לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

גמלת סיעוד בביטוח לאומי

כל אזרח במדינת ישראל צריך להכיר מקרוב את גמלת הסיעוד שמוענקת על ידי המוסד לביטוח לאומי. שכן, זו יכולה להקל עליו במידה והוא יהפוך לסיעודי. מאמר זה יציג בהרחבה את ההגדרה של מצב שכזה וירכז את האינפורמציה החיונית שנוגעת להליך יצירת הקשר עם ביטוח לאומי גמלת סיעוד, כדי להעלות את המודעות בתחום ולהקל על מי שצפויים לעבור את ההליך בקרוב.

 

מצב סיעודי – ההגדרה

חשוב להכיר תחילה בהגדרה של מצב סיעודי, כדי שניתן יהיה להבין את המידע שיוצג בהמשך בנוגע להגשת תביעה לגמלת סיעוד בביטוח לאומי. נציין כי זהו מצב מורכב שמצריך טיפול סיעודי ושיקומי שמתאים לצרכיו של החולה. מדובר בטיפול מתמשך שעלול לארוך שנים רבות. העלות של טיפול מסוג זה יכולה להרקיע לשחקים. לכן, נהוג להגיש תביעה לקבלת גמלת סיעוד שתעניק לחולה קצבה שתכסה את ההוצאות השונות.

 

מהם התנאים לקבלת גמלת הסיעוד?

לא כל אדם זכאי לקבלת גמלת הסיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. הגמלה מיועדת לאזרחים שעונים על הקריטריונים הבאים:

  • נשי וגברים שהגיעו לגיל פרישה
  • מי שמתגוררים בדיור מוגן או בביתם
  • הוגדרו כחולים סיעודיים על ידי גורם רפואי מוסמך

גובה הקצבה מחולק לשש רמות זכאות. החולה יכול לקבל תשובה אודות רמת הזכאות שלו, רק לאחר שזה יבצע את מבחן התלות. במהלכו, נבדקת היכולת שלו לבצע פעולות יום יומיות שונות.

 

כך נקבע גובה הגמלה

כאמור, המוסד לביטוח לאומי קובע שישנן 6 רמות זכאות שונות. הגמלה הבסיסית ביותר תוענק למי שצברו 2.5 – 3 נקודות תלות במבחן התלות. זו מספקת קצבה כספית על סך 1,475 ₪ או קבלת טיפול אישי שאורך כ- 5.5 שעות שבועיות. ככל שמספר נקודות התלות עולה בגמלת הסיעוד, כך עולה גם מספר שעות הטיפול שיוענקו לחולה.

ניתן לראות זאת למשל בגמלת הסיעוד ברמה 6 (הרמה הגבוהה ביותר) שמוענקת למי שצברו בין 9.5 ל- 10.5 נקודות תלות. במצב שכזה, התובע זכאי לקבל 30 שעות טיפול שבועיות.

 

הסיוע שמוצע כחלק מגמלת הסיעוד

הסיוע שניתן למבוטח כחלק מגמלת הסיעוד תואם לרמת הגמלה שנקבעה לו על ידי המוסד לביטוח לאומי. נציג כעת את סל השירותים הבסיסי שצפוי להינתן למי שהגישו תביעת ביטוח לאומי גמלת סיעוד וקיבלו הודעה על זכאותם:

  • קבלת מימון על 18 שעות טיפול שבועיות שיתקיימו בביתו של החולה
  • עד 6 ימי ביקור במרכז יום לקשיש
  • אספקת מוצרי ספיגה
  • התקנה של לחצן מצוקה אישי שישמש את החולה בעת הצורך
  • שירותי כביסה

 

חשיבות ההסתייעות בעורך דין טרם הגשת התביעה

הגשת תביעה למוסד ביטוח לאומי גמלת סיעוד אינה עניין של מה בכך. שכן, זו מצריכה היכרות עם הנושא והתמודדות עם עניינים בירוקרטיים סבוכים. מי שמצאו את עצמם במצב שכזה, צריכים לפנות לעורך דין מוסמך שימלא עבורם את טופס התביעה, יסייע בקבלת חוות דעת מצד רופא מוסמך וירכז את כל אישורי ההכנסות. ביצוע פעולה זו תאפשר למגיש הבקשה ליהנות משקט נפשי ולהיות בטוח בכך שהוא יקבל את המגיע לו בהתאם לקבוע בחוק.

 

לסיום

עד כאן המידע החיוני שצריך להכיר אודות הגשת תביעה בביטוח לאומי לקבלת גמלת סיעוד. כעת ברור לכם שמדובר בקצבה שיכולה להקל על החולה וקרובי משפחתו מבחינה כלכלית. בנוסף לכך, אתם יודעים שההליך המורכב אינו צריך להטריד אתכם. שכן, תוכלו להסתייע בגורם מוסמך שילווה אתכם מתחילתו ועד סופו. בשלב זה, נותר לכם רק לפנות לעורך דין מומחה שיעלה את סיכוייכם לקבלת הקצבה החיונית ולמצות את זכויותיכם.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
אישור זכאות ל74% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!