לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות מעבודה

קבלת דמי פגיעה מאפשרת להגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה. בשלבים הבאים מתבצעת בדיקה על ידי ועדה רפואית, קובעים את דרגת הנכות ובמידת הצורך גם ניתן להגיש ערעור

 

מהי תביעת נכות מעבודה?

הגשת תביעת נכות מעבודה למוסד לביטוח לאומי בישראל היא תהליך מובנה, המיועד לאנשים שנפגעו מעבודה וממשיכים לחוות מוגבלות. זכאים לתביעה זו מי שקיבלו דמי פגיעה עקב פגיעה בעבודה, ועדיין נושאים בתוצאות של אותה פגיעה בדמות נכות.

 

מה כולל התהליך של הגשת התביעה?

התהליך נגיש במיוחד למי שחזר לעבודה לאחר הפציעה אך עדיין מתמודד עם ההשפעות ארוכות הטווח של הפציעה. ההליך מתחיל בהגשת תביעה לדמי פגיעה ולאחר מכן בקבלת תגמולים אלו. בהמשך, מגיש הנפגע תביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה, המובילה לבדיקה בוועדה רפואית. תפקידה של ועדה זו הוא להעריך את היקף הנכות, ולקבוע את זכאותו של הנפגע לתגמולים.

 

החשיבות של הגשת תביעת נכות מעבודה

התהליך כולו מקפיד על תרשים זרימה קפדני המנחה את הנפגע מהגשת התביעה הראשונית ועד לקביעה הסופית של דרגת הנכות והקצבאות המתאימות. קריטי לתהליך זה הוא הגשת התביעה בזמן, באופן אידיאלי בתוך שנה אחת ממועד הפגיעה, שכן עיכובים עלולים להשפיע לרעה על הזכאות או להפחית את גובה הקצבה.

 

איך מגישים תביעת נכות מעבודה?

ניתן להשלים את הגשת התביעה באופן מקוון, לרבות הגשת כתב ויתור על סודיות רפואית. לחילופין, ניתן למלא, להדפיס ולהגיש טפסי תביעה באופן ידני או דרך אתר הביטוח הלאומי, בדואר, בפקס או ישירות בסניף הביטוח הלאומי. הטופס דורש מילוי מידע אישי מפורט, כולל פרטים על הפציעה, טיפול רפואי, פרטי מקום העבודה והשפעת הפציעה על חיי היומיום של התובע. בנוסף, נדרשים פרטי בנק לצורך העברת הכספים.

לחברי קיבוץ או התיישבות שיתופית, ישנה אפשרות לקבל את הקצבה ישירות לחשבון הקהילה הרלוונטית. חשוב לציין כי הגשת התביעה לאחר 12 החודשים שנקבעו לאחר ההכרה בפציעה, יכולה להוביל להפחתת התגמולים. עם זאת, אם התביעות מוגשות בתוך לוח הזמנים הנקוב, זכאי התובע למלוא קצבת הנכות מתחילת הנכות ללא כל הפחתה.

 

מה עושים כאשר חלה החמרה במצב הרפואי לאחר הגשת התביעה?

בנסיבות שבהן חלה הרעה במצבו הרפואי או הכלכלי של התובע, ניתן לבקש דיון מחדש באשר לדרגת נכות מעבודה. עם זאת, הערכה מחודשת זו מחייבת תקופת המתנה של 6 חודשים לפחות מהחלטת הוועדה המקורית, למעט מקרים בהם התובע אושפז.

תהליך זה מבטיח שאנשים הסובלים מנכות ארוכת טווח עקב פציעות עבודה יקבלו תמיכה והטבות נאותות, המשקפות את חומרת מצבם והשפעתו על יכולתם לעבוד ולהתפרנס. למי שיוצא לתהליך זה, הבנת כל שלב והקפדה על ההנחיות היא חיונית לתביעה מוצלחת.

 

טיפ להגשת התביעה בצורה נכונה

התייעצות עם משרד עורכי דין מנוסה, למשל משרד עו"ד פייפר כהן, בעת הגשת תביעת אובדן כושר עבודה היא שלב בעל חשיבות עליונה ויכול להשפיע רבות על תוצאת התביעה. למומחיות משפטית יש חשיבות מכרעת בניווט במורכבות הנהלים והתקנות של המוסד לביטוח לאומי, שלעיתים עשויים להיות סבוכים ומאתגרים להבנה למי שאינו בקיא בענייני משפט וביטוח.

 

תמיכה בתהליך הגשת התביעה

הלחץ הרגשי והפסיכולוגי של התמודדות עם פציעה הקשורה בעבודה ותהליך תביעת הנכות הנובע מכך, יכול להיות מכריע. עורך דין לטיפול בהיבטים המשפטיים של התביעה מאפשר לתובע להתמקד בהחלמתו ושיקומו, תוך הפחתת הלחץ והחרדה הכרוכים בהליך התביעה. תמיכה זו חשובה מאין כמותה, שכן היא מספקת לתובע את השקט הנפשי, בידיעה שתביעתו מטופלת במקצועיות ובקפדנות עד להשגת תוצאה חיובית.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!