לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

המאמר שיעשה לכם סדר על פטור ממס הכנסה עקב מחלה לשנת 2021

מדינת ישראל מאפשרת לאלו הסובלים ממחלה או מצבור של בעיות רפואיות לקבל אישור פטור ממס הכנסה. הבלבול וחוסר הידיעה בשאלה למי מגיע פטור ממס הכנסה, עלול למנוע גם מכם לקבל את מלוא הזכויות שלכם. לא רק זה אלא שכאשר אתם נמצאים במצוקה רפואית קשה לתת את הדעת על הדרך הפתלתלה לקבלת אישור פקיד השומה על פטור ממס הכנסה.

ראשית, חשוב לציין כי אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר- כהן נמצאים כאן למענכם. אנחנו מאמינים כי הדבר החשוב ביותר כרגע הוא שתתרכזו בבריאות שלכם. לכן, אם אתם לא רוצים להעמיק את הקריאה ולהבין לפני ולפנים מה התהליך לקבלת אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה אתם יכולים להפסיק כאן את הקריאה ופשוט ליצור אתנו קשר. אבל, אם אתם בכל זאת רוצים לקבל מידע מעמיק שיעזור לכם להבין על מה אנחנו מדברים כאשר אנו דנים בפרוצדורה של אישור פטור ממס הכנסה עקב מחלה, ריכזנו כאן למענכם את כל המידע הרלוונטי שיעזור להסיר את העננה הגדולה המרחפת מעל התהליך.

ראשית, למי מגיע פטור ממס הכנסה?

ההיגיון מאחורי מתן אישור פטור ממס הכנסה לאזרח בעל בעיות רפואיות כאלו או אחרות נובע מתוך ההבנה כי בעיה רפואית יכולה להשפיע גם על מצבו הכלכלי של האדם החולה.

ניתן לכך דוגמא. הדוגמא הקלאסית, היא של פטור ממס הכנסה לחולי סרטן. במקרה של חולה סרטן הרי שהוא לא נדרש להתמודד רק עם המחלה הארורה. ראשית, יש לקחת בחשבון את סידרת הטיפולים הרפואיים בהם אותו אדם צריך להיות. אם נחשב רק את זמן הטיפולים עצמם נגיע להבנה כי שעות העבודה של אותו חולה עלולות להיפגע. שלא נדבר על אלו המקבלים טיפול רפואי בבית חולים רחוק ממקום מגוריהם, או אם נחשב את זמן ההחלמה מכל פרוצדורה רפואית, הרי שבסופו של יום מדובר בשעות רבות בהן אותו אדם מרותק לטיפול במחלה.

עכשיו, דמו בנפשכם, כמה כסף אותו אדם מוציא רק בגלל שהוא חולה. גם אם מדינת ישראל מסבסדת באופן כזה או אחר חלק מהפרוצדורות הרפואיות הרי שאותו מטופל נדרש לשלם על נסיעות לבית החולים, אולי על קנייה של אוכל לו ולבני משפחתו המלווים אותו, אולי על תרופה מיוחדת שיכולה להקל ולסייע בריפוי המחלה. כל זה כאשר התשלומים הרגילים יורדים כל חודש. הרי המשכנתא לא משולמת אוטומטית כשאדם מגלה חלילה שהוא חולה בסרטן. כאן מדינת ישראל נכנסת לתמונה. מדינת ישראל מאפשרת במצב כזה לקבל אישור פטור ממס הכנסה כדי להקל על אותו אדם מבחינה כלכלית.

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן זו דוגמא אחת. אבל מדובר במקרים רבים ושכיחים הרבה ממה שנדמה. מדינת ישראל מאפשרת פטור ממס הכנסה לנכים, פטור ממס הכנסה לעיוורים, פטור מס הכנסה לבעלי נכות נפשית, פטור ממס הכנסה לחולי סוכרת, פטור ממס הכנסה לחולי לב וכן הלאה.

אזרח עם אחוזי נכות פטור ממס הכנסה. איך מודדים את אותם אחוזי נכות ומה הקשר לביטוח לאומי?

כאשר מדינת ישראל מעניקה פטור ממס הכנסה לנכה. מדובר למעשה בשני מקרים שונים:

  1. פטור ממס הכנסה לנכה 100%: מי שהוגדר כנכה 100% על ידי הוועדה של ביטוח לאומי לתקופת זמן של חצי שנה לפחות. המשמעות היא שגם במקרה של החלמה מלאה, תוכלו לקבל אישור פטור ממס הכנסה רטרואקטיבית על שנת המס הרלוונטית, משמע החזר מלא ממס הכנסה על מיסים שנלקחו מכם לא בצדק.

