לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

פעולות הכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף

אדם אשר חווה נזק בגופו, בין אם כתוצאה מתאונה ובין אם כתוצאה ממקרה רפואי טבעי, זכאי לכל מיני זכויות מהמדינה. הפער הוא שאנשים רבים לא יודעים מה מגיע להם ולכן אינם מגיעים למיצוי זכויות. יתרה מכך, גם אנשים אשר כן יודעים מה מגיע להם, לא תמיד יודעים איך להשיג זאת. בתור התחלה, באם חוויתם נזקי גוף, ישנן כמה פעולות הכרחיות שכדאי לבצע על מנת להתקדם למיצוי זכויות.

 

פעולות הכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף – סדר וארגון

לא משנה באיזו פגיעה רפואית מדובר, עד כמה חמורה ומה המאפיינים שלה, סדר וארגון הם ללא דפק חלק הכרחי מתוך פעולות הכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף. חשוב שתבינו שאתם לא יודעים בדיוק לקראת איזה הליך אתם מתקדמים ועל כן, תרצו שבכל מקרה יהיו לכם כל המסמכים והתיעודים הרפואיים אודות המצב שלכם, כך שתוכלו להציג אותם לכל דורש בדרך למיצוי הזכויות שלכם.

 

יצירת קשר עם איש מקצוע

בדומה לכל הליך אחר בו מסתייעים באיש מקצוע, גם בהליכים של מיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף מומלץ תחילה ליצור קשר עם איש מקצוע ולקבל ממנו ליווי וסיוע לכל הליך מיצוי הזכויות. איש מקצוע יכול להכווין אתכם מה בדיוק מגיע לכם ובהמשך לכך גם כיצד להשיג זאת. על מנת באמת לבצע פעולות הכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף חשוב לבחור את איש המקצוע בצורה טובה ויסודית.

מחפשים אדם עם ניסיון

ישנם שני הבדלים עיקריים בין ניהול ההליך בעצמכם לבין הסתייעות באיש מקצוע. לאיש מקצוע יש את כל הידע בתחום וגם ניסיון. הוועדה הרפואית או התביעה שתגישו בעזרתו לא יהיו ההליך הראשון שהוא יבצע וכתוצאה מכך הוא יוכל לנצל את כל הידע שצבר בנוגע להליכים ובנוגע לזכויות לטובת מיצוי הזכויות והטבת ההליך שלכם.

 

מחפשים חיבור לאיש המקצוע

הליכים בהם מבצעים פעולות הכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף יכולים להיות מאוד רגישים, במיוחד כאשר המקרה הרפואי טרי ומשפיע מאוד על מצבכם. על כן, לא פחות חשוב מניסיון וידע מקצועי, חשוב גם שתרגישו בנוח עם איש המקצוע שתבחרו, בסופו של דבר הוא יהיה חשוף להרבה דברים בחיים שלכם וזאת יכול להיות מורכב עם אדם שלא תרגישו איתו בנוח.

 

הגשת תביעה לביטוח לאומי

לאחר שיוצרים קשר עם איש מקצוע, השלב הבא הוא להגיש תביעה לביטוח לאומי. מטרתה של התביעה לקבל הכרה בנכות שחווה אדם כתוצאה מהמקרה הרפואי שהוא חווה. חשוב להבין שמבין כל הפעולות ההכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף, הגשת התביעה פותחת הרבה זכויות חדשות שמותנות בקבלת הכרה בנכות אשר ניתן לקבל רק כתוצאה מהליך של תביעה.

 

קבל שיעור אחוזי נכות

בסופו של דבר, הזכויות אשר ניתנות מהמוסד לביטוח לאומי, אך גם מגופים אחרים, מותנות ובעצם מוצמדות לשיעור אחוזי נכות מסוימים. ברור כי ככל ששיעור אחוזי הנכות גבוה יותר כך הזכויות יהיו רחבות יותר, אך בכל מקרה קבלת שיעור אחוזי הנכות מהווה אבן דרך משמעותית מתוך פעולות הכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף שחשוב לבצע.

 

תביעה בגין נזקי הגוף

ישנם מקרים בהם הנכות נגרמת כתוצאה מאירוע רפואי שנגרם באופן טבעי, זאת יכול להיות עקב מחלה לדוגמא. אך ישנם מקרים בהם נזקי הגוף נגרמים דווקא מתאונה או מאירוע שבו לאדם אחר יש חלק ובעצם אחריות. נוסף על כך, בפרט, ישנם נזקי גוף אשר נגרמים כתוצאה מתאונה המתרחשת במסגרת העבודה. לעובדות אלו יש משמעות כאשר ניגשים להליכים הכרחיים למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף.

  1. תאונת עבודה – כאשר אדם מעורב בתאונה כלשהיא, בין אם מדובר בתאונת דרכים בדרך הלוך או חזור מהעבודה, ובין אם מדובר בתאונה שקשורה בעבודה (כדוגמת נפילה מפיגום באתר בנייה), מדובר בתאונת עבודה והן במוסד לביטוח לאומי, והן בעבודה, היחס לתאונה מסוג זה הוא יחס שונה. על כן, במידה ונזק הגוף נגרם כתוצאה מתאונת עבודה יש לקחת זאת בחשבון ולהתייחס לכך בהליכי מיצוי הזכויות.
  2. תאונת דרכים – במדינת ישראל כל אדם מחויב בביטוח חובה ועל כן, כאשר מתרחשת תאונת דרכים ניתן לפנות לביטוח על מנת לקבל פיצוי. על כן, כאשר נזק הגוף נגרם כתוצאה מתאונת דרכים, חשוב לא לשכוח את ערוץ ביטוח הרכב אשר גם כן אמור לסייע ולפצות.
  3. נזק גוף במהלך שירות בטחוני – נוסף על פגיעה כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, אנשים יכולים גם להיפגע במסגרת שירותם הצבאי או הביטחוני בגוף אחר. במקרים אלו הפגיעה נחשבת תחת נכות צה״ל לדוגמא והיא מקבלת התייחסות מיוחדת. במקרים אלו נדרש להגיש תביעה בנוסף למשרד הביטחון על מנת לקבל את ההכרה והפיצוי שמגיעים לנכי משרד הביטחון.

 

בדיקת וסידור הטבות מס

עבור רמות מסוימות של נכות מבין פעולות הכרחיות למיצוי זכויות רפואיות ונזקי גוף, ישנן גם זכויות הניתנות מרשות המיסים ובעצם מעניקות הטבות מס כדוגמת פטור מלא ממס הכנסה. על מנת לקבל הטבות אלו נדרש תחילה להבין אילו הטבות בכלל מגיעות לאדם אשר חווה את המקרה הרפואי, ולאחר מכן לדאוג לסדר אותן, לא תמיד העניין מסודר אוטומטית וישנן טעויות אנוש ולכן חשוב לוודא זאת.

ישנן מגוון רחב של זכויות רפואיות אשר אדם שבריאותו ניזוקה זכאי לקבל. במדינה שלנו בה פועל הביטוח הלאומי לכל תושב ישראלי, מוענק לאנשים שנמצאים זכאים לכך סיוע בהרבה דרכים וערוצים, המשימה של כל אדם כזה היא לדאוג שהוא אכן מגיע למיצוי הזכויות שלו ובעצם מקבל את כל מה שמגיע לו, בין אם מגוף מדיני ובין אם מאדם אחר שיש לו אחריות על המקרה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 97% נכות עבור תובע החולה באמנזיה
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!