבוד גפיים והגורמים המשפיעים על היקף הגמלה המשולמת לנפגע.

 

מהי נכות כללית ומה החישוב של אובדן גפיים על אחוזי הנכות?

נכות כללית היא הגדרה לכלל הליקויים הגופניים, הנפשיים או השכליים, אשר מי שסובל מאחר או יותר מהם, זכאי להיות מוכר כנכה. אחוזי הנכות מחושבים לפי חומרת הפגיעה מצד אחד, ולפי חשיבות האיבר הפגוע מצד שני. בנוסף, יש משמעות להשפעת האיבר הפגוע על האפשרות של מי שסובל מהליקוי על היכולת שלו לייצר הכנסה (יכולת השתכרות).

תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים מהווה לרוב תביעה שאחוזי הנכות בגינה גבוהים, והנכה יכול להגיע לכדי 100% נכות. השימוש במושג גפיים נוגע למעשה לידיים ולרגליים. המושג גפיים עליונות נוגע לידיים, והמושג גפיים תחתונות נוגע לרגליים.

 

כמה אחוזי נכות ניתן לקבלת במסגרת תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים?

להלן החישוב וההשפעה של אובדן גפיים על אחוזי הנכות:

  1. קטיעת גף עליון או חלקים ממנו: הגף העליון נחלק לחלקים רבים, כאשר קטיעה של כל אחד מהם מגדילה למעשה את אחוזי הנכות. לדוגמה: בגף העליון, שזו למעשה היד, יכול להיקטע מפרק של אחת האצבעות, אצבע, כמה אצבעות או כף היד כולה. במצב חמור יותר, עלולה להתבצע קטיעה עד המרפק. במקרים חמורים במיוחד נקטע הגף העליון עד לכתף.
    בהקשר זה חשוב לדעת שלכל אחד מהחלקים בגף העליון הוגדרו אחוזי נכות שונים. בנוסף, יש הבדל בין אחוזי הנכון בין גף ימין לבין גף שמאל, באשר קטיעת גף ימין או חלקים ממנו גורמת לאחוזי נכות גבוהים מאלה שייקבעו עבור קטיעת גף שמאל.
  2. קטיעת גף תחתון או חלקים ממנו: בדומה לגף עליון, גם קטיעת הגף התחתון נחלקת לחלקים רבים – קטיעת אצבעות, קטיעת כף הרגל, קטיעת הגף עד הברך וקטיעה של הגף בשלמותו.
  3. נוסף על אחוזי הנכות המתקבלים כתוצאה מהקטיעה עצמה, יש משמעות גם להתאחות של העצמות אחרי הקטיעה. ככל שהעצמות אינן מתאחות, כך אחוזי הנכות שלהן יהיה זכאי הנכה יהיו גבוהים יותר.

 

באופן עקרוני, אחוזי הנכות של אובדן גף עשויים להגיע לכדי 80%. אובדן של שתיים מהגפיים מביא אוטומטית לקביעת 100 אחוזי נכות, עם כל המשתמע מכך לגבי קבלת קצבאות ותנאים אחרים. תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים היא, לפיכך, בעלת משמעות רבה הן למי שאיבד את הגפיים לפני שהגיע לגיל העבודה והן למי שאיבד גפיים ואיתם גם את יכולת ההשתכרות שלו.

 

למה תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים היא מחויבת המציאות?

למעשה, אבדן גפיים הוא בעל השפעה משמעותית על התובע. אובדן הגפיים משפיע באופנים הבאים:

  • איכות החיים: איכות החיים פוחתת, והנכה עלול להיתקל בקשיים משמעותיים בניסיון לנהל חיים תקינים.
  • כושר השתכרות: היעדר גפיים עלול להשפיע מאוד על כושר ההשתכרות. ההשפעה בולטת בכל מקרה, ועל אחת כמה וכמה אם הנכה עבד במקצוע שדורש הפעלה של הגפיים כחלק מהעבודה. למשל, פועל בניין, איש תחזוקה וכיוצא באלה עיסוקים. במקרים כאלה, הקטיעה גורמת במישרין לאובדן היכולת להשתכר, מה שמחייב מציאת חלופה הולמת.
  • ניידות: מדובר באספקט אחר של איכות החיים, שהוא אובדן יכולת הניידות. לעניין זה, קטועי גפיים זכאים לקצבאות נוספות לאיזון הפגיעה בניידות שלהם.

 

קשה לדמיין מצב שבו מי שגף אחד או יותר שלו נקטע, יוכל להמשיך בחייו התקינים ללא צורך בהגשת תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים. גם במקרים שבהם קטוע הגפיים נמצא בלתי זכאי לקבלת קצבת נכות, מסיבות שונות, הוא עדיין יהיה זכאי להטבות שעשויות להיות שוות ממון רב.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

 

לסיכום

במאמר זה הסברנו על הגשת תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים והצורך האקוטי בה. משרדנו מלווה הגשת תביעות נכות כללית עקב איבוד גפיים מזה שנים רבות ושירת מאות לקוחות מרוצים בדרך למימוש זכויותיהם. במסגרת ניסיוננו רב השנים בתביעות ביטוח, ביטוח לאומי וסיעוד ביכולתנו להעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר בתביעתכם ואת הפיצוי המירבי שניתן להשיג במקרה שלכם.

לקבלת ייצוג משפטי ממשרד עורכי דין המתמחה במימוש זכויות רפואיות והשגת פיצוי כספי ותגמולי ביטוח ללקוחותיו – פנו אלינו כעת באמצעות האתר או בטלפון: 077-804-4220.

תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים
תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים

נכות כללית היא הגדרה לכלל הליקויים הגופניים, הנפשיים או השכליים, אשר מי שסובל מאחר או יותר מהם, זכאי להיות מוכר כנכה בביטוח הלאומי.

בשלב הראשון, יש לבנות את התיק הרפואי. צריך לאסוף את כל המסמכים הרפואיים, לבחון את המשמעות שלהם ואת ההשפעה האפשרית שלהם על התוצאה הסופית. חשוב לאתר ולאסוף את כלל המסמכים הרלבנטיים, על מנת לאפשר למי שאמור לעיין בהם בהמשך לראות את התמונה המלאה.

השלב הבא אחרי איסוף המסמכים, יש למלא את כל הטפסים הנוגעים לנושא. את הטפסים ניתן למצוא באתר של הביטוח הלאומי, או לקבל אותם בערוצים אחרים. יש למלא את כל הסעיפים ולא להותיר שום דבר ליד המקרה. גם השלב הזה חשוב, משום שכל טעות במילוי הטפסים משליכה על התוצאות הסופיות של הוועדה הרפואית.

הוועדה הרפואית היא למעשה החלק החשוב ביותר בכל התהליך. הוועדה מעיינת במסמכים, ובמקרה הצורך מתבצעת בדיקה של המטופל. בסוף התהליך, הוועדה קובעת את אחוזי הנכות של הנבדק. על סמך הקביעה של הוועדה הרפואית נקבע בסיכומו של עניין גובה הקצבה והתנאים הנלווים שלהם זכאי הנכה בתום תביעת נכות כללית עקב איבוד גפיים.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!