לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

קצבת גמלת סיעוד

אנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן הכנו עבורכם מסמך אשר מסביר בצורה הנגישה ביותר בנושא קצבת גמלת סיעוד, החל מתביעת ביטוח סיעודי, תביעת סיעוד ביטוח לאומי, ועד קצבת סיעוד.

 

מהי בעצם קצבת גמלת סיעוד?

קצבת גמלת סיעוד זהו תשלום אשר מוענק ע"י ביטוח לאומי עבור אדם הזכאי לו. מטרת הקצבה היא לסייע לקשישים ולמשפחותיהם עבור הטיפול בו.

 

באיזה אופן ניתן לממש קצבת גמלת סיעוד

אנשים רבים מבני הגיל השלישי מתקשים בשלב מסוים לבצע בכוחות עצמם פעולות יומיומיות פשוטות, ולפיכך נזקקים לשירותי סיעוד. ישנה האפשרות להגיש תביעה לגמלת סיעוד ולקבל גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי. גמלת סיעוד בעצם מעניקה שירותים אשר ניתנים לבחירתם של המבוטחים וזאת מתוך סל השירותים המגיע להם.

בסל כלולים שירותי כביסה, מוצרי ספיגה, משדר מצוקה, שעות ביקור במרכז יום לקשיש וכן שעות טיפול בבית. מקבלי הגמלה גם יכולים להמיר כל שירות המוצע להם לשעות טיפול סיעודי, וכך לבנות את תכנית השירות הסיעודי שהם בוחרים לעצמם לפי מה שמתאים להם. מה שנכתב עד כה היה תקף עד 1.11.2018.

החל מהתאריך המוזכר, הזכאים לגמלת סיעוד יכולים לקבל חלק מהקצבה או את הקצבה כולה גם באמצעות כסף ולא רק בשירותי סיעוד. מספר שעות הטיפול אשר אותן ניתן להחליף בכסף תלוי בכמות השעות להן המטופל זכאי.

 

מי זכאי לקבל קצבת גמלת סיעוד?

הגשת תביעת סיעוד הינה אפקטיבית במידה והמועמדים לזכאות עומדים בקריטריונים הבאים:

הכנסות – קיים רף הכנסות לפיו נקבע מי זכאי לקצבת גמלת סיעוד מלאה או מופחתת. דוגמה לכך היא ניצולי שואה אשר הפיצויים שאותם ניצולים מקבלים אינם מוענקים ע"י מדינת ישראל ולכן לא יכולים להיחשב כהכנסה.

גיל –  מדובר בגיל הפרישה ומעלה. כלומר, החל מגיל 67 לגבר ו62 לאישה, וזאת לפי חוק גיל הפרישה תשס"ד-2004.

מגורים – מבקש גמלת סיעוד מתגורר בביתו או בדיור מוגן שאינו במימון המדינה. דוגמה לכך היא אדם המתגורר במוסד סיעודי ואינו זכאי לקבל גמלת סיעוד.

אשפוז – אדם אשר מאושפז בבית חולים אשר רשום תחת רשימת בתי החולים, זכאי לקבל גמלת סיעוד ב-14 הימים שלאחר תחילת האשפוז.

תפקוד– כאן נבדקת היכולת של המטופל לבצע מספר פעולות בסיסיות. בבדיקה זו כלולים גם אנשים אשר צריכים השגחה צמודה בביתם על מנת לשמור על בטיחותם האישית וכמו כן גם על הסביבה, דוגמה טובה לכך היא חולה אלצהיימר.

תביעה לגמלת סיעוד עלולה להידחות על ידי ביטוח לאומי במקרים בהם מגיש התביעה מקבל קצבת שירותים מיוחדים, גמלת טיפול אישי/השגחה מהאוצר, עזרה ממשרד הביטחון או כל תשלום אחר המוענק לו מביטוח לאומי או מהמדינה וזאת בשל מצבו הסיעודי.

במידה ואתם או בני משפחתכם עומדים באחד הקריטריונים הרשומים מעלה, נא לפנות אלינו ואנחנו נעשה הכל כדי לזכות אתכם בטיפול המגיע לכם ולקרובים שלכם. אנו בפייפר כהן מתמחים בין היתר גם בתביעה לנכות כללית, אובדן כושר עבודה, פנסיית נכות ועוד.

 

מהו חוק סיעוד?

חוק סיעוד חדש הינו חוק אשר דואג לרווחת הקשישים ומאפשר לאנשים מוגבלים לקבל שירותי סיעוד בתפקוד היום-יומי שלהם. חוק הסיעוד פועל על ידי המוסד לביטוח לאומי משנת 1988, וגם על ידי קופות החולים ושירותי הרווחה העירוניים. קשישים אשר נמצאו זכאים עבור חוק הסיעוד זכאים לקבל עזרה סיעודית וסיוע בפעילויות היום-יום כמו הלבשה,  רחצה, הכנת אוכל וניהול משק הבית. חוק סיעוד הינו גמלת שירותים ואינו עוסק בכסף.

