לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

גמלת סיעוד רמה 6

מבוטחי הביטוח הלאומי שעומדים בתנאי הזכאות של גמלת סיעוד ברמה 6 זקוקים להשגחה משמעותית. מאז ינואר 2020 הם אף זכאים לקבל 26 שעות טיפול שבועיות במידה והם מעסיקים עובד זר, או 30 יחידות שירות כאלה במידה והם מעסיקים עובד ישראלי. כמו כן, זכאים לגמלה מופחתת בגלל גובה הכנסות יכולים לקבל עד חצי מכמות היחידות, ובכל מקרה ניתן לקבל עד 4 יחידות בכסף או עד 10 יחידות באישור עובד סוציאלי. על כך ועוד במאמר שלפניכם

 

מהי גמלת סיעוד ברמה 6?

גמלת סיעוד ברמה 6 מהמוסד לביטוח לאומי בישראל מהווה את רמת הטיפול והתמיכה הגבוהה ביותר הניתנת במסגרת מערכת זו. רמה זו מותאמת לבעלי צרכי תלות משמעותיים, כפי שנקבע באמצעות מבחן התלות. הבנת הפרטים של רמה 6, כולל הרפורמות האחרונות, אפשרויות השירות וההיבטים הפיננסיים, היא חיונית עבור המוטבים ובני משפחותיהם.

 

מה קובע החוק לגבי גמלת סיעוד ברמה 6?

גמלת הסיעוד עברה רפורמות כדי לענות טוב יותר על צורכי המקבלים. בינואר 2021 יצא לפועל השלב השלישי של הרפורמה, הכולל שיפור שעות הטיפול במקבלים ברמות 3, 4 ו- 5 והגדלת הקצבה הכספית למעסיקים מטפל צמוד. באופן דומה, בינואר 2020, השלב השני של הרפורמה הוסיף שעות טיפול והגדלת הקצבאות הכספיות למקבלים בדרגות 4, 5 ו- 6. עדכונים אלו מוחלים אוטומטית על הזכאים.

 

איזה פיצוי כספי מקבלים אם נמצאים ברמה 6?

החל מינואר 2020, מי שמקבל גמלה ברמה 6 זכאי לתמיכה משמעותית. זה כולל 26 שעות שבועיות של טיפול אישי בבית למעסיקים עובד זר, או 30 שעות שבועיות למעסיקים מטפלת ישראלית. למקבלי קצבאות מופחתות עקב רמת הכנסה, השעות מצטמצמות באופן יחסי ל- 13 ו- 15 שעות שבועיות, בהתאמה.

בנוסף, ביקור במרכז יום הוא אופציה, כאשר כל ביקור יומי שווה ל- 2.45 שעות של טיפול ביתי. תדירות הביקורים הללו היא עד 5.5 ימים בשבוע, או עד יומיים בשבוע לבעלי קצבאות מופחתות עקב הכנסה.

 

כמה כסף שווה רמה 6 של גמלת הסיעוד?

למוטבים ברמה 6 יש אפשרויות להמרת יחידות שירות לתשלומים במזומן. שווי כל יחידה נקבע על 214 ש"ח. האפשרויות כוללות:

  • קבלת עד 4 יחידות (856 ₪) במזומן.
  • קבלת עד 10 יחידות (2,140 ₪) במזומן בכפוף לאישור עו"ד מהמוסד לביטוח לאומי.

 

מה הקריטריונים לזכאות?

הזכאות לרמה 6 נקבעת למי שצבר בין 9.5 ל- 10.5 נקודות במבחן התלות, המשקף מידה גבוהה של תלות בזולת.

 

תהליך מימוש הזכות

לאחר הגשת תביעת הסיעוד ואישור ההטבה, על המוטבים לפנות למוסד לביטוח לאומי לקביעת הרכב השירותים המתאים. ניתן לעשות זאת בערוצים שונים, לרבות התקשרות למוקד, שימוש במחשבון שירות מקוון או הגשת טופס ידני. עובדת סוציאלית מהמוסד לביטוח לאומי תבחן את הבקשה ותתאים את השירותים לצרכי המוטבים.

לבוחרים בהטבה כספית, התשלום מועבר לחשבון הבנק עד ה-28 בכל חודש. מוטבים שאינם מרוצים מהשירותים שנקבעו או מההחלטה לגבי התשלום, יכולים להגיש ערעור.

 

תמיכה נוספת במהלך האשפוז

מוטבים המאושפזים בבית חולים כללי ממשיכים לקבל שירותי מטפל במשך 30 ימי האשפוז הראשונים. זאת ועוד, למשתחררים מאשפוז ממושך יותר או ממוסד סיעודי – תחודש זכאותם לגמלת סיעוד כפי שהייתה לפני אשפוזם, ללא קשר למשך האשפוז.

 

גמלת סיעוד ברמה 6: הליווי המקיף ביותר שאפשר לקבל

לסיכום, רמה 6 של גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי בישראל מציעה את הליווי המקיף ביותר לבעלי צרכים סיעודיים משמעותיים. הרפורמות והאפשרויות הזמינות ברמה זו מספקות גמישות וסיוע מהותי, ומבטיחות שהצרכים של האנשים התלויים ביותר יסופקו בצורה נאותה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות 28% נכות לתובע שנחבל ברחוב וסובל מכאבים
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!