לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

גובה גמלת הסיעוד בביטוח לאומי

הגשת תביעה לגמלת סיעוד ולאחר מכן קיום מבחן תלות לעונים על תנאי הזכאות הבסיסיים, מאפשרים לקבל גמלת סיעוד, אותה גם אפשר לבחור להמיר לקבלת כסף. גובה גמלת הסיעוד בביטוח לאומי משתנה בהתאם לרמת הגמלה שזכאים לה, כאשר החל מנובמבר 2018 גם מי שאינם מעסיקים מטפל צמוד יכולים לבחור לקבל חלק מגמלת שירותי הסיעוד בכסף

 

המשמעות של גובה גמלת הסיעוד בביטוח לאומי בכסף

גמלת הסיעוד מהמוסד לביטוח לאומי בישראל הינה מערך תמיכה משמעותי שנועד לתת מענה לאנשים, בעיקר קשישים, הזקוקים לעזרה בפעילות היומיומית או בהשגחה בבית. המבנה של הטבה זו הוא רב-צדדי, ומציע אפשרויות שונות כדי להתאים לרמות שונות של צורך והעדפות אישיות. הבנת הספציפיות של אפשרויות אלה, כולל ערכן הכספי, חיונית עבור אלה שמתכננים לנצל את ההטבות הללו.

 

מי זכאי לקבל את גמלת הסיעוד ולהמיר אותה לכסף?

מבוגרים שהגיעו לגיל פרישה ועומדים בתנאי הזכאות הבסיסיים הם קבוצת היעד העיקרית להטבה זו. התביעה לגמלת סיעוד יכולה להיות יזומה על ידי המוטבים עצמם או על ידי נציג, כגון בן משפחה, אפוטרופוס, עובד סוציאלי או אחות. לקשישים בני 90 ומעלה ישנה אפשרות לבצע בדיקת תפקוד אצל רופא גריאטריה במקום מעריך מהמוסד לביטוח לאומי.

 

איך בנויה גמלת הסיעוד ומהם הסכומים?

גמלת הסיעוד בנויה על פני מספר רמות, כאשר כל רמה מציעה סכומי קצבה ויחידות שירות שונות. כך למשל, הזכאים לגמלת סיעוד ברמה 1 יכולים לקבל קצבה של 1,408 שקל בחודש, השווה לשווי של 5.5 יחידות שירות. סכום זה יכול להחליף שירותי סיעוד או לשמש להחלפת חלק מיחידות השירות לגמלה במזומן. שווי כל יחידת שירות ברמה 1 הוא 256 ₪ לחודש. חשוב לציין כי הזכאים לגמלה מופחתת עקב רמת הכנסתם, יקבלו מחצית מהסכום/יחידות השירות הנקוב.

 

אפשרויות זכאות לגמלת סיעוד בדרגות 2 עד 6 – כל מה שצריך לדעת

לזכאים לגמלת סיעוד בדרגות 2 עד 6 קיימות שתי אפשרויות עיקריות לקבלת גמלה במזומן. הם יכולים להחליף עד 4 שעות שבועיות לקצבה מזומן למשך שנה ללא צורך באישור או להחליף שליש משעותיהם בקצבה בכסף, בכפוף לאישור פקיד מוסמך מהביטוח הלאומי. שווי כל שעת טיפול ברמות אלו הוא 214 ₪ לחודש. שוב, בעלי קצבה מופחתת בשל רמת הכנסתם יקבלו מחצית מתעריפי הקצבאות שנקבעו.

 

כך תדעו איך ומתי להתחיל את תהליך מימוש הזכות

תהליך מימוש זכות זו מתחיל לאחר אישור ההטבה. על המוטבים או נציגיהם לפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבוע את הרכב השירותים המתאים. הבחירה יכולה להתבצע באמצעים שונים, לרבות מוקד, מחשבון מקוון או טופס ידני. לאחר מכן, עובדת סוציאלית מהמוסד לביטוח לאומי תבחן את הבקשה ותתאים את הרכב השירותים לצרכי המוטבים.

 

מתי מקבלים את גמלת הסיעוד בכסף בחשבון הבנק?

מי שבוחר בהטבה כספית, התשלום יועבר לחשבון הבנק שלו בחודש שלאחר בחירתו, עם התשלומים עד ה-28 בכל חודש. מוטבים שאינם מרוצים משירותי הסיעוד או מההחלטה בדבר תשלום גמלת הסיעוד בכסף – זכותם להגיש ערעור.

 

סיכום

גמלת הסיעוד מהמוסד לביטוח לאומי בישראל מעניקה מערך תמיכה מקיף וגמיש לאנשים הזקוקים לטיפול סיעודי. בהתחבטות בשאלה מה עדיף: גמלת סיעוד בכסף או בשירות סיעוד –  מטבע הדברים, הבחירה היא אישית ותלויה במצב הרפואי והבריאותי. הערכים והאפשרויות הכספיים משתנים בהתאם לרמת התועלת ולנסיבות האישיות, ומציעים גישה מותאמת לצרכים המגוונים של המוטבים. מערכת זו מספקת לא רק תמיכה פיננסית חיונית אלא גם מבטיחה שהטיפול הניתן מתאים לצרכים ולהעדפות הספציפיות של כל אדם.

 

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!