לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הטפסים שצריך להגיש לביטוח לאומי לתביעת גמלת סיעוד

קיימים מספר שלבים שאותם צריך לעבור מול המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל גמלת סיעוד כחוק. במאמר הבא נסביר מהם השלבים השונים, איזה טפסים ממלאים עבור כל אחד מהם, ומה כדאי לעשות כדי לדאוג שהמסמכים יגיעו אל היעד הנכון שלהם

 

החשיבות של מילוי טפסים להגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי

ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי מבוססת על הגשת טפסים. באמצעות הטפסים והמסמכים השונים, ניתן להגיש תביעה לקבלת גמלת סיעוד. עם זאת, חשוב קודם להכיר את שלבי התהליך, ורק לאחר מכן להבין מה כל שלב אומר מבחינת הטפסים והמסמכים שמגישים.

 

הגשת תביעה

בבסיסו של תהליך זה עומד השלב הראשוני של הגשת תביעה לגמלת סיעוד. זהו השלב הבסיסי שבו אנשים, או נציגיהם, מודיעים למוסד לביטוח לאומי על הצורך שלהם בטיפול סיעודי. זהו שלב קריטי, שכן הוא מניע את כל התהליך של הערכה וקביעת רמת הטיפול הנדרשת.

 

מבחן תלות

בעקבות התביעה נערך מבחן תלות למי שעומד בתנאי הזכאות הבסיסיים. בדיקה זו היא קריטית מכיוון שהיא מעריכה את רמת הטיפול והסיוע שאדם זקוק לו בחיי היומיום שלו. זוהי הערכה מקיפה, המכסה היבטים שונים של יכולתו של אדם לבצע משימות יומיומיות, ושל רמת התמיכה לה הוא זקוק.

 

ניקוד על ידי פקיד התביעות

לאחר מכן פקיד התביעות מחשב ציון על סמך מבחן התלות. ניקוד זה מסייע בקביעת גובה גמלת הסיעוד לה זכאי הפרט. זהו מדד כמותי המסייע בקבלת החלטה אובייקטיבית לגבי רמת הטיפול הדרושה.

על סמך ציון זה, יאושרו ליחיד גמלה זמנית או קבועה באחת מרמות גמלת הסיעוד, או שהתביעה תידחה. החלטה זו היא מכרעת מכיוון שהיא משפיעה ישירות על סוג והיקף הטיפול שהפרט יקבל.

 

איך קובעים את גובה גמלת הסיעוד?

לאחר קביעת גובה הגמלה, השלב הבא כרוך בקביעת הרכב שירותי גמלת סיעוד. זוהי גישה מותאמת, המבטיחה שהשירותים הניתנים תואמים את הצרכים הספציפיים של הפרט.

 

ערעור על ההחלטה

חשוב לציין שניתן לערער על החלטות בנוגע לזכאות. זה מספק רשת ביטחון לאנשים שעשויים להרגיש שהצרכים שלהם לא הוערכו או נענו כראוי.

 

איזה טפסים צריך להגיש לתביעת גמלת סיעוד בביטוח לאומי?

טפסי הגשת התביעה הראשוניים חיוניים לתחילת תהליך גמלאות סיעוד. טפסים אלו מאפשרים לפונים לספק פרטים מרכזיים על מצבם האישי, מצבם הרפואי ורמת הטיפול הנדרש. בשלב הזה, מסמכים יסודיים ומדויקים תומכים בבדיקת התלות.

 

מסמכים שעוזרים לבדוק תלות

במהלך בדיקת תלות, מסמכים רפואיים כמו הערכות רופא ,עוזרים להעריך את היכולת הפיזית והנפשית של הפונה לבצע פעולות יומיומיות. טפסים המאפשרים לרופאים לפרט אחוזי נכות, תוכניות טיפול ופרוגנוזה, מסייעים לפקיד התביעות בקביעת ציון הצרכים.

 

תפקיד המסמכים עבור פקיד התביעות

פקיד התביעות מסתמך במידה רבה על טפסי התביעה ומסמכי הרופא בעת חישוב ציון הצרכים של המבקש. הגשת מסמכים אלה מציירת תמונה מלאה של הטיפול הנדרש ואיזו רמת הטבה עשויה להתאים. ניירת לא מספקת עלולה להוביל להדגשת הצרכים.

 

מסמכים להגשת ערעור

אם התביעה נדחית, הטפסים והמסמכים המקוריים הופכים מכריעים עבור ערעורים. בשלבים הללו, מסמכים המדגימים דרישות טיפול גבוהות יותר מההערכה המקורית, יכולים למשל לספק עילה להערכה מחדש ולהתאמת הטבות.

 

מילוי טפסים להודעה על כל שלב

מילוי קפדני של טפסי הבקשה לתביעות סיעוד במוסד לביטוח לאומי וקבלת מסמכים רפואיים מפורטים, הם הבסיס לתגמולי סיעוד. הם מודיעים על כל שלב בתהליך. העברת המסמכים בצורה מקיפה המשקפת את מצבך, משפרת את הסבירות שלך לקבל את מלוא ההטבות והזכויות.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה ברגל במהלך עבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!