לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

עו"ד תביעות סיעוד

הגשת תביעה מסודרת מאפשרת לקבל גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי, במידה ועומדים בתנאי הזכאות. מלבד מילוי הטופס ומסירת הפרטים, חשוב לעבור מבחן תלות ובמידת הצורך אף להתייעץ עם עורך דין תביעות סיעוד המתמחה בתחום הרווחה והסיעוד.

 

מהי תביעה לגמלת סיעוד?

תהליך הגשת תביעה לגמלת סיעוד הוא היבט קריטי ברווחה הסוציאלית בישראל, במיוחד עבור מי שהגיעו לגיל פרישה וזקוקים לסיוע בפעילות היומיומית עקב מצב בריאותי. המוסד לביטוח לאומי מנהל תהליך זה ומעניק תמיכה חיונית לזכאים. מטבע הדברים, חשוב להכיר את התחום באמצעות מבט מעמיק על תהליך התביעה לגמלת סיעוד, תוך הדגשת חשיבותו, קריטריוני הזכאות והשלבים הכרוכים בהגשת תביעה מוצלחת.

 

הבנת התביעה לגמלת סיעוד

תביעה לגמלת סיעוד מיועדת במיוחד לאנשים שהגיעו לגיל פרישה ומוצאים עצמם זקוקים לסיוע במשימות יומיומיות כמו הלבשה, רחצה, אכילה וניידות. טענה זו חיונית עבור המתגוררים בבית הזקוקים לעזרה של אדם אחר לצורך פעילויות אלו, תוך הבטחה שיקבלו את התמיכה הדרושה לשמירה על איכות חייהם.

למידע נוסף אודות: תביעה לגמלת סיעוד, לחצו כאן >>>

 

קריטריונים לזכאות לגמלת סיעוד

הזכאות לגמלת סיעוד נקבעת על סמך מספר גורמים. בראש ובראשונה, על הפרט להיות תושב ישראל והגיע לגיל פרישה. ישנן הוראות מיוחדות למי שהפך לתושבים לאחר שהגיע לגיל פרישה, לרבות זכאות בתנאים מסוימים כמו הגירה לפי חוק השבות.

גם להכנסה יש תפקיד משמעותי בקביעת הזכאות. קצבת הסיעוד תלויה בהכנסתו של הפרט ובמידת הצורך בהכנסת בן זוגו או בתו. הערכה זו מבוססת על ההשתכרות בשלושת החודשים שקדמו לתביעת הגמלה. במצבים בהם שני בני הזוג זקוקים לסיעוד, הכנסותיהם המשולבות נחשבות למבחן ההכנסה.

 

תהליך הגשת התביעה

הגשת התביעה כרוכה במילוי טופס מפורט הניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי. טופס זה כולל חלקים למידע אישי, היסטוריה רפואית ודרישות טיפול ספציפיות. חלק מכריע בתביעה הוא הערכת התלות, אשר מעריכה את מידת ההסתמכות של הפרט על אחרים לצורך פעולות יומיומיות והשגחה. לפונים מעל גיל 90 ניתן לבקש הערכה של מומחה גריאטרי.

אישורי הכנסה נדרשים כחלק מתהליך התביעה, עם הנחיות ספציפיות לעצמאים או לגמלאים מחו"ל. יש לצרף לטופס התביעה את כל המסמכים הרלוונטיים לרבות טופס ויתור על סודיות רפואית ואישורי הכנסה.

 

הגשת התביעה

את התביעה והמסמכים הנלווים ניתן להגיש בערוצים שונים, לרבות הגשה מקוונת או שיטות מסורתיות כמו דואר או פקס. המוסד לביטוח לאומי מספק מוקד לתמיכה טכנית לגבי הטופס ומוקד נפרד לפניות כלליות לגבי גמלת סיעוד.

 

החשיבות של הגשה מדויקת ומלאה

להליך תביעה חלק ויעיל, חובה למלא את טופס התביעה בצורה מדויקת ומלאה. ההגשה צריכה לכלול את כל התיעוד הדרוש כדי להבטיח הערכה הוגנת של זכאותו של הפרט לגמלת סיעוד. אתר המוסד לביטוח לאומי מציע מידע מקיף על גמלת הסיעוד, לרבות דרכי יצירת קשר לסניפים וערוצי שירות.

 

מה עושה עו"ד תביעות סיעוד?

עורכי דין מייעצים ללקוחות אילו טפסים ומסמכים יהיו הכרחיים להצגת המצב לביטוח לאומי. עורכי דין מספקים הנחיות לגבי מתן הערכות לרופאים, תוצאות בדיקות, הערכות תפקודיות והיסטוריה רפואית מלאה המבססת טענות. ההיכרות שלהם עם הפרוטוקולים הנדרשים מבטיחה טיעונים חזקים ומבוססים.

 

החשיבות של הגשת תביעה עם עו"ד תביעות סיעוד

עורכי דין גם מעדכנים כל הזמן את הלקוחות במסגרות זמן, מועדים והצעדים הבאים כדי למנוע פגמים שעלולים לסכן את התוצאות. ניהול הפרויקטים שלהם מקל על התקדמות. אם בקשות עומדות בפני דחיות ראשוניות, עורכי דין מערערים אסטרטגית על פסיקות שליליות, ומחזקים את הטענות בראיות נוספות ובטיעונים המדגימים צורכי טיפול שלא נענו.

משרדנו מתמחה בתביעות סיעוד, וישמח להעניק הכוונה מקצועית טרם הגשת התביעה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות קצבת נכות והכרה של 63%, ו-65% אי כושר
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!