 

סל השירותים לפי חוק ביטוח סיעוד 1988

אדם שנקבע כי הוא זכאי לגמלת סיעוד לפי חוק ביטוח סיעוד 1988, זכאי לקבל סל שירותים. שירותים אלה ניתנים על מנת לסייע לו ולבני משפחתו לבצע את פעולות היום יום, אשר הזכאי לשירותים אלו מתקשה לעשותם. למבוטח ניתנת האפשרות למתן עזרה בניהול משק הבית, ובטיפולו. המטופל זכאי לבחור אילו שירותים ירצה לקבל וזאת במסגרת זכאותו.

 

קצבת גמלת סיעוד בכסף לאלו המעסיקים מטפל צמוד

מטופלים סיעודיים שמעסיקים מטפל צמוד (עובד זר או ישראלי), זכאים לקבל את כל הגמלה בכסף אם הם עומדים בתנאים הבאים:

  • במידה ואנו מדברים על עובד זר, העובד צריך להיות חוקי במדינת ישראל, והמטופל עצמו צריך להיות בעל זכאות להעסקת עובד זר מטעם רשות ההגירה במשרד הפנים.
  • המטפל חתום על חוזה אשר הוא מועסק על פיו.
  • המטפל לא יכול להיות קרוב משפחה של המטופל.

 

הבדיקות הנדרשות עבור הערכת תלות תפקודית של הזכאים לקצבת גמלת סיעוד

אחד התנאים המהותיים בהם יש לעמוד על מנת לקבל במסגרת ביטוח לאומי קצבת גמלת סיעוד, הינו רמת התלות וההשגחה להם נדרש מבקש הגמלה. כדי לבצע הערכה עבר רמת תפקודו הבסיסית, המבוטח צריך לעבור בדיקה של אחות/פיזיותרפיסט מטעם ביטוח לאומי, אשר אלו יגיעו לביתו. מבוטחים אשר גילם מעל גיל 90 יכולים להפוך זאת לבדיקה של רופא מומחה לגריאטריה.

איש המקצוע אינו בא לבדוק את בריאותו של מבקש הגמלה אלא את רמת הקושי שלו לבצע את הפעולות הבסיסיות והיום יומיות המוגדרות כבעייתיות.

כמו כן ייבחן הצורך בהשגחה לפי הקריטריונים הבאים:

  • אדם אשר אינו מסכן את עצמו או את האחרים כאשר נשאר לבדו
  • אדם אשר זקוק להשגחה (נוכחות) מתמדת של אדם אחר, מסוכן להשאירו לבד בשל מצב רפואי קשה
  • אדם אשר זקוק להשגחה (נוכחות) חלקית של אדם אחר, בשל מחלה בעלת אופי התקדמות קשה וסוער
  • אדם אשר זקוק להשגחה (נוכחות) חלקית של אדם אחר, אך ניתן להשאירו לבד לפרקי זמן קצרים
  • אדם אשר זקוק להשגחה (נוכחות) מתמדת של אדם אחר, מסכן את עצמו ו/או אחרים כאשר נשאר לבדו

 

בהתאם לממצאי הבדיקה, יוחלט על תקופת הזכאות ועל דרגת הגמלה בהתאם למדרג רמות הנע מ-1 -6. ישנם מקרים בהם ניתן להגיש תביעה ללא בדיקה של מעריך אלא בהסתמך על מסמכים רפואיים בלבד. אנו ממליצים במקרים כאלה לפנות למומחה בזכויות רפואיות שיוכל לבדוק את הנושא לעומקו.

 

מהו התהליך לקבלת קצבת גמלת סיעוד?

המסמכים שצריך להגיש הם:

  1. ייפוי כוח–  אם מגיש התביעה והחתום עליה הוא אפוטרופוס ולא התובע עצמו- יש לצרף לתביעה גם העתק צו אפוטרופוס.
  2. אישורי הכנסות – יש לצרף אישורים על ההכנסות שלך ושל בת זוגך (למעט קצבאות ביטוח לאומי ואישורי רנטה או כל קצבה לניצולי שואה ונרדפי הנאצים), עבור שלושה חודשים מתוך ארבעת החודשים האחרונים.
  3. טופס תביעה לגמלת סיעוד – במידה והתובע גר במוסד כלשהו כמו בית אבות, הנהלת המקום צריכה למלא את סעיף 9 בטופס התביעה.
  4. מסמכים רפואיים עדכניים – תדפיס מידע רפואי הכולל את הטיפולים והתרופות,  תמצית התיק הרפואי, אבחנות, או סיכום אשפוז שהתקיים ב-3 חודשים האחרונים.
  5. תעודת עיוור – במידה והתובע הוא אדם עיוור – יש לצרף לתביעה העתק של תעודת העיוור.

 

את כל המידע הרלוונטי בנוגע התהליך המלא לקצבת גמלת סיעוד ניתן למצוא באתר של המוסד לביטוח לאומי.

אנו בפייפר כהן רוצים לדאוג לכם וליקיריכם. קשה להבין מה יש לעשות ולמי לפנות- ולכן המומחים שלנו כאן בשביל לעשות זאת עבורכם! פנו אלינו ואנחנו נדאג להשיג לכם את הזכאות המגיעה לכם.

קצבת גמלת סיעוד
קצבת גמלת סיעוד
עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!