לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הליך התביעה לפיצויים נגד קרנית

אירוע של תאונת דרכים הוא אירוע קשה בעל השלכות טראומטיות על כל המעורבים. מעבר מכך, במקרים רבים תאונות דרכים מביאות לנזקים בגוף וברכוש, כך שלצד ההשלכות הבריאותיות עלולות להיות גם השלכות כלכליות.

במרבית המקרים, בעלי הרכבים שמעורבים בתאונות דרכים מבוטחים בביטוח חובה ובביטוחים אחרים ויכולים לקבל פיצוי עבור הנזקים, אך מה קורה כאשר רכב מעורב בתאונת דרכים ואינו מבוטח? כאן נכנסת לתמונה קרנית. כדי לעשות סדר, במאמר הקרוב נעסוק בקרנית ונכיר את הליך התביעה לפיצויים נגד קרנית.

 

קרן קרנית

לפני שנעמיק בהליך התביעה לפיצויים נגד קרנית, חשוב להבין מה היא בכלל קרן קרנית. קרנית היא תאגיד ציבורי שהוקם כתוצאה מחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כמו כן, קרנית היא קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים ומטרתה העיקרית היא לתת מענה עבור נפגעי תאונות דרכים שלא יכולים לתבוע את חברות הביטוח השונות, ובפרט את ביטוח החובה.

יחד עם זאת, לא בכל מקרה בו נפגעים במסגרת תאונת דרכים ולא קיים ביטוח חובה ניתן לתבוע את קרנית. שכן, כדי להגיש תביעה נגד קרנית, וכמובן כדי לקבל פיצויים מקרנית, יש לעמוד בתנאים מוגדרים מראש.

 

באילו מקרים אפשר להתחיל הליך תביעה לפיצויים נגד קרנית?

חשוב להבהיר, קרנית מטפלת אך ורק בפגיעות גוף ומפצה רק עבורם. כלל האצבע שדרכו ניתן להבין מי יכול להגיש תביעה נגד קרנית הוא שהתובעים צריכים להיות נפגעי תאונות דרכים שאין באפשרותם לתבוע מבטח אחר שיכול לפצות אותם על הנזק שנגרם להם. כדי לעשות סדר, ריכזנו עבורכם כמה דוגמאות לתרחישים שבמסגרתם ניתן להחיל הליך של תביעה לפיצויים נגד קרני.

 

נפגעי תאונות "פגע וברח"

במסגרתם פעילותה, קרנית עשויה לפצות נפגעי תאונות פגע וברח שאין באפשרותם לתבוע מבטחים אחרים שיכולים לפצות אותם על הנזק, וכן על הסבל שנגרם כתוצאה מתאונת הפגע וברח. באופן טבעי, במידה והנהג הפוגע ברח מזירת התאונה לא ניתן לתבוע אותו או את חברת הביטוח שלו עבור הנזק שהוא גרם.

במקרה של תביעה לפיצויים נגד קרנית כתוצאה מתאונת פגע וברח, קרנית תעשה את כל שביכולתה כדי לאתר את הנהג הפוגע. כמו כן, במסגרת המאמצים הללו קרנית עשויים אפילו לעשות שימוש בחוקרים פרטיים ובאמצעיים טכנולוגיים מתקדמים. במידה ואכן ימצאו את הנהג הפוגע, הם ימסרו את פרטים לנפגע כדי שיוכל לתבוע אותו.

 

נפגעים מרכב שנהוג על ידי נהג בלי רישיון

גם במקרה בו קיימת תאונת דרכים במסגרתה היה מעורב רכב שנהוג על ידי נהג ללא רישיון בתוקף, ניתן להגיש תביעה לפיצויים נגד קרנית. כמו כן, גם במקרה בו הרכב גנוב או רכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי פוליסת הביטוח וגרם לתאונת דרכים עם נפגעים, הנפגעים יכולים להתחיל בהליך של תביעה לפיצויים נגד קרנית.

 

תאונה ללא ביטוח בתוקף

כאשר לנהג הפוגע אין ביטוח תקין או תקף, הנפגעים גם כן יכולים להגיש תביעה נגד קרנית. בנוסף, גם במצב בו הנהג הפוגע בוטח על ידי חברת ביטוח שמצויה בהליכי פשיטת רגל, ניתן לתבוע פיצויים מקרנית. בגדול, ניתן לתבוע במקרים בהם זהות הנהג אינה ידועה, הנהג הפוגע ללא רישיון תקף, ללא ביטוח תקף, או כאשר פוליסת הביטוח לא מכסה את התאונה הנתונה.

 

האם הנהג יכול לתבוע את קרנית?

כשזה מגיע לנהגים שנפגעו עקב תאונת דרכים ומעוניינים לתבוע פיצויים מקרנית, העניין מעט יותר מורכב. כדי שנהגים יוכלו לגשת להליך תביעה לפיצויים נגד קרנית, הם צריכים להוכיח שהם לא ידעו שהרכב בו הם נהגו היה לא מבוטח, או לא מבוטח כהלכה.