 

  1. פטור ממס הכנסה לנכה בשיעור של 90% משקלול של פרמטרים שונים: מי שעבר וועדה של ביטוח לאומי פטור מס הכנסה בלבד שביטוח לאומי הגדיר את אותו אזרח נכה בשיעור של 90%. הפרוצדורה הזו מיועדת לאלו שחולים במחלה המביאה לסיבוכים שונים. דוגמא טובה לכך היא פטור ממס הכנסה לחולי סכרת. לא כל מי שחולה בסכרת יכול לקבל אוטומטית אישור פטור ממס הכנסה. הרי רבים מהחולים במחלה יכולים להמשיך באורך חייהם התקין עם שינויים כאלו ואחרים. אבל במידה והמחלה מסתבכת תוכלו לקבל אישור פטור ממס הכנסה במידה ועברתם את הפרוצדורות הנדרשות מול ביטוח לאומי. אותו ההיגיון קיים במחלות שונות ומגוונות. ניתן לקבל אישור פטור ממס לאלו הסובלים מטרשת נפוצה, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה לבעלי נכות נפשית והיד עוד נטויה.

חשוב לציין כי אישור פטור ממס הכנסה לנכים לוקח זמן. הבירוקרטיה הישראלית עלולה לא פעם להיות מסורבלת וקשה להבנה. תחילת הפרוצדורה תהיה במילוי של טופס פטור ממס הכנסה בסניף הקרוב למקום מגוריכם. לאחר מכן תגיע הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי בה ידונו בבקשה שלכם. קיימים מכרים בהם בקשת פטור ממס הכנסה בשל נכות רפואית לא מתקבלת ואז יש להגיש ערעור ולהגיע שוב, כל זה כדי לקבל את אותו פטור ממס הכנסה לנכה. לעיתים הוועדה הרפואית תגיד כי בעיות רפואיות שונות, הגם שהן לא נעימות, לא נחשבות ככאלו הפוגעות בתפקוד התקין של אותו אזרח.

אז מה עושים עכשיו?

אנחנו, במשרד עורכי הדין פייר- כהן פוגשים בלקוחות רבים הסובלים גם הם מהבירוקרטיה המסורבלת של מס הכנסה וביטוח לאומי. אנחנו יודעים שמדובר במידע רב ומורכב ולכן קודם כל חשוב לנו להגיד: אתם לא לבד. כאנשי מקצוע הבקיאים ברזי הבירוקרטיה המשפטית נמצאים כאן כדי לקרוא בשבילכם את ה- 'אותיות הקטנות'. הליך העבודה כולל שלושה חלקים:

  • בירור הבעיה לעומק: במידה ואתם נמצאים בקבוצה של הזכאים לפטור ממס הכנסה לנכה 100% הרי שתהליך הבירור פשוט באופן יחסי. כל שעלינו לעשות הוא לאסוף את חוות הדעת הרפואיות ולהתקדם בתהליך הבקשה לפטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית. אבל במידה ואתם סובלים מאותן מחלות שהזכרנו לעיל: סכרת, טרשת נפוצה, מחלות לב ועוד, הרי שיש להכין את הבקשה בצורה קפדנית באופן כזה שלא ישאיר מקום לטעויות. לא פעם אנחנו רואים לקוחות שהבקשות שלהם 'נפלו בין הכיסאות' רק משום שלא הכינו את הבקשה מראש כמו שצריך.
  • ליווי: כאן אנחנו נכנסים לתהליך ארוך עד לקבלת אישור פטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית. כאמור מדובר בתהליך ארוך ומורכב. אנחנו נהיה שם לצדכם לאורך כל הדרך כדי להבטיח כי לא תצעדו את הדרך לבד. שלב הליווי כולל הכנה לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, הגשת ערעורים במידת הצורך ועוד. לא ננוח עד שנמצא את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לכם בחוק.

אנחנו יודעים שאתם מתמודדים ברגעים אלו ממש עם מחלות לא קלות הדורשות לא מעט תשומת לב. אבל אנחנו גם מכירים לקוחות רבים שנמנעו ממיצוי הזכויות המלאות שלהם במס הכנסה וביטוח לאומי בגלל המערכת הבירוקרטית המסורבלת. אנחנו במשרד עורכי הדין פייר- כהן רוצים למנוע מכם את כאב הראש ולעזור לכם במה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב.

סובלים מבעיה רפואית?

יכול להיות שמגיע לכם אישור פטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית. אל תוותרו על מיצוי מלא של הזכויות שלכם. צרו אתנו קשר עוד היום. כאמור, מדובר בתהליך ארוך ואין שום סיבה שתחכו עוד רגע אחד מיותר עד שתקבלו את כל מה שמגיע לכם בחוק. 

 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!