לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי – מדריך

וועדות רפואיות של ביטוח לאומי דנות בזכאות לקצבאות של תובעים עבור נכות כללית, נכות מעבודה, קצבת ילד נכה, שירותים מיוחדים לנכים, נפגעי פעולות איבה ופטור ממס הכנסה. על מנת לקבל את הקצבה המבוקשת מהוועדה יש צורך לבצע הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי ולהגיע מוכנים כפי שנפרט בהרחבה במאמר זה.

 

תעודה מזהה ופרטי חשבון בנק

במסגרת הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי לפני ישיבת הוועדה יש להכין רשימת מסמכים הכוללת תעודה מזהה עם תמונה על מנת להזדהות בפני הוועדה. יש להביא גם שיק מבוטל הכולל את פרטי חשבון הבנק על מנת להעבירו למזכיר הוועדה במידה וטרם צורף שיק לכתב התביעה. השיק נדרש לשם אימות פרטי החשבון שבאמצעותו הביטוח הלאומי ישלם את הגמלה.

 

הצגת הטענות המרכזיות

במהלך ההופעה בפני הוועדה יהיה עליך להציג את המגבלות הרפואיות מהן אתה סובל. למרות שמדובר בשלב קצר יחסית הוא חשוב ביותר ויש לבצע הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי על מנת להיות ממוקדים ולהספיק להעלות את כל הטענות העיקריות והמרכזיות שלך. כדאי לבצע סימולציה מול עורך דין המתמחה בתחום ובמסגרתה לומר את כל הטענות שיש להציג לוועדה.

 

פירוט הליקויים המזכים

כדאי להכין מסמך מרוכז הנקודות החשובות של הטענות שתעלה בעל פה כך שלא תבלבל ברגע האמת. במסמך יש לפרט את כל המגבלות הרפואיות בהתאם לספר הלקויות המזכות וניתן אף למסור מסמך זה לחברי הוועדה על מנת שאלו יתייחסו אליהם ויצרפו אותו לפרוטוקול של הוועדה.

 

מסמכים רפואיים תומכים

על מנת לתמוך בטענותייך יש גם להכין לוועדה את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים אשר טרם צורפו לכתב התביעה. אלו יכולים לכלול סיכומי מחלה, צילומי הדמיה, תעודות רפואיות לגבי אי כושר עבודה וכן הלאה. כאשר הדבר נדרש יש להביא גם חוות דעת של מומחה רפואי ובמידה והנך סובל מליקויים מזכים שונים גם מספר חוות דעת רפואיות בתחומים הרלוונטיים.

 

כיצד מתקיימת ישיבת הוועדה

כל מי שמופיע בפני וועדה רפואית של ביטוח לאומי רשאי להיות מלווה בעורך דין מטעמו ובמתרגם במידה ועברית אינו שפתו הראשונה. טרם הכניסה לאולם הוועדה חברי הוועדה יעיינו במסמכים שצורפו לכתב התביעה ולאחר מכן תזומן עם המלווה על ידי מזכיר הוועדה להיכנס לאולם. יהיה עליך להזדהות ולהציג את עצמך.

 

שלב העלאת הטענות והצגת המסמכים

במסגרת הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי חשוב שתדע כי קיימים שני שלבים בהופעה, שלב הצגת הבעיות הרפואיות ולאחר מכן שלב הבדיקה הגופנית. בשלב הראשון תתבקש להציג בעל פה בפני חברי הוועדה את כל הבעיות הרפואיות והתפקודיות שאתה סובל מהן ואת הקשיים שהם גורמים לתפקוד היומיומי ובעבודה. הטענות יירשמו בדו"ח הוועדה ותתבקש לקרוא ולחתום על אישור הטענות.

חשוב שלא לחתום אוטומטית ולוודא שלא הושמטו פרטים מהפרוטוקול או לא הוכנסו בו פרטים שגויים. בשלב הראשון תוכל גם להגיש את המסמכים שפירטנו לרבות המסמך עם פירוט הבעיות הרפואיות שלך והמסמכים הרפואיים התומכים.

 

הבדיקה הגופנית על ידי הוועדה

בתום העלאת הטענות הרפואיות צפוי לך בדיקה גופנית על ידי רופא של הוועדה במידה והוא יסבור שיש בה צורך בהתאם לטענות. יהיה עליך לחתום כי אתה מסכים לביצוע הבדיקה ואתה זכאי למלווה בעת הבדיקה. אין להעלות בפני הרופא סוגיות רפואיות טיפוליות ויש להתייחס לכך כאבחון לצורכי הוועדה בלבד. לאחר סיום הבדיקה הגופנית תתבקש לעזוב את חדר הוועדה.

לאחר שתצא מחדר הוועדה, הרופא יכתיב למזכיר הוועדה את הממצאים הרפואיים, תוך הסתמכות על המסמכים הרפואיים שבתיק, הטענות שהועלו על ידך והבדיקה הרפואית שהוא ביצע. מזכיר הוועדה ירשום את הממצאים בפרוטוקול של הוועדה ובהתאם לממצאים תיקבע דרגת הנכות, מועד תחילתה ואם זו תהיה מוגדרת לתקופה זמנית או לצמיתות.

לאחר קבלת החלטה על ידי הוועדה זו תישלח אליך בצירוף הפרוטוקול של ישיבת הוועדה תוך שבוע עד שלושה שבועות מעת קבלת ההחלטה.

 

הגשת ערער

ניתן להגיש ערר על החלטתה של הוועדה הרפואית בפני ועדת הערערים של הביטוח הלאומי תוך 30 יום ממועד קבלת ההודעה. את הנימוקים לערער ניתן יהיה להגיש בנפרד לרוב תוך 60 יום מקבלת ההודעה. את הערער יכולים להגיש הן התובע והן הביטוח הלאומי.

 

הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי מבחינה רפואית

חשוב להגיע להופעה בפני הוועדה הרפואית כאשר אתם מצוידים בכל החומר הרפואי הרלוונטי. הכוונה לכך שיהיה בידכם המסמכים שיתארו בצורה הטובה ביותר את מצבכם הרפואי. הדבר חיוני על מנת שהוועדה הרפואית תוכל להבין את המהות של הפגיעה ואת אופן השפעתה עליכם.  ככל שתבצעו הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי מבחינת הכנת המסמכים הרפואיים כך יעלו הסיכויים להצליח להוכיח את המצב הרפואי המזכה.

 

לא להתרגש מהמעמד

חשוב שלא לתת ללחץ מהמעמד שבו אתם נמצאים להפריע לכם במיצוי זכויותיכם. חשוב שלא לשכוח לספר לוועדה פרטים חשובים ובכך לפגוע בסיכויי התביעה. כדאי לערוך חזרה קטנה טרם  ההגעה לוועדה הרפואית בדקות ספורות ולהתאמן עד שהדבר נעשה בצורה קולחת ואוטומטית. רשמו על דף את הנקודות ועבדו על פיהם מול הוועדה.

 

משרד עורך דין פייפר – כהן

במידה ואתם זקוקים לשירותי הכנה לקראת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי הגעתם למקום הנכון. המשרד מתמחה בהגשת תביעות לביטוח לאומי והכנת התובעים לוועדות הרפואיות. משרדנו יכול להכין אותך כראוי ולייצג אותך בפני הוועדה על מנת שתצליח למצות את כלל הזכויות המגיעות לך כדין.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות ל100% נכות וקצבה עקב פגיעה מערכתית
ערר עבור תובעת לקבלת קצבת נכות הסובלת מפיברומיאלגיה
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!