לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת סיעוד על רקע מחלת סרטן

חולים שאובחנו בסרטן ונמצאים בטיפולים אונקולוגיים, זכאים למגוון רחב של זכויות על רקע המחלה הממארת. בשורות להלן נעסוק בדרכים ובאמצעים השונים הנדרשים לצורך הגשת תביעת סיעוד על רקע מחלת סרטן.

 

מתי מגישים תביעת סיעוד על רקע מחלת סרטן?

נושא הגשת תביעות סיעוד על רקע מחלת הסרטן הוא נושא מורכב. המורכבות של הנושא נובעת מהעובדה שכל חולה סרטן הוא עולם בפני עצמו. גם אם שני חולים לוקים באותו סוג סרטן, יתכנו הבדלים משמעותיים הן במצב שלהם והן בהתקדמות המחלה וההתפתחויות שלה.

אבל המשותף בין כל מי שמגיש תביעה כאמור, הוא העובדה שמחלת הסרטן מגדילה את ההוצאות היומיומיות מצד אחד, ומצד שני מפחיתה את כושר ההשתכרות ואת היכולת של החולה לפרנס את עצמו. לפיכך, הגשת תביעת סיעוד על רקע מחלת סרטן תתבצע אם וכאשר המחלה פוגעת ביכולת ההשתכרות ומגדילה את ההוצאות הרפואיות.

 

מי יכול להגיש תביעות סיעוד על רקע מחלת סרטן?

חולה בגיל העבודה אשר כושר ההשתכרות שלו נפגע עקב מחלת הסרטן, יכול להגיש תביעה סיעודית על רקע מחלת סרטן למוסד לביטוח לאומי. בהתאם לאופי המחלה, תיקבע לחולה קצבת נכות.

 

לאילו זכויות נוספות עשוי חולה סרטן סיעודי להיות זכאי?

בנוסף, עשוי המטופל לקבל קצבאות נוספות, בהתאם לחומרת המצב:

  • קצבת נכות זמנית: קצבת נכות תינתן באופן זמני, ובתום התקופה תיערך בחינה מחדש של המשך מתן הקצבה.
  • פטור ממס הכנסה: אם חולה הסרטן נהנה מהכנסות כאלה ואחרות, קיימת ועמודת לו הזכות להגיש בקשה לקבלת פ]טור ממס הכנסה, מלא או חלקי.
  • סיוע ברכישת תרופות: מדובר בתרופות שהן מצד אחד מצילות חיים, ומד שני הן יקרות וידו של חוצה ממוצע איננה משגת לרכוש אותן.
  • קצבת שירותים מיוחדים (שר"מ): קצבה לחולים הזקוקים לסיוע בפעולות יום יומיות. הקצבה הזאת ניתנת אך ורק לחולים המתגוררים בביתם.

 

המורכבות הכרוכה בהגשת תביעת הסיעוד על רקע מחלת סרטן

זה המקום לציין כי הגשת תביעת סיעוד על רקע מחלת הסרטן למוסד לביטוח לאומי היא מורכבת. לכן חשוב למלא טפסים ולהגיש מסמכים נלווים בצורה נכונה ובהתאמה לדרישות המוסד לביטוח לאטומי. כל טעות או מסמך חסר עלולים לעכב את התחלת תשלומי הקצבה, מה שעלול להגדיל ללא צורך את ההוצאות של המטופל ושל בני המשפחה, שבאופן טבעי ינסו לסייע לו.

 

לסיכום

משרדנו מסייע בהגשת תביעות סיעוד על רקע מחלת הסרטן לחולים רבים ובני משפחתם לאורך השנים. במסגרת ניסיוננו הרב בהתנהלות מול גורמי הביטוח השונים בארץ, הצלחנו להשיג למען מיוצגינו תגמולי ביטוח וזכויות סיעודיות בשווי משמעותי מאוד. פנו אלינו ונסייע גם לכם למצות את מלוא זכויותיכם בהקדם. למידע נוסף חייגו: 077-804-4220.

תביעת סיעוד על רקע מחלת סרטן
תביעת סיעוד על רקע מחלת סרטן

התשובה לשאלה הזאת היא שלילית. אין כל קשר בין פוליסת ביטוח שאותה רכש החולה באופן פרטי, לבין תביעה שצריכה להיות מוגשת למוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי לא צריך, ולא יוצר קשר כלשהו, בין הזכאות שהוא קובע עבור המטופל חולה הסרטן לבין עצם העובדה שהחולה מבוטח באופן פרטי במקום אחר.

כבר הוזכרה לעיל העובדה שהליכי הגשת הבקשה בדיל תביעת סיעוד על רקע מחלת סרטן הם מורכבים למדי. מגיש הבקשה נדרש למלא טפסים שהמילוי שלהם הוא מורכב, ובנוסף הוא חייב לצרף מסמכים המעידים על מצבו הרפואי. ואת כל אלה, הוא צריך לעשות במצב שבו הוא איננו בקו הבריאות כלל ועיקר. הסתייעות באיש מקצוע חוסכת זמן ומבטיחה למטופל שהבקשה תוגש בצורה מסודרת ומדויקת.

הגשת הבקשה לקבלת קצבת סיעוד עקב מחלת הסרטן חייבת להיות מוגשת בצורה המדויקת ביותר. חשוב להקפיד על דיוק מרבי בעת מילוי הטפסים. זאת משום שכל טעות גורמת להפסקת הטיפול והחזרת הטפסים למטופל לצורך השלמה או תיקון של פרטים. בנוסף ,חובה לצרף את כל המסמכים המעידים על המחלה ונדרשים על ידי המוסד לביטוח לאומי.

עורך דין מנוסה המכיר את הליך הגשת התביעה לביטוח הלאומי, יקפיד על כך שהמטופל ימלא את כל המסמכים הנדרשים, באופן הטוב ביותר והמדויק ביותר. כמו כן, לפני הגשת התביעה יבדוק עורך הדין שכל המסמכים הנדרשים נמצאים ויובאו לידיעת הגורמים המוסמכים בביטוח הלאומי. בדיקה יסודית בתחילת הדרך מונעת עיכובים בקבלת הזכויות בהמשך.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
אישור הכרה של 100% נכות וזכאות לקצבת למשך שנה
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
ערר לביטוח לאומי עבור קצבת נכות עקב תאונה בדרך לעבודה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!