לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים

לתאונות דרכים יכולות להיות השלכות עמוקות, הכוללות פציעות פיזיות, מצוקה רגשית וקשיים כלכליים. בישראל, ליחידים שנפגעו בתאונות דרכים יש זכות לדרוש פיצויים לפי פקודת הנזיקין וחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, המספקים את המסגרת המשפטית לתביעות נזקי גוף. חיוני להבין את המורכבויות של תהליך זה, לרבות את עקרונות האחריות, את המרכיבים הנדרשים לביסוס תביעה, ואת המשמעות של פנייה לייצוג משפטי כדי לנווט את המורכבות הכרוכה בכך.

 

קצת על תאונות דרכים בישראל

תאונות דרכים הן למרבה הצער תופעה שכיחה, המהווה סיכונים משמעותיים לבטיחותם ולרווחתם של אנשים בכבישים. עם אוכלוסייה צפופה ומספר גבוה של כלי רכב, הפוטנציאל לתאונות מוגבר. גורמים כמו נהיגה פזיזה, מהירות מופרזת, נהיגה מוסחת ואי ציות לחוקי התעבורה תורמים לשכיחות תאונות הדרכים.

ממשלת ישראל הטמיעה צעדים שונים לקידום הבטיחות בדרכים, לרבות אכיפה קפדנית של תקנות התעבורה, מסעות מודעות לציבור ושיפורי תשתיות. עם זאת, למרות מאמצים אלו, תאונות דרכים ממשיכות לגרום לפציעות, הרוגים ונזקים לרכוש. חיוני לנהגים לנהוג במשנה זהירות, לדבוק בחוקי התעבורה, ולתעדף נהלי נהיגה בטוחה כדי להפחית את הסיכון לתאונות ולהבטיח את בטיחותם של כל משתמשי הדרך.

 

יסודות תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים

עם זאת, כמובן שיש תאונות ויש להבין כיצד ניתן להגיש תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים. על מנת להצליח בתביעה לפי פקודת הנזיקין, על הניזוק לקבוע ארבעה יסודות יסוד: חובת זהירות, הפרת חובה, קשר סיבתי ונזקים. יש להוכיח כי הגורם האחראי לתאונה חב בחובת זהירות כלפי הנפגע, שחובה זו הופרה ושהפרה זו גרמה ישירות לפציעות שנגרמו לו. יתרה מזאת, מתן ראיות משמעותיות לנזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת הדרכים היא חיונית לתמיכה בתביעה.

 

רשלנות השוואתית / אשם תורם

למושג רשלנות השוואתית, או אשם תורם, תפקיד מרכזי בקביעת האחריות והפיצויים המקבילים במקרים של תאונות דרכים. בישראל, מערכת המשפט פועלת במסגרת רשלנות השוואתית, לפיה בית המשפט מקצה אחוזי אשם לכל צד המעורב בתאונה. המשמעות היא שגם אם הנפגע שותף באחריות מסוימת לתאונה, הוא עדיין עשוי להיות זכאי לקבל פיצויים היחסיים לרמת האשם של הצד השני.

 

החשיבות של הראיות בהגשת תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים

הצלחתה של תביעה לאחר תאונת דרכים לפי פקודת הנזיקים מסתמכת במידה רבה על הראיות שהוצגו. לאיסוף ושימור ראיות יש חשיבות מכרעת בביסוס אחריות והוכחת היקף הנזק. זה עשוי לכלול צילומים מזירת התאונה, עדויות עדים, תיעוד רפואי, חוות דעת מומחים וכל תיעוד רלוונטי אחר. צוות משפטי מיומן, כמו אנשי המקצוע במשרד פייפר כהן, יכולים לסייע באיסוף וניתוח ראיות לחיזוק התיק והצגת טיעון משכנע לפיצוי.

 

הערכת הנזקים בתביעה לאחר תאונת דרכים

כימות הנזקים שנגרמו בתאונת דרכים היא שלב מכריע בהגשת תביעה. הנזקים יכולים לכלול הוצאות רפואיות, אובדן שכר, נזק לרכוש, כאב וסבל ועלויות נלוות אחרות. הערכה מדויקת של מלוא היקף הנזקים הללו דורשת הבנה של העקרונות המשפטיים וגישה למשאבים רלוונטיים. על ידי עבודה עם משרד עורכי דין מנוסה כמו משרד פייפר כהן, אנשים יכולים להבטיח שהנזקים שלהם יוערכו כראוי ויכללו בתביעה.

 

החשיבות של משא ומתן עם חברות הביטוח

במקרים רבים של תאונות דרכים, ניתן להגיע למשא ומתן ולהסדרים לפני פנייה למשפט. במהלך תהליך זה, יכולים עורכי דין המחזיקים במיומנות בניהול משא ומתן ממשרד פייפר כהן לתקשר עם חברות הביטוח והצד שכנגד כדי להגיע להסדר הוגן בשם לקוחותיהם. הם ימנפו את המומחיות שלהם כדי להעריך הצעות פשרה, לנהל משא ומתן יעיל, ולשאוף להבטיח את הפיצוי המקסימלי האפשרי.

 

החשיבות בהסתייעות בעורך דין בתהליך התביעה

ניווט במורכבות המשפטית של תביעת תאונת דרכים דורש ידע ומומחיות מיוחדים. הפעלת שירותיו של משרד עורכי דין בעל מוניטין, כמו משרד פייפר כהן, יכולה לספק תמיכה והכוונה שלא תסולא בפז לאורך כל התהליך. עורכי הדין המנוסים שלהם מבינים את נבכי פקודת הנזיקין, בעלי ידע נרחב בתקדימים, ומחזיקים בכישורי המשא ומתן והליטיגציה הדרושים כדי לקדם את טובת לקוחותיהם.

 

עדים מומחים ושחזור התאונה

במקרים מורכבים של תאונות דרכים, עדים מומחים ומומחי שחזור תאונות יכולים למלא תפקיד מכריע. אנשי מקצוע אלה יכולים לספק חוות דעת בלתי משוחדות ומומחיות טכנית כדי לקבוע אחריות וסיבתי. למשרד פייפר כהן רשת מומחים אמינים שיכולים לנתח זירות תאונות, לעיין ברשומות רפואיות ולמסור עדויות מומחים לתמיכה בטענת הלקוח.

 

התנהלות למול חברות הביטוח בתביעה לאחר תאונת דרכים

אינטראקציה עם חברות ביטוח יכולה להיות מאתגרת, שכן המטרה העיקרית שלהן היא למזער את התשלומים. ייצוג משפטי ממשרדה של פייפר כהן יכול ליישר את המגרש, שכן לעורכי הדין שלהם יש ניסיון בהתנהלות מול חברות ביטוח ומבינים את הטקטיקה שהם נוקטים. הם יכולים להגן על זכויות הלקוחות שלהם, לטפל בתקשורת ולנהל משא ומתן עם מתאי ביטוח בשמם.

 

לסיכום

הגשת תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים בישראל מצריכה הבנה מעמיקה של ההליך המשפטי, ביסוס אחריות, הערכת נזקים וכישורי משא ומתן יעילים. פנייה לייצוג משפטי ממשרד עורכי דין בעל מוניטין, כמו משרד עורכי הדין פייפר כהן, יכולה לשפר מאוד את סיכויי התביעה להצליח. המומחיות, הניסיון והמסירות שלהם לרווחת לקוחותיהם מבטיחים שאנשים יקבלו את התמיכה הדרושה להם תוך שהם רודפים אחר הפיצוי המגיע להם.

מעבר לכך, אנחנו במשרד עורכי הדין פייפר כהן נהיה קשובים לכל הצרכים שלכם, נהיה שקופים בהערכת הפיצויים שאתם צפויים לקבל וכמובן שנבין מה התוצאה האופטימלית בעיניכם וננסה להשיג אותה יחד איתכם. זאת, תוך הבנה שתאונת דרכים אינה אירוע פשוט ואתם צריכים ליווי בירוקרטי, משפטי ורגשי.

תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים
תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים

עם זאת, כמובן שיש תאונות ויש להבין כיצד ניתן להגיש תביעה לפי פקודת הנזיקין לאחר תאונת דרכים. על מנת להצליח בתביעה לפי פקודת הנזיקין, על הניזוק לקבוע ארבעה יסודות יסוד: חובת זהירות, הפרת חובה, קשר סיבתי ונזקים. יש להוכיח כי הגורם האחראי לתאונה חב בחובת זהירות כלפי הנפגע, שחובה זו הופרה ושהפרה זו גרמה ישירות לפציעות שנגרמו לו.

ניווט במורכבות המשפטית של תביעת תאונת דרכים דורש ידע ומומחיות מיוחדים. הפעלת שירותיו של משרד עורכי דין בעל מוניטין, כמו משרד פייפר כהן, יכולה לספק תמיכה והכוונה שלא תסולא בפז לאורך כל התהליך. עורכי הדין המנוסים שלהם מבינים את נבכי פקודת הנזיקין, בעלי ידע נרחב בתקדימים, ומחזיקים בכישורי המשא ומתן והליטיגציה הדרושים כדי לקדם את טובת לקוחותיהם.

כן, עדיין אפשר להגיש תביעת תאונת דרכים גם אם יש אשם חלקי בתאונה. ישראל פועלת לפי שיטת רשלנות השוואתית / אשם תורם, כלומר, מידת האשם של כל צד נלקחת בחשבון בקביעת האחריות והפיצויים. גם אם אתה נושא באחריות מסוימת לתאונה, ייתכן שאתם עדיין זכאים לקבל חלק מהנזקים מהצד השני המעורב.

לאיסוף ושימור ראיות יש חשיבות מכרעת בביסוס אחריות והוכחת היקף הנזק. זה עשוי לכלול צילומים מזירת התאונה, עדויות עדים, תיעוד רפואי, חוות דעת מומחים וכל תיעוד רלוונטי אחר. צוות משפטי מיומן, כמו אנשי המקצוע במשרד פייפר כהן, יכולים לסייע באיסוף וניתוח ראיות לחיזוק התיק והצגת טיעון משכנע לפיצוי.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
החלטת הוועדה בגין נכות רפואית
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור זכאות לקצבת נכות שנתית של 75,000 ש"ח
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!