אתם יכולים לתאר לעצמכם שמדובר במשימה לא פשוטה כלל, שכן במסגרת החוק כל נהג חייב לבטח את הרכב שלו בביטוח חובה. משרדנו עוסק בייצוג בתביעות נגד קרנית ומשרת מאות לקוחות מרוצים, גם במקרים המורכבים ביותר.

 

הליך התביעה לפיצויים נגד קרנית – איך זה עובד?

בכל הנוגע לתביעות נגד קרנית, ההליך מאוד דומה להליך הסטנדרטי של תביעות חברות ביטוח. במסגרתו, התובע צריך למלא טופס דיווח עבור תאונת דרכים ולהגיש אותו לקרנית יחד עם אישור משטרתי שמאשר את המעורבות בתאונה ויחד עם כל המסמכים הרפואיים הקשורים לטיפול בנזקי שנגרמו עקב התאונה.

כאמור, קרנית מנהלת כמו כל חברות הביטוח ובהתאם היא לא ממהרת לפזר פיצויים לכל עבר. במקרה של תביעה, קרנית תנסה להבין לעומק את נסיבות המקרה ואת החומרה האמיתית של הפציעה אשר במסגרתה הוגשה התביעה.

 

עמידה בתנאים לתביעת קרנית

כמו כן, במסגרת התביעה, על התובע לעמוד בתנאים לתביעת קרנית, כלומר להוכיח שאין באפשרותו לתבוע שום חברת ביטוח אחרת. בנוסף, על התובע להוכיח שהנזקים עבורם הוא דורש פיצויים אכן נגרמו כתוצאה מהתאונה ולסמך את הטענות הללו בטפסים הנדרשים.

יחד עם הדמיון בין תביעת קרנית לתביעה של חברות ביטוח אחרות, ישנם כמה מכשולים משמעותיים בדרך, ובעיקר ההוכחה שהמקרה עומד בתנאים של תביעת קרנית. כדי לצלוח את המשימה המורכבת, מומלץ להיוועץ בעורך דין שמתמחה בתאונות דרכים.

 

עורך דין תאונות דרכים 

עורכי דין תאונות דרכים הם עורכי דין בעלי התמחות ספציפית בתאונות דרכים ובפרט בתביעות פיצויים כתוצאה מתאונות דרכים. במסגרת המומחיות שלהם, עורכי דין תאונות דרכים מובילים, כמו אלו של משרדנו, מכירים לעומק את החוק, את פסקי הדין החשובים ואת התקנות השונות, ויודעים לתעל את הידע הזה לייצוג איכותי בשטח.

כאמור, הליך התביעה לפיצויים נגד קרנית הוא הליך מורכב שדורש הוכחות רבות, במסגרת ניסיוננו רב השנים בתחום, אנחנו יודעים ומסוגלים להעניק לכם את התוצאות הטובות ביותר בהתחשב במצב הספציפי שלכם.

הליך התביעה לפיצויים נגד קרנית
הליך התביעה לפיצויים נגד קרנית

קרנית היא תאגיד ציבורי שהוקם כדי לאכוף באופן מלא ומקיף את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כמו כן, מטרתה העיקרית של קרנית היא לאפשר לנפגעי תאונות לקבל פיצויים במקרים אין חברות ביטוח אחרות שהם יכולים לתבוע כדי לקבל פיצויים עבור הנזק שגרם להם כתוצאה מהתאונה.

ראשית, קרנית מפצה רק עבור פגיעות גוף, כך שמי שמעוניין לתבוע פיצויים עבור נזקים אחרים לא יוכל לעשות זאת דרך קרנית. המקרים בהם ניתן להגיש תביעה לפיצויים נגד קרנית הם: תאונת פגע וברח שזהות הנהג אינה ידועה, פגיעה מרכב שנהגו ללא רישיון בתוקף או ללא ביטוח תקין, כאשר פוליסת הביטוח הקיימת אינה מכסה את התאונה ובמקרה בו קיימת פוליסת ביטוח אך החברה המבטחת נמצאת בתהליכי פשיטת רגל.

אין הבדל מהותי בין הליך תביעה של קרנית להליך תביעה של חברות ביטוח אחרות. יחד עם זאת, כשזה נוגע לקרנית יש כמה הוכחות חשובות שצריך לספק, ובעיקר אלו שנוגעות לתנאים הייחודים לתביעת קרנית.

במסגרת עבודתנו, אנחנו מייצגים נפגעי תאונות דרכים שרוצים לגשת להליך של תביעת פיצויים נגד קרנית. תחילת, נרצה להכיר לעומק את המקרה הנתון, ובהתאם לגבש את האסטרטגיה המתאימה כדי לצלוח את התביעה ולהגיע לתוצאה הרצויה.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות 100% נכות עבור תובע החולה בשחפת וסוכרת
אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
ערר מול ביטוח לאומי שאושר עבור זכאות לאובדן כושר עבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!