לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

ההבדל בין קצבת סיעוד מביטוח לאומי לקצבת סיעוד מחברת הביטוח

לא משנה בני כמה אתם ומה מצבכם הבריאותי כרגע, חשוב מאד להקדיש מחשבה לימים שבהם תרצו ליהנות בשקט ושלווה מימי הפרישה ושתמיד תהיה לצידכם יד מסייעת לעזרה. קצבת סיעוד מיועדת לאפשר לאנשים לאחר גיל הפרישה עזרה בבית או במוסד סיעודי במידה והם הופכים סיעודיים בדרגות חומרה שונות עקב נכות או עקב קושי קוגניטיבי. אך גם אם יש ברשותכם פוליסת ביטוח סיעודי מעולה, עליכם לדעת כי כדי לזכות בה עליכם לעמוד בועדות ומבנים שונים שינסו לאמוד את מצבכם ועל סמך כך לקבוע את קצבת הסיעוד שתקבלו. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על ההבדל בין קצבת סיעוד מביטוח לאומי לקצבת סיעוד מחברת הביטוח ומדוע חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מומחה להגשת תביעת הסיעוד לכל אחד מהם.

 

משרד עורכי דין פייפר כהן – איתכם ברגעים הכי חשובים

במידה ובמהלך חייכם רכשתם פוליסת ביטוח סיעוד פרטית ואתם רוצים לתבוע אותה במקביל למוסד לביטוח לאומי, זכרו כי מדובר בשני מאבקים שונים בשתי זירות שונות אשר אינן נשענות זו על מסקנותיה של זו, כלומר, גם אם המוסד לביטוח לאומי הכיר בכם כסיעודיים, חברת הביטוח תרצה להעמיד אתכם למבחנים משלה כדי לקבוע האם אתם אכן ראויים לתשלומים חודשיים. מאבק זה איננו קל, במיוחד בגיל מבוגר ולאור הקשיים שמהם אתם סובלים, אבל הוא כדאי. בעזרתנו מאות פורשים כבר נהנים מקצבה מוגדלת וכפולה שמאפשרת להם רווחה כלכלית, סיעוד ושיקום איכותיים וחיים של כבוד. אנו מתמחים בכל סוגי תביעות הסיעוד וניהלנו בהצלחה רבה גם תיקים מורכבים וקשים מול המוסד לביטוח לאומי ומול חברות הביטוח השונות ואנו עושים ככל שביכולתנו כדי למקסם את גובה הפיצוי ואת גודל קצבת הסיעוד ללקוחותינו הרבים.

 

מהי קצבת סיעוד פרטית?

לפני שנתחיל לדבר על ההבדלים בין קצבת סיעוד מביטוח לאומי לקצבת סיעוד מאחת מחברות הביטוח כדאי להסביר קודם מהי קצבת סיעוד פרטית. חשוב לזכור כי החל משנת 2019 רוב חברות הביטוח הפרטיות הפסיקו לשווק ביטוחים סיעודיים, וכיום בפני אזרחים המעוניינים לקנות פוליסות סיעוד חדשות שלוש אפשרויות:

  • פוליסה פרטית – רכישת פוליסת סיעוד פרטית מאחת החברות שעדיין עוסקות בכך באופן פרטי.
  • פוליסה קולקטיבית – רכישת פוליסת סיעוד באופן קולקטיבי, כפי שבדרך כלל קורה במקום העבודה, הקהילה או באופן אחר.
  • קופות החולים – רכישת פוליסת סיעוד מקופות החולים – קופות החולים השונות מציעות פוליסות סיעוד דרך התקשרות עם חברות ביטוח פרטיות. שימו לב כי קופת חולים מעניקה פיצוי עד חמש שנים בלבד ולא לכל החיים.

לכל חברת ביטוח פרטית ולכל הסכם קולקטיבי ישנם תנאים שונים הנקבעים בהתאם לותק, למשכורת האחרונה, לתפקיד ולאלמנטים נוספים הנקבעים מראש בין החברה המבטחת לבין בעל הפוליסה, ואלו מגדירים את גובה התשלומים החודשיים, התנאים לקבלת הקצבה, המבחנים והועדות שיש לעבור על מנת לזכות בקצבה ועוד. חשוב לזכור כי חברות הביטוח השונות נמצאות בתחרות מתמדת זו עם זו ולכן רצוי ואף מומלץ להתמקח איתן כדי להיטיב ככל הניתן את התנאים לפני רכישת הפוליסה.

 

מהי קצבת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי?

המוסד לביטוח לאומי מאפשר כל אזרח ישראלי החי בישראל לתבוע ממנו קצבת סיעוד, ובמידה והוא עומד בקריטריונים השונים ועובר בהצלחה את הועדה הרפואית, תיקבע לו דרגה מ 1 עד 6 והוא יוכל לקבל שירותי סיעוד במספר דרכים ( נקבע על פי המלצות הועדה הרפואית לאור בקשות התובע ): תשלום עבור מטפל בגין שעות טיפול בבית, קצבה חודשית, שירותים שונים והטבות ברכישת ציוד רפואי ושירותי היגיינה כגון חיתולים ושירותי מכבסה וכמו כן גם לחצן מצוקה. גובה הקצבה והתנאים לקבלתה נקבעים בחוק ומתעדכנים מפעם לפעם, ואינם קשורים למצבכם הכלכלי הנוכחי. ואף על פי שניתן להאבק על זכויות ועל הכרה עד למיצוי מקסימלי של זכויותיכם, לא תוכלו להתמקח או לדרוש זכויות שלא מגיעות לכם מעבר לנרשם בחוק. במידה ויש לכם ביטוח סיעודי פרטי הוא יוכל להשלים את כל אותם אלמנטים שרציתם ולא זכיתם בהם מן המוסד לביטוח לאומי.

 

ההבדל בין קצבת סיעוד מביטוח לאומי לקצבת סיעוד מחברת הביטוח

כדי להבין את ההבדל בין קצבת סיעוד המשולמת מביטוח לאומי לקצבת סיעוד מחברת הביטוח הפרטית, יש לזכור כי סוף מעשה במחשבה תחילה. בעוד שקצבת הסיעוד מביטוח לאומי שמורה כזכות עבור כל אזרח ישראלי המגיע לגיל פרישה, הרי שבכל המדובר ברכישת ביטוח פרטי ככל שתקדימו לרוכשה בגיל צעיר יותר כך ייטב, וככל שתרבו להשוות ולהתמקח על כל סעיף וסעיף, כך תוכלו לזכות בפוליסת הביטוח הסיעודי הטובה ביותר עבורכם ולרתום את כוחות השוק לטובתכם. זכרו כי כשיגיע זמנכם לתבוע את קצבת הסיעוד תוכלו לעשות זאת במקביל מכל ביטוח פרטי שרכשתם וגם מהביטוח הלאומי, ובכך להגדיל את הקצבה המופרשת לכם ולזכות בחיים של כבוד ושל רווחה כלכלית בהם תוכלו ליהנות מן השנים היפות ביותר שלכם למרות קשיים גופניים כאלו ואחרים.

קבצת הסיעוד מן המוסד לביטוח לאומי שמורה כזכות לכל אזרח ישראלי המגיע לגיל פרישה או שהוכר כתשוש נפש, ותנאי הקבלה וגובה הקצבה נקבע על ידי שורה של נהלים וחוקים. קצבת הסיעוד של חברות הביטוח הפרטיות הינה תולדה של הסכם בין המבוטח לבין החברה המבטחת, בין אם הינו הסכם פרטי ובין אם הינו הסכם קולקטיבי.

ההבדל הוא שמדובר בשתי זירות התגוששות שונות. המוסד לביטוח לאומי קבע קריטריונים מי יכול לתבוע קצבת סיעוד וכיצד מחושב לו גובה הסכום, אילו הטבות יקבל וכדומה, בעוד שבכל תביעת קצבת סיעוד פרטית יש לפתוח את תנאי הפוליסה, לבדוק את המבחנים והתנאים השונים, ולהלחם על הכרה בכם כעומדים בהם, ופעמים רבות שני אנשים בעלי בעיות דומות אשר רכשו פוליסת ביטוח מאותה החברה יקבלו סכומים שונים וזאת בשל התנאים השונים עליהם חתמו, מספר השנים שהיו מבוטחים, התפקיד והמשכורת האחרונה שלהם ואלמנטים נוספים שהציבה חברת הביטוח הפרטית.

עורך דין מומחה לתחום תביעות הסיעוד יילחם עבורכם בכל זירה שתבקשו ממנו, בין אם מדובר במוסד לביטוח לאומי, חברת ביטוח פרטית, או שניהם במקביל. זכרו כי חברת הביטוח הפרטית יכולה להשלים את כל אותם החוסרים שנגרמו לכם בשל קצבה לא מספקת מן המוסד לביטוח לאומי, לשפר את תנאי החיים שלכם ולאפשר לכם חיים של כבוד, של שקט נפשי ושל הנאה משנות הזהב.

כן, בהחלט, רק זכרו שמדובר בשתי זירות שונות, כאשר אחת אינה נשענת על השניה. כלומר, גם אם המוסד לביטוח לאומי הכיר בכם כסיעודיים, חברת הביטוח לא בהכרח תקבל זאת כאורים ותומים, וייתכן שהיא תדרוש ממכם מבחנים משלה כדי להיווכח שאתם אכן הפכתם סיעודיים. זה לא קל, אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן בשבילכם – להלחם עבור זכויותיכם ולהגדיל ככל הניתן את הקצבה הסיעודית לרווחה כלכלית ובלי דאגות מיותרות ליום המחר.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

תובע נמצא זכאי ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות קצבת נכות עקב תאונה בדרך חזור מהעבודה
